Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#500019
Hallo allemaal,

Wij maken ons een beetje zorgen. Onze grote liefde Bas (19weken) is zichzelf niet. Niet actief, wil alleenmaar slapen, ligt als dood vogeltje op de bank. Zelfs de katten zijn niet meer interessant. Sinds donderdag middag is zijn ontlasting ook niet echt oke. Begint goed eindigt in bijna diarree. Het eten gaat beter. Vrijdagochtend niet gegeten,vrijdagavond een beetje, vanochtend wel zijn kippenvleugels op.
Bas is onze eerste hond, dus alles is nog nieuw.
De enige verklaring die wij kunnen bedenken is het wisselen van zijn kiezen. Kan hij daar echt zo'n last van hebben dat we ons hondje niet meer terug kennen?

groetjes
Door Ster
#500023
Hoi,

het enige dat ik kan zeggen is dat mijn hond als pup ook wel eens een paar dagen niet lekker is geweest. Een griepje misschien? Hij moet wel blijven drinken. Als hij dat niet doet zou ik snel naar de DA gaan. En ja, van het wisselen kunnen ze behoorlijke last hebben. Verder goed in de gaten houden en als je je echt zorgen maakt natuurlijk sowieso even de DA bellen.
Sterkte ermee!
Door emielenjolanda
#500033
drinken gaat goed, alleen tis zo stil. Hij slaapt nu, dus laat hem maar even liggen. Verder voelt hij niet warm aan, hijgt niet. Gewoon Bas alleen heel stil
Door LaSkyler
#500034
Kun je zijn ademhaling, pols en temperatuur opnemen?
Kijk ook ff naar de slijmvliezen in zijn bek (moeten roze zijn)
Door Syllie
#500036
He dat klinkt niet zo mooi zeg, arme Bas.
Het zou inderdaad heel goed door het wisselen kunnen komen, kijk anders eens of hij wel zachtere dingen eten (desnoods wat KVV of zo).
En als je het echt niet vertrouwd inderdaad even de dierenarts bellen, maar zolang hij geen koorts heeft en drinkt denk ik dat het toch echt aan het wisselen ligt.

Geef hem maar een knuffel van mij :-*
Door Syllie
#500038
In zijn kont alleen wat de precieze temperatuur bij een hond ook al weer moest wezen ehhhh. Het is in ieder geval hoger als die van ons. Dus misschien dat iemand anders dat weet.

En Jo als je het echt niet meer weet bel me maar gewoon ben vanmiddag bij Lette dus dierenartsassistente in de buurt ;)
Door LaSkyler
#500039
In z'n kont ;)
Beste een beetje glijmiddel eraan of als je dat niet hebt de thermometer een beetje nat maken met speeksel.

Temperatuur van de (volwassen) hond moet tussen de 38 en 39 graden liggen, de pols tussen de 60 en 120 slagen per minuut (afhankelijk van de grootte van de hond. De ademhaling tussen de 10 en 30 per minuut.

Omdat het nog een pup is kan het iets afwijken, er mogen alleen geen rare dingen uit komen.
Daarbij blijf ik zeggen: als je het niet vertrouwt: bel een dierenarts, vertrouw op je gevoel.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op za 25 feb 2006, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door emielenjolanda
#500041
Temperatuur is 38,8 is dat goed?????? Hij liet het ook gewoon gebeuren. Deed zijn kop omhoog, oke je gaat dat doen, ga ik weer liggen.
Door emielenjolanda
#500042
Even op google gekeken. De normale lichaamstemp. voor een hond ligt tussen de 38 en 39 graden. Geen koorts dus. Das alweer een zorg minder
Door Lizzy
#500064
Het zou me niet verbazen als het of het wisselen is of een virusje. Je zou bij de drogist Chamomilla D6 kunnen halen. Dat is een homeopathisch middel dat vaak goed werkt wanneer honden erg veel last hebben van het wisselen. Chamodent van VSM verkopen ze ook bij de drogist en dat werkt ook goed. Het bevat ook Chamomilla D6 en meer.

Als dat niet gauw werkt en je pupsel blijft niet in orde: dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de DA contacten.
Door Dtje
#500070
Er heerst een rottig virus. Het asiel/pension in Zeist is vorig weekend het hele weekend dicht geweest! Hou je pup goed in de gaten en ga bij twijfel naar de DA! Drinkt hij wel goed? Is belangrijkste.
Door emielenjolanda
#500112
We zijn net uit geweest. Geplast en gepoept, zijn ontlasting zag er goed uit. Was weer compact, dus geen diaree meer. Toen hij klaar wilde hij direct weer naar binnen. Normaal snuffelen, rennen echt op onderzoek, vandaag helemaal niets. Zijn temperatuur blijft rond de 38,8. Dus geen koorts (gelukkig)Ik denk inderdaad ook dat het door het wisselen komt. Hij slaapt (alweer)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door