Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#493713
Hoi iedereen.

Sinds enkele weken zijn we hier wat aan het rondneuzen. Eindelijk hebben we een ambachtelijke slager gevonden die een eigen boerderij heeft en nog zelf slacht. Bovendien is het op weg naar mn werk, dus kan het niet beter treffen. Deze morgen ben ik er voor de 1e maal langsgeweest. Daar we nog nooit gebarft hebben moeten we dus met nekjes edm beginnen. Ik kreeg alvast de leuke boodschap dat ze momenteel geen hebben, maar dat ze deze morgen kippen slachten en ik vanaf 11u mag gaan afhalen. Joepie, ik kan dus vers geslachte en versneden nekjes geven vandaag. Ben benieuwd wat onze rakker er van gaan vinden... Ik zou de slager ook graag een lijstje geven van wat we allemaal zouden willen, en wat daarvan zijn prijs en beschikbaarheid is. Ik heb hier alvast volgende dingen gevonden:
VLEESBOTTEN:
hazenkarkas
konijnenekken
konijnekoppen
parelhoenkarkas
geitenribben
reekarkas
lamsnek
lamspoten: hele jonge!!
lamsrib
kalfswervels
kalfsschouder
kipkarkas
kippenvleugels
kippenekken
diverse snijdsels (= overschot van de vleesmachine)

ORGAANVLEES
rund: hart, pens en nieren
lam: hart, nieren, tong
geit: testikels
kip: magen, lever, hart

Los van het feit wat onze honden in het eerste stadium mogen eten , kan iemand ons nog zeggen welke leuke dingen we hier vergeten zijn. Wat zijn ''goeie'' recreatiebotten? edm
Door mutsie
#494047
Dat is een heel lijstje, en super als hij dat ook allemaal kan leveren.....en dan nog betaalbaar.

Konijnennekken, nou volgens mij leveren ze die niet los,
het is of kop of karkas.

''recreatiebotten'' geef ik verder niet.
Ik geef gewoon bot als onderdeel van de maaltijd.

Je bent pens nog vergeten en het spiervlees, nou ja dat staat al bij snijlingen. Maar wellicht heeft hij ook stukken vlees wat verder niet mooi genoeg is voor menselijke consumptie of dat je daar voordelig je vlees kan halen.

Waar zit die superslager?

Karin
Door Laura2004
#494051
Ik zou geen lamspoten geven, dat is echt veel te hard. Daar kunnen de tanden erg van slijten.
Door Ferro
#494120
@Laura, okidoki, geen lamspoten dan, is hier zoveel te lezen hé int begin, verre van makkelijk :D
@mutsie: Wij zitten hier in Belgie, zo'n 50 kms onder Sluis/Cadzand. We kunnen dagelijks kip krijgen, paar x per week rund en schaap, de rest is wat meer seizoensgevoelig
Door Bullekes
#499890
Ferro schreef: @Laura, okidoki, geen lamspoten dan, is hier zoveel te lezen hé int begin, verre van makkelijk :D
@mutsie: Wij zitten hier in Belgie, zo'n 50 kms onder Sluis/Cadzand. We kunnen dagelijks kip krijgen, paar x per week rund en schaap, de rest is wat meer seizoensgevoelig
adres plaatsnaam wel zo makkelijk om op te zoeken voor de routeplanner ;D
Door Ferro
#500113
Alles binnen een straal van 5 kms rond de gemeente Roeselare (postcode 8800) in Belgie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door