Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#500431
Loebas loopt al een paar dagen aan zijn ene achterpoot te likken. Ik had al met de zaklamp gekeken maar er was niets te zien.
Gisteravond liep hij ineens kreupel, en toen nog maar eens goed gekeken. Ik zie nog steeds niets bijzonders, behalve dat het nu - door het likken? - helemaal nattig en een beetje opgezwollen is.

Gisteravond zijn poot in sodawater gedaan, en vandaag weer. Ik kijk het morgen nog aan, en anders maandag maar even naar de d.a.

Is het verstandig om er sudocreme op te smeren (=zinkzalf?) Aan de ene kant droogt het misschien de wond goed uit, maar aan de andere kant ben ik bang dat er dan veel vuil aan de poot blijft hangen?
Door Femke
#500528
kheb er gisteravond toch sudocreme op gesmeerd, en er meteen een sok omheen gedaan. Paul is nu met ze lopen, straks maar weer kijken en direct in de soda.

ik kan echt niets vinden, maar 't is ook lastig kijken tussen die tenen :-\

Anders morgen toch maar naar de DA ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#500616
Van alleen een smetplek gaat hij toch niet kreupel lopen?
Ik zou er morgen even mee naar de da gaan om te kijken wat de reden van het likken is!
Door wennepen
#500626
Als Max op een zijn pootje heeft zitten kauwen en likken dan doe ik er vaak wat Dutimon poeder op (geel poeder), dat werkt desinfecterend en het is gelijk weer droog de plek, bij hem helpt het, anders blijft ie er heel de tijd aan likken en wordt het alleen maar erger, als ik die poeder erop heb gedaan dan is het ook gelijk over het gelik en kan zijn pootje weer drogen!
Door K@rin
#500655
Ik zou er ook Sudocreme op smeren ..........
Gewoon een weekje aankijken of het niet veel erger wordt.
Niet direct naar de DA rennen, zoiets mag/moet de tijd krijgen om te herstellen ......
Ik denk altijd, wat zou ik doen als ik zoiets zelf heb, ren ik dan ook direct naar de huisdokter ::) ::) ::)

De DA staat toch direct met AB te zwaaien ....
Door Femke
#500701
Sanyo schreef: Van alleen een smetplek gaat hij toch niet kreupel lopen?
Ik zou er morgen even mee naar de da gaan om te kijken wat de reden van het likken is!
pff nou ik heb zelf afgelopen zomer een blaar onder mijn voer gehad die ging ontsteken. Ik liep zelfs helemaal niet meer, alleen nog met krukken.

Ik denk dat het vervelend voor hem aanvoelt, omdat het precies tussen de tenen zit, en dus langs elkaar heen schuurt als hij loopt.
Door Femke
#500702
Karin & Pyrs schreef: Ik zou er ook Sudocreme op smeren ..........
Gewoon een weekje aankijken of het niet veel erger wordt.
Niet direct naar de DA rennen, zoiets mag/moet de tijd krijgen om te herstellen ......
Ik denk altijd, wat zou ik doen als ik zoiets zelf heb, ren ik dan ook direct naar de huisdokter ::) ::) ::)

De DA staat toch direct met AB te zwaaien ....
nou hij heeft er al vanaf begin van de week last van, maar het lijkt nu alleen maar erger te worden in plaats van op te knappen.
En een ABkuur zou ik zeker niet aanpakken, maar een corticosteroïde zalfje kan denk ik geen kwaad......


Maar goed, ik kijk het nog even aan ;)
Laatst gewijzigd door Femke op zo 26 feb 2006, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#500704
Sanyo schreef: Van alleen een smetplek gaat hij toch niet kreupel lopen?
ECHT WEL !!!
Het heeft Shanay een CAC gekost in Echt !!!
Ine was getuige.
Tijdens haar keuring liep ze ineens paar maal onregelmatig en kreeg daardoor het reserve.
FF later (na de plaatsing) nog eens in de ring laten lopen door een andere handler om het mij te laten zien .............
NIETS aan de hand, waarschijnlijk was ze toen door de pijn heengelopen.
De keurmeester zei dat hij de plaatsing jammergenoeg niet kon terugdraaien, want zij was wel de beste ........... ::) ::)
Thuis ondekte ik toen een smetplekje tussen haar tenen .......................
Door geer
#500709
Sophie had een smetplek op haar hiel en onder haar oksel. Ik kon smeren wat ik wilde, ze likte alles er binnen no-time af. Ik heb er toen Espree Woundcream opgesmeerd: werkelijk, als een tiet! Binnen een nacht was het heel mooi dicht en rustig. Die creme smaakt heel bitter, dus de meeste honden blijven eraf. (kost alleen wel een vermogen ;D)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#500710
geer schreef: Sophie had een smetplek op haar hiel en onder haar oksel. Ik kon smeren wat ik wilde, ze likte alles er binnen no-time af. Ik heb er toen Espree Woundcream opgesmeerd: werkelijk, als een tiet! Binnen een nacht was het heel mooi dicht en rustig. Die creme smaakt heel bitter, dus de meeste honden blijven eraf. (kost alleen wel een vermogen ;D)
hee dat ken ik niet, waar kun je dat kopen?
Door geer
#500712
Uuuuh, ik weet niet of Angelique het heeft ???

Anders misschien via gezonddier.nl of edera.nl?

Of natuurlijk bij de meest geweldige dierenwinkel in Amsterdam ;D
Door Jolly
#500713
geer schreef: Uuuuh, ik weet niet of Angelique het heeft ???

Anders misschien via gezonddier.nl of edera.nl?

Of natuurlijk bij de meest geweldige dierenwinkel in Amsterdam ;D
hahaha die laatste doet het ut
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door