Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#500253
We liepen net in de C en dan de 1 en de 3 nullen, omdat we zelf nog moesten bedenken wat we zouden eten en toen zag ik ineens een bijna kilo kipvleugels liggen en ook kippenhartjes en kippenmaagjes.

Nu hebben we dus zo'n bijna kilo kipvleugeltjes,
226 gram kiphart
283 gram kipmaagjes.

Ik wilde morgen ze eerst 's ochtends eerst allebei hun pond bibi kip/rijst geven en dan 's avonds een mixje van de bovenstaande 3 dingen en eventueel een eitje erbij.

Nou is de vraag, hoeveel kan ik beide mannen geven van de hart en de maagjes?
Zelf dacht ik om de hartjes en de maagjes in 4 porties te verdelen ( zodat ze nog een keer het als maaltijdje konden eten) en de rest dan een beetje aan te vullen met de vleugeltjes tot ongeveer 400 gram.
Denk zelf dat ik dan 4-5 vleugeltjes per hond heb, maar dat zien we dan wel.
Is dat wat?
Door Jolly
#500299
tieneke schreef: Gewoon de hoeveelheid kvv per hond aanhouden en/of verder aanvullen met eitje,groente etc :P
groentes geef ik niet

heb wel nog 150 gram soepvlees (rund) liggen, dat kan er ook wel bij.

Ik vroeg het eigenlijk, i.v.m de hoeveelheid orgaan.
In bibi zit namelijk ook veel orgaan, dus mischien is het dan net ff te veel en gaan ze aan de schijterij.
Maar ik bednek net dat ik kliko's heb die alles vreten wat los en vast zit en amper aan de race gaan.

Dus ik denk dat ik dat gewoon doe en als het niet goed uitpakt dan merken we dat wel.
Krijgen ze het de volgende keer met 's ochtends pens ofzo ;D

De kip/rijst van bibi ligt er toevallig al sinds vanochtend uit om te ontdooien, vandar dat ze dat morgen krijgen.
Mocht je je afvragen waarom ik nu dan geen pensochtend geef.
Moet pens ook nog kopen ;)
Laatst gewijzigd door Jolly op za 25 feb 2006, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#500394
Als je iets van bot/vlees erbij geeft zal het wel loslopen met de schijterij ;D ;D
Orgaan met pens dan kan je er op wachten :P ;)
Of je moet echt kliko's hebben met een betonnen darmstelsel...
Door Lizzy
#500403
Voor 1 maaltijdje moet je je niet drukmaken joh! En hebben ze dunne, hebben ze dunne, toch? Als ze regelmatig Bibi kip&rijst krijgen, dan kun je het beste proberen ander soort vlees scoren, denk ik. Maar joh, voor een keertje.... Maagjes en hartjes gaan ze trouwens niet zo gauw van aan de race!
Door Jolly
#500424
jep ik had al zo'n vermoeden.

Ja tieneke, ik heb hier minimaal 1 met een maag van schokbeton( nl. Chasey) en volgens mij is Pim er ook niet minder om.

Dus morgenavond is het per hond ongeveer 55 gram kiphart, 70 gram kipmaag, 75 gram rundersoepvlees, 5 kippenvleugels en een ei.
Dan kom ik denk ik wel aan de 400-500 gram.
Wat zullen ze smullen.
Door Jolly
#500865
;D

Aangezien er toch nog geen slotje op zat.

Dit is wat ze dalijk gaan eten:
Afbeelding

1 = Runder soepvlees 100 gram
2 = Kippen vleugeltjes 150 gram
3 = Een Ei
4 = Kippenmaagjes 50 gram
5 = Kippenhartjes 50 gram
Door Borke
#501344
Jolly schreef: ;D

Aangezien er toch nog geen slotje op zat.

Dit is wat ze dalijk gaan eten:
Afbeelding

1 = Runder soepvlees 100 gram
2 = Kippen vleugeltjes 150 gram
3 = Een Ei
4 = Kippenmaagjes 50 gram
5 = Kippenhartjes 50 gram
Ik mis alleen nog een toefje peterselie als garnering ;D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door