Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Saskia C.
#499360
Ik zit met een probleempje. Mijn kooikerreu Asterix die geeft sinds 5 dagen 's ochtends over. Mijn beiden honden staan sinds 3 maanden op KVV en Asterix heeft altijd al een gevoelige maag gehad, vertelde de eerste eigenaar, maar het ging eigenlijk de laatste maand goed met hem op Carnibest. Nu hebben ze beiden afgelopen weekend voor het eerst ieder een kippennek gehad, die er met veel smaak in ging en ook goed door beiden werd gekraakt. Ze hebben de kippennek na de KVV avondmaaltijd gehad. Na de tweede keer kippennek heeft hij de volgende ochtend overgegeven, maar er zat verder geen bot in. In de ontlasting zat verder ook geen bot. Ze krijgen 2x per dag eten en de ochtend maaltijd blijft er wel gewoon in, het is echt de avondmaaltijd die er 's ochtend gedeeltelijk uit komt. Het braaksel is goed verteerd verder en hij blijft ook gewoon poepen en is levendig. Hij is alleen dinsdag ziekjes geweest en heeft toen uit zichzelf gevast. Ze krijgen ook beiden al een tijdje nu probiotica omdat ze problemen hebben met de ontlasting. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, want hij spuugt alleen in de ochtend een gedeelte van de verteerde avondmaaltijd uit. Kan het zijn dat de tweede kippennek hem niet goed bekomen is en dat hij nu extra last van zijn maag heeft gekregen. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, want nu is het iedere ochtend raak.
Door Peet
#499503
Je zegt dat hij ziekjes is geweest, dus misschien heeft hij toch nog wat last van een virusje ofzo. Ik zou de nekjes even weglaten en alleen de kvv voeren, samen met de probiotica. Eventueel een beetje heet water over de kvv heen doen. Kijk het zo nog een paar daagjes aan. Zo kan zijn maagje even tot rust komen. Misschien valt de nek toch nog even te zwaar voor hem.

Het overgeefsel is niet gelig (gal)? Want dat kan wijzen op een erg lege maag.

Als het na een dag of 2, 3 niet beter is, zou ik toch even langs de DA gaan.
Door Saskia C.
#499557
Het overgeefsel is niet geel, maar echt de maaltijd die zo goed als verteerd is. Ik heb nu ook Okugest gekocht, maar weet eigenlijk niet wanneer ik dat moet geven, want hij voelt zich de hele dag goed alleen aan het begin van de ochtend wordt hij misselijk en geeft hij over. Heeft het dan zin om de Okugest 's avonds voor het slapen gaan te geven?
Door Saskia C.
#499711
Is er verder niemand die mij hier eventueel antwoorden op kan geven? Is er niemand die dit ook wel eens aan de hand heeft gehad en een oplossing weet? :( :(
Door Lizzy
#499730
Ik zou ook voorlopig een paar dagen niks anders geven als z'n versvlees. Je kunt 's avond twee tabletten Okugest geven. Een in het begin van de avond en 1 voor het slapen gaan. Maar als het binnen een paar daagjes niet over is: dan zou ik hem beslist even na laten kijken door de dierenarts!
Door Saskia C.
#499883
Hij heeft vandaag voor het eerst zijn bed weer schoon gelaten, hij heeft dus niet overgegeven. Hopelijk dat het zo blijft. Hij krijgt voorlopig even geen kippennekken meer. Ben blij dat ik nu Okugest in huis heb, zodra hij weer last krijgt dan krijgt hij de tabletjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door