Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#500022
Heb door roefus geitenribben mee laten nemen. Echt prachtstukken met veel vlees... alleen met moppies kunnen de botten niet kapot krijgen. ZOu de geit te oud zijn of zijn ze gewoon nog niet goed genoeg aan bot gewend??? Gizmo eet wel de lamsribben die ik ergens anders vandaan heb op en kippenbotten gaat ook altijd goed. Pebbles moet er bijna niets van hebben maar we gaan stug door hoor .....Pebbles wil het graag makkelijk hihihihihi
Door Audrina
#500024
Ik denk een oudere geit. Want als ze lamsribben wel zonder problemen wegkrijgen, zouden ze met de ribben van een jong geitje ook niet zoveel moeite moeten hebben.
Door Bullekes
#500029
Audrina schreef: Ik denk een oudere geit. Want als ze lamsribben wel zonder problemen wegkrijgen, zouden ze met de ribben van een jong geitje ook niet zoveel moeite moeten hebben.
DAt is dan wel balen maar niet erg want het vlees gaat er prima in en het is meer vlees dan rib... Was zo bang dat gizmo zijn tandjes kapot at brrrrrrrr....
Door jon
#500054
Nou hier hetzelfde verhaal hoor. Lhaki krijgt de geitenribben ook niet weg en verslindt de lamsribben met groot gemak. Ik probeer het over een paar maanden nog wel een keertje :D
Door Lizzy
#500152
Ik vind dat raar! Mijn honden krijgen de geitenribben met het grootste gemak weg! Nog makkelijker dan de gemiddelde lamsribben. Weet niet waar jullie ze halen?
Door Bullekes
#500165
Lizzy schreef: Ik vind dat raar! Mijn honden krijgen de geitenribben met het grootste gemak weg! Nog makkelijker dan de gemiddelde lamsribben. Weet niet waar jullie ze halen?
roefus heeft ze voor mij uit rotjeknor mee genomen
Door Lizzy
#500190
Als ze ze bij het Islam Center heeft gehaald: die ribben zijn zo zacht als boter en die eten mijn honden gemakkelijker dan welke lamsribben dan ook!
Door nikèdog2000
#500450
volgens mij zijn het oude geiten
ik vraag altijd naar een geit van 1 jaar
en mijn cavaliertjes eten alles op
tot de laatste kruimel
Door roefus
#500501
Ze heeft ze inderdaad bij Islam Center gehaald :D
En volgens mij zijn ze echt niet van 'ouwe geit'.
Want Roefus eet ze 'zonder meer'.
En bij lamsribben (van iets 'ouder' lam) is dat wel ooit anders geweest.
Hierbij niets tekort gesproken over de 'lamsribben' van de slager uit Rotterdam.
Want DIE zijn perfect.
Ik constateer in ieder geval dat ze goed bevleesd zijn en zacht.
Ook de geitenribben zijn goed bevleesd.

En Roefus was toevallig niet de 'makkelijkste'.
Die kauwt en inspecteert ALLES.
Ik kan hem geen 'kliko' noemen, al zou dat misschien fijn zijn als dat WEL zo was.

Integendeel.
Maar die 'geitenribben'........
In eerste instantie keek hij mij aan, zo van 'moet dat nou?'
Maar nadat hij een stuk te pakken had, ging het redelijk rap voor zijn doen.

Maar Bullekes, als jouw honden ze niet moeten.........
Laat ze maar liggen......
Ik koop ze wel terug (haal dan WEL tegelijk wat spul uit Viersen bij je op....anders is de reis wat ver) ;D
Door roefus
#500502
tieneke schreef: Jullie honden moeten aan de kukident ;D ;D ;D ;D
Je HEBT er wat mee.............met die kukident ;D ;D ;D
Door Antonia
#500510
Bullekes schreef: Heb door roefus geitenribben mee laten nemen. Echt prachtstukken met veel vlees... alleen met moppies kunnen de botten niet kapot krijgen. ZOu de geit te oud zijn of zijn ze gewoon nog niet goed genoeg aan bot gewend??? Gizmo eet wel de lamsribben die ik ergens anders vandaan heb op en kippenbotten gaat ook altijd goed. Pebbles moet er bijna niets van hebben maar we gaan stug door hoor .....Pebbles wil het graag makkelijk hihihihihi
Ik heb gisteren bij het Islamitisch slachthuis in Tolbert geitenribben meegracht. Niet alleen mijn volwassen jongens maar ook mijn puppenkind van bijna 17 weken weten er prima raadt mee. Het is geen hap slik weg, ze moeten er iets voor doen, maar dat is volgens mij nu juist de bedoeling en het leuke er van. Misschien moet het iets langer volhouden en ze even een beetje helpen door de ribben wat kapot te slaan moet een hamer, maar je moet het je honden niet al te makkelijk maken. Het zijn en blijven honden!
Groetjes,
Tonny
Door Lizzy
#500560
nikèdog2000 schreef: volgens mij zijn het oude geiten
ik vraag altijd naar een geit van 1 jaar
en mijn cavaliertjes eten alles op
tot de laatste kruimel
Ohhh nee, dit zijn helemaal geen oude geiten! Jonkies zelfs en wij hebben daar zelfs foto's van! Leo zal die binnenkort publiceren, maar neem gerust van mij aan dat deze ribben niet van oude geiten afkomstig zijn (en lam is hier lam en geen schaap).
Door Borke
#500630
Borke is een enorme muts met grotere stukken vlees met flinke botten.
Die geitenribben van het Islam centrum zijn echter zijn grote favoriet, hij knaagt ze enthousiast weg ;D
Door bas rouge
#500851
Ook mijn honden eten de inmiddels beroemde geitenribben van het IC en eten ze erg graag en kunnen er prima weg mee. Tot mijn eigen verbazing had mijn logeetje (een Lagotto teefje van 2 jaar, hondje van ca. 15 kg) er toch best wat moeite mee. Ze vond ze lekker en at ze helemaal op maar het kostte haar meer tijd en moeite dan Bolke (hondje van 9 kg van 11 jaar). Misschien dat ervaring en weten hoe je zo'n bot klein krijgt wel meer meespeelt en is dat ook het geval bij de beide bullekes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door