Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfje
#500888
Gister kwam iemand anders met een enorm handige site van een bedrijf die hier in de buurt gratis aan huis leverd.
Heb even gekeken en aangezien ik zelf geen vervoer heb en toch lichtelijk mensenschuw ben heeft dat me eigenlijk t meest tegengehouden om te gaan barfen.
Maar nu dit er is heb ik weinig smoesjes meer en ga ik vol plezier vaker en misschien zelfs voledig te barfen.
(doe t al regelmatig maar zeer wisselend en niet te regelmatig)
ben alvast aan t invullen geweest en heb nu in me winkelwagen:

1 x Kippenkarkas 10 kilo = 8,75
1 x Kippennek 10 kilo = 8,75
2 x Runderhart 1 kilo = 3,20
1 x Geitenrib 1 kilo = 2,-
1 x Runderkopvlees 1 kilo = 2,65
2 x Runderlever 1 kilo = 3,20
2 x Runderpens 1 kilo lap = 3,20
2 x Runderstrot per stuk 700 gram ongeveer = 2,-

Bij elkaar nu 33,75

Dus 29 kilo en 400 gram ongeveer Dat voor 2 honden 2 katten en 3 ratten.
Zit nog ff te twijvelen of ik runderkopvlees verdubbel en de geitenrib.
Als ik de andere 2 verdubbel kom ik op 38,40 en dus 31 kilo en 400 gram. is meteen flink duurder :S
Maar aangezien dat allemaal duurder is en ik toch beetje in de geldshit zit... word dat dus ff rekenen kan altijd alleen de runderkopvlees verdubbelen want heb al flink wat bot.
Daarbuiten wil ik nog naar de haagse markt om kippenruggen ( 80 cent per kilo) en vis te halen.
Eerst maar even kijken of ik t in me vriezer kwijt kan!
Maar is toch wel aardige prijs of heb ik t mis en kan het veel goedkoper?
Door mutsie
#500899
Natuurlijk kan het goedkoper, maar dit wordt bij je bezorgd, dus best nette prijzen.

Alleen de penslap vind ik erg duur voor 1 kilo.

Karin
Door wolfje
#500917
mutsie schreef:
Alleen de penslap vind ik erg duur voor 1 kilo.

Karin
De prijzen die er achter staan zijn totaal. dus 3,20 voor 2 kilo pens. maarja ik kan nergens nog goedkopere vinden.

Ja weet wel een bezorg winkel maar betaal je meteen 7 euro bezorgkosten dus ...
Door wolfje
#501328
Ja das wel stuk goedkoper maarja ik heb nu een adresje waar ik t kan krijgen dus ben al blij zat!
Ben dat gemalen spul zo zat heb liever een lekkere lap!
En buiten dat zie ik dat t hart weer goedkoper is dan je vaak ziet. Maar ook dat kan altijd wel goedkoper als je maar goed zoekt maar dat is voor mij dus een probleem :)
Laatst gewijzigd door wolfje op ma 27 feb 2006, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#501334
Als alles thuisbezorgd wordt en jij liever niet te veel op pad gaat hiervoor, dan is dit toch een prima keuze!

Ik zou alleen niet 10 kg van iets bestellen als ik niet eerst zeker uit ervaring wist dat mijn hond het wilde eten....
Door wolfje
#501778
Nou ik heb de kipkarkassen vervangen voor 3 zakjes van 4 stuks. en heb 3 kilo rundersnijlingen.
Hiervoor ga ik kippenruggen halen op de haagse markt daar zit meer vlees aan.

Ik weet zeker dat mijn honden t lusten want ze hebben al eerder gehad en heb 2 echte vreetberen als t op vlees aankomt.
Buiten dat heb ik ook 2 katten en ratten die het er wel van lusten :)


En het is niet echt dat ik niet op pad wil maar heb geen vervoer en buiten dat mensenschuw ben.
Haagse markt is al 1 grote drama voor me maar doe t voor me beesies!
Door Bullekes
#501826
AstridStraver schreef:

Ik zou alleen niet 10 kg van iets bestellen als ik niet eerst zeker uit ervaring wist dat mijn hond het wilde eten....
doe ik ook als ze het niet lusten geef ik het door... Moet bijvoorbeeld lam en paardenvlees halen maar moet er wel anderhalf uur voor rijden en tja dan neem ik toch liever meer ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door