Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#500796
Al een paar dagen merk ik dat danou witte schilfers heeft en ik dacht eerst dat het misschien wel kwam omdat ze op de grond ligt of op de bank en mijn ouders roken dus misschien was het wel as ofzo maar dat is het naar mijn mening niet.Ze haart heel erg uit en het lijkt alsof het steeds erger word.Kan dat door het weer komen of misschien dat ze weer loops word of misschien gewoon een droge huid?
Door geer
#500870
Kan denk ik allemaal.... Wat trias omega of visolie toevoegen?
Door Lizzy
#501374
Volgens mij kan het van de loopsheid zijn maar ook van weersveranderingen (hier begint er ook weer 1 te verharen....). Een beetje extra visolie kan wel goed helpen. Als dat niet voldoende helpt: je kunt ook wat borage-olie proberen. Dat werkt ook in op het hormoonstelsel dus als de schilfertjes van de loopsheid zijn: heb je best kans dat ze met borage-olie weer zo weg zijn. De visolie van de HEMA bevatten ook borage-olie. Sla je 2 vliegen in 1 klap!
Door Jolly
#501411
Sinds een goede maand staat Chasey op de visolie extra van de Hema, hij had weer mega veel schilfers en daar dus ook best jeuk aan merkte we.
Eerst dacht ik nog aan vlooien ofzo, maar die waren het dus niet.

Chasey krijgt nu dus elke dag 1 capsule 's ochtends en zijn schilfers zijn weg en hij heeft geen jeuk meer.
Door danou2004
#502210
Daar had ik nog niet aan gedacht dan ga ik dat maar even in huis halen want heb het niet meer.Heb ook geen idee hoor of ze loops moet worden ze is nog niet in trek bij de reuen ze verhaart alleen maar dat kan ook door het weer komen.Ik hou het in de gaten
Door Peet
#502211
Tunja heeft het ook nog steeds, vieze gelige schilfers. Visolie, boreage olie en chlorella kuurtjes gedaan....geen resultaat.... ::)...Ik wacht maar tot het weer wordt om haar te wassen, misschien dat dat nog helpt....
Door Jolly
#502262
Peet schreef: Tunja heeft het ook nog steeds, vieze gelige schilfers. Visolie, boreage olie en chlorella kuurtjes gedaan....geen resultaat.... ::)...Ik wacht maar tot het weer wordt om haar te wassen, misschien dat dat nog helpt....
Doet Tunja zwemmen?
Dan is een zee zwemsessie misschien ook wel wat ;)
Door Peet
#502266
Jolly schreef: Doet Tunja zwemmen?
Nee.... >:(...tot haar knietjes en het water en dan snel weer naar de kant..... :P :-\...echte tuttebol... >:(
Door Jolly
#502268
Peet schreef: Nee.... >:(...tot haar knietjes en het water en dan snel weer naar de kant..... :P :-\...echte tuttebol... >:(
pfoeeee echt weer zo'n enge heddur kwaal he, niet willen zwemmen. ;D
Das wel jammer, want de herder van een vriendin van mij, knapte zienderogen op toen ze een weekje bij ons logeerden en we dagelijks ff in zee gingen poedelen.
Door Peet
#502272
Dat heb ik idd ook vaker gehoord :)...ik ga nog wel eens met het stel naar Noordwijk of Scheveningen, maar de enige die echt zwemt is Beau.... ;)..

Tunja wil haar haartjes niet in de war... >:(
Door Nelly
#502325
Jolly schreef: pfoeeee echt weer zo'n enge heddur kwaal he, niet willen zwemmen. ;D
Das wel jammer, want de herder van een vriendin van mij, knapte zienderogen op toen ze een weekje bij ons logeerden en we dagelijks ff in zee gingen poedelen.
Nou ja, Jolly, wat moet ik hier nu lezen? Een enge heddur kwaal dat ze niet willen zwemmen? Sorry hoor, maar dat vind ik klinkklare onzin. Alle enge heddurs die ik ooit heb gehad, en dat waren er in totaal 8, zonder de puppen te tellen, zwommen allemaal even graag. Ik had zelfs een teefje die over de reling van een steiger sprong om in het water te komen. en de witjes die ik tot nu toe had en heb, zwemmen ook graag.
Door Helen
#502327
Kuma hier is een waterrat. Die duikt in alles wat nat is...De meeste WH die ik ken zijn waterratten. Maar misschien vallen WH bij jou niet onder enge heddurs ;D maar onder mietjes heddurs ;D ;D
Door roefus
#502329
Roefus doet niets liever.
Geen wandeling is zóóó leuk als dat we langs zwemwater gaan.
Door Peet
#502333
Ik denk dat Jolly maar een grapje maakte....alle heddurs die ik ken zwemmen graag...behalve 1....da's een tutjeheddur ;D
Door Jolly
#502335
Peet schreef: Ik denk dat Jolly maar een grapje maakte....alle heddurs die ik ken zwemmen graag...behalve 1....da's een tutjeheddur ;D
idd twas een grapje, ik ken namelijk alleen maar heddurtjes die graag zwemmen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door