Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meandmyLAB
#500026
hallo, ik heb me net aangemeld omdat mijn hond BoB erg veel jeuk heeft en ik hoop dat ik hier een oplosing kan vinden voor dit probleem want dit is niet leuk voor BoB.
BoB is ongeveer 4 jaar en ik heb hem nu een 10 maanden. ik heb BoB op markplaats gekocht :-[ en hij werd weggedaan vanwege zijn jeukproblemen maar omdat die mensen blikken van de aldi te eten gaven dacht ik dat die jeuk wel over zou gaan als ik hem een kwaliteitsvoer zou geven. ik heb nu wel alle dure merken gehad en BoB heeft nog stteds jeuk :-[
van de dierenarts krijgt BoB telkens pilletjes en een prik en dan is de jeuk wel weer even weg maar komt na een week of twee weer terug. BoB verhaart ook veel en zijn vacht is door het krabben erg dun geworden. ook heeft hij rode plekjes in zijn buik en liesen.

ik wilde hem vandaag al op kvv zetten omdat ik hier lees dat dat tegen jeuk zou helpen maar ben vanochtend bij de dierenwinkel geweest en die hadden hier nog nooit van gehoord ??? ik woon in de buurt van alkmaar, kan ik dit kvv ook hier ergens in de omgeving krijgen. ik heb een auto dus een paar kilometer rijden is ook niet een probleem.

iedereen die wil helpen alvast bedankt ook namens BoB
Door Audrina
#500030
Hallo Gerard,

Hier staat een overzichtje met de merken versvlees en hun sites:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16939
Op die sites staan meestal ook wel de verkooppunten.
Ik weet niet welke supermarkten je in de buurt hebt, maar bij de meeste Albert Heijns verkopen ze Rodi en bij veel C1000's hebben ze smuldier.

Succes met Bob & zijn jeuk. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op za 25 feb 2006, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door andres
#500084
Wat voor hond is Bob? Het overzetten op vers vlees is een heel goed begin om de hond van jeuken andere kwalen af te helpen. Dit gebeurt (helaas) niet van de ene dag op de andere. Het heeft tijd nodig. Wij zijn nu 9 weken bezig met KVV en pas de laatste 2 weken zien we een opgaande lijn. Wij geven onze hond Carnibest lam/rijst en daar reageert hij goed op.
Door Ster
#500509
Hoi Gerard,

Wat naar voor Bob. Mijn hond had ook jeuk en reageerde slecht op een chemisch middel dat hij kreeg, waardoor zijn klachten nog eens toenamen. Hij at brokken. Toen ik hier kwam heb ik hem over gezet op kant en klaar vers (de adressen die hierboven staan in Audrina's reactie) en hem een groene leem kuur gegeven om hem te ontgiften. Inmiddels, zo'n 7 maanden later, heeft hij nog maar 10% ofzo van zijn klachten over. Geduld is een schone zaak. Ik denk dat je er verstandig aan doet om hem over te zetten op vers voedsel en hem geen medicijnen meer tegen de jeuk te geven. Eerst eens kijken hoe dat aanslaat. En er is nog wel meer dat je kunt doen, maar dat kunnen anderen beter duidelijk maken.
Veel sterkte met Bob!
Door Lizzy
#500595
Hoi Gerard, hier kun je de merken kvv vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16939

Ik zou hem zeer beslist overzetten op verse voeding! Met spoed! Want brokken kan ik geen kwaliteitsvoer noemen, als ik eerlijk ben...

Weet je wat voor prikken je hond heeft gehad? Was het prednison? Iets anders? Wat vermoedde je DA en wat was zijn advies en behandelplan?
Door meandmyLAB
#500733
hallo, daar ben ik weer. gisteren heb ik rodi gekocht bij de supermarkt en BoB heeft het met smaak opgegeten.
Lizzy, ik weet niet wat BoB precies gekregen heeft, het was tegen de jeuk en hielp ook wel alleen niet zo lang. de zakjes heb ik niet meer, maar ik kan het wel vragen als ik er weer eens kom, want BoB moet ook weer binnenkort voor zijn jaarlijkse prik. ik wist tot een paar dagen geleden niet beter dan dat dure brokken goed voer zou zijn. ik heb hier ondertussen al gelezen dat ik dat helemaal fout gedacht heb. is rodi wel goed, ik heb verschillende pakjes gekocht en BoB vind het zeker erg lekker. ik hoop dat dit wat oplossing zal geven voor zijn klachten. ik ga nog evenw eer verder lezen hier want hier is wel erg veel te leren.
Door danielle1980
#500811
je moet wel de complete versie geven.
enkel kan af en toe wel, maar niet voor altijd. ;)

en ik zou niet enten als mn hond ziek was, dat is niet zo verstandig :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door