Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arie
#45202
Mijn pup groeit nu op met vers vlees nu zegt de dieren arts dat pups vaak verkeerd opgroeien door vleesen dat ze er al verschillende heeft moeten laten inslapen klopt dit ?
Door Paul_Barte
#45216
Broodje aap verhaal van de bovenste orde!!!!!

Persoonlijk zou ik per direct een andere DA zoeken.

Je kunt trouwens beter praten over een complete versvleesmaaltijd als over vlees...dit schept namelijk veel verwarring. Vlees alleen is natuurlijk nooit goed en beslist niet compleet.

Je moet eens vragen naar de autopsierapporten...wedden dat hij die niet kan vinden ;D
Door qyan
#45218
het enige waar ik qyan verkeerd op heb zien groeien als pup waren de brokken.
ene voorpoot groeide sneller als de andere.
groeide 3 kilo per week de hoogte in en dat mag maar 0,5 tot 1 kilo per week zijn bij een dobermann.
op brokken groeide hij dus erg slecht en heel onregelmatig.
op vlees groeide hij mooi gelijkmatig en met 0,5 tot 1 kilo per week.
ook niet meer dan de ene poot groeien en dan weer de ander.

denk je DA dat je alleen vlees voert misschien ???, ipv een complete voeding ???, waar alles inzit net als brokken.
met het enige verschil dat vlees rauw en gezonder is en voor de hond lekkerder en brokken droog en doodgekookt zijn.
Door crutz
#45223
heb hier juist een DA die er super posi tegenover staat (maarja, zoals je vandeweek met dat giardia verhaal ook al zei Paul, hij denkt tenminste na ;))

het enige waar hij mij voor waarschuwde (zelf waarschijnlijk toch niet veel ervaring) was dat ze evt aan de diarree kon gaan van "cold-turkey" overzetten, NOT dus

verder adviseerde hij zelfs bij mn reu (volwassen) toen die een maag/darm ontsteking had door de pijnstillers :-\ om die enkele dagen alleen maar pens te voeren om zo de darmflora weer op te bouwen ;D toen in overleg ipv pens maar fyto gevoerd en dat langzaam weer gemengd met vlees ;D
Door arie
#45227
lekker duidelijke antwoorden daar heb ik wat aan hij zit al op het vers vlees hij krijg nu kivo compleet kippengehakt en heeft juist onzettend stevige poep.Maar ik lees dat Kivo niet het beste voer is ga dus binnekort maar over op de carnibest of energique ben er nog niet uit Energique is hier verkrijgbaar en carnibest niet heb elders in het forum al een vraag over welke van de 2 het beste is.
Laatst gewijzigd door arie op di 27 jan 2004, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Novy
#50018
Nou ik zou willen dat mijn hond vers at,maar helaas geen enkele merk wil ie eten ???

Hooguit 1 keer in de week AHV en voor de rest bid meneer niet voor vers :(

Jammer hoor,want ik denk juist ook dat versvleesvoer beste voor een pup(BD) is.
Door qyan
#50019
[quote="Novy"]
Nou ik zou willen dat mijn hond vers at,maar helaas geen enkele merk wil ie eten ???

Hooguit 1 keer in de week AHV en voor de rest bid meneer niet voor vers :(

Jammer hoor,want ik denk juist ook dat versvleesvoer beste voor een pup(BD) is.
[/quote]

ook niet als je eerst 2 tot 3 dagen licht de kook over het vlees gooit ???
na na 2 tot 3 dagen alleen nog overgieten met lauw/ warm water en daarna rauw.
zo heet ie niet meteen de smaak van vers in zijn mond, maar kun je hem geleidelijk ana laten wennen aan rauw.
of je moet hem 1 dag gewoon geen eten geven, kan natuurlijk ook ;)
op een gegeven moment gaan ze dan natuurlijk wel eten.

gr wendy
Door Helen
#50049
[quote="Novy"]
Nou ik zou willen dat mijn hond vers at,maar helaas geen enkele merk wil ie eten ???

Hooguit 1 keer in de week AHV en voor de rest bid meneer niet voor vers :(

Jammer hoor,want ik denk juist ook dat versvleesvoer beste voor een pup(BD) is.
[/quote]

Ik zou het eten weghalen en hem 24 uur laten vasten en weer aanbieden en zo verder. Totdat hij het simpelweg opeet. Een wolf laat ook geen ree lopen in het bos omdat hij trek heeft in een konijn. Vooral bij een pup van een groot ras is het zo ontzettend belangrijk dat hij opgroeit op gezond voedsel en geen astronautenvoer.

groetjes Helen
Door ~anna~
#50197
[quote="arie"]
lekker duidelijke antwoorden daar heb ik wat aan hij zit al op het vers vlees hij krijg nu kivo compleet kippengehakt en heeft juist onzettend stevige poep.Maar ik lees dat Kivo niet het beste voer is ga dus binnekort maar over op de carnibest of energique ben er nog niet uit Energique is hier verkrijgbaar en carnibest niet heb elders in het forum al een vraag over welke van de 2 het beste is.
[/quote] Bijna alle merken zijn goed het is maar waar je makkelijk en voordelig aan kan komen.Smuldier en AHV zijn wat minder maar zat honden die het daar ook goed op doen.
Door Jolly
#50259
Hoi hoi Novy, wil je Tarquin, niet eten?
Tja Guevara( broertje van Tarquin, met dat stompje i.p.v hele staart :)) heeft dat met zijn brokken( die hij meekrijgt van zijn baas :-\ ) ook wel een beetje, helaas krijg ik zijn baasjes niet overgepraat op vers vleesvoeding >:(. Toen hij bgin dit jaar een week bij mij was, heeft hij die hele week BiBi gekregen en dat ging erin als koek. :D

Weet jij misschien of er nog meer broers en zussen zijn, die last van moeilijk eten hebben?

Mijn aanbod geld nog steeds hoor, ik wil best een keertje langskomen en wat BB meenemen, zodat je dat kan uit proberen. Misschien is het gewoon een smaak die hij niet lekker vind. Roep maar als je intresse hebt

groetjes Jolly
Door Lara
#50373
[quote="Paul_Barte"]
Je kunt trouwens beter praten over een complete versvleesmaaltijd als over vlees...dit schept namelijk veel verwarring. Vlees alleen is natuurlijk nooit goed en beslist niet compleet.
[/quote]
Inderdaad geeft dat verwarring, laatst zei mijn vriend het tegen de DA dat ze op "vers vlees" stonden en die zei gelijk "maar op alleen vlees kunnen ze niet eten" ;)
Toen hij hoorde dat het compleet was, was het goed ;)

Hij kon ook moeilijk anders beweren bij het zien van prachtige honden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door