Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jokie
#46042
Hallo ik ben nieuw hier en lees de boel lekker nog door.
Maar nu heb ik een vraagie:
Ik heb 2 honden (labs) 3,5 jaar en 10 weken
De oudste vreet alles wat je hem geeft (brokken vers fruit, enz) maar de kleine begint te protesteren qua eten.
De brok van de fokker die wil ik niet, dus heb ik haar langzaam overgezet op Cracroc25/16 (volwassen brok)
ging goed snel eten, lekker. maar nu sinds gisteren niet meer, ook wat in laten weken in water, maar ook dat werkt niet echt.
Straks krijgen ze allebei wzat Rodi complete (kreeg de oudste al regelmatig) en dat lust ze zeker (al een keer geprobeerd :))

Nu zit ik dus te bedenken wat ik bij haar wil doen.
Doordat ze 3 maaltijden per dag krijg is vers en brok op een dag niet goed, maar alleen vers lijkt mij wat (te ) prijzig.

Nu heb ik al rond gekeken in de buurt naar soorten versvlees plus prijs ervan en moet dit ng even gaan uitrekenen wat het dan kost.
Daarbij hebben wij (woon thuis met ouders) geen grote vriezer dus veel inslaan gaat niet en ruimte voor nog een vriezer is er niet ;).

Vraag over energique
De kleine zou dan de pupversie moeten krijgen tot ~ 7mnd. 1 schijf per 2,5 kilo lich.gew.
dus nu ~3 schijf per dag.
Prijs weet ik niet.

Rodi complete:
nu 5-6 schijven per dag
kosten 1,35 ~
Rodi loopt al gauw op met meer schijven per lichaamsgewicht. dus lijkt mij in verhouding duurder .

Kan iemand mij helpen met deze rekensom zeg maar of wie weet de prijs van Energiqeu (ik geloof dat BIBI in deze buurt ook kan bestellen, maar daar weet ik niks van)

Lang verhaal, maar goed :-\
Wie rekent er even met me mee??

Jokie
Door Twister
#46044
Als je Rodi koopt bij de Jumbo, Dirk v.d. Broek, Bas van der Heijden en zo nog een paar winkels ben je veel goedkoper uit. Daar kost een pakje van vier schijven €0,89. ;)

De prijzen van Energique voor pups weet ik niet. Met Bibi heb ik geen ervaring. Maar daar kun je meer info over vinden op www.bibidiervoeding.nl. Hier staan ook de verkoopadressen op.
Laatst gewijzigd door Twister op do 29 jan 2004, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jokie
#46046
De rodi haal ik inderdaad al bij de Jumbo voor 0,89 cent alleen is het vaak al bijna op en moet ik geluk hebben dat er genoeg is. (moet ervoor 20 min. rijden en dan ga je och niet elke dag even kijken ;)

Jokie
Door Lizzy
#46047
Hoi Jokie,

Voor kosten per dag voor versvlees, kijk ook even hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2141

Ik denk dat merken als Energique, Carnibest en Bibi misschien wel duurder lijken maar uiteindelijk goedkoper zijn omdat je hond er veel minder van nodig heeft.

Maar goed, ik kan natuurlijk niet in iemands portomonee kijken.... hoewel ik wel vind dat juist pups verse voeding zouden moeten eten. En zo min mogelijk brokken. Het is wel een investering, maar je haalt het er drie dubbel uit! Mijn buren zijn bijv. al 500 euri kwijt aan dierenarts bezoeken en foto's in Utrecht omdat hun Labrador lijdt aan ernstige groeipijnen. Die hadden ze mooi uit kunnen sparen door versvlees te geven....

Groetjes, Lizzy en welkom op Barfplaats trouwens!
Door Janet
#46069
[quote="Twister"]
Als je Rodi koopt bij de Jumbo, Dirk v.d. Broek, Bas van der Heijden en zo nog een paar winkels ben je veel goedkoper uit. Daar kost een pakje van vier schijven €0,89. ;)[/quote]Nee hoor: als je het per schijf gaat uitrekenen, kom je per 6 schijven op € 1,34. De rekensom per dag klopt wel.
Ik geloof dat je van rodi naar verhouding best veel moet geven, meer dan van bibi, energique en/of carnibest. Dus het lijkt me beter dat je eerst even gaat rondkijken, verschillende merken koopt en de prijs per maaltijd berekent. Aan de hand daarvan kun je dan bepalen waar je het voordeligst mee uit bent.
Door Twister
#46070
Dat ben ik wel met Lizzy eens. Ik heb een tijd Rodi gevoerd, daarna Energique en nu Carnibest. Maar met de Carnibest ben ik nog het goedkoopste uit. En ze vinden het het lekkerst hier ;)
Door Twister
#46071
[quote="Janet"]
[quote="Twister"]
Als je Rodi koopt bij de Jumbo, Dirk v.d. Broek, Bas van der Heijden en zo nog een paar winkels ben je veel goedkoper uit. Daar kost een pakje van vier schijven €0,89. ;)[/quote]Nee hoor: als je het per schijf gaat uitrekenen, kom je per 6 schijven op € 1,34. De rekensom per dag klopt wel.
Ik geloof dat je van rodi naar verhouding best veel moet geven, meer dan van bibi, energique en/of carnibest. Dus het lijkt me beter dat je eerst even gaat rondkijken, verschillende merken koopt en de prijs per maaltijd berekent. Aan de hand daarvan kun je dan bepalen waar je het voordeligst mee uit bent.
[/quote]

Oh oeps............even niet gezien :-[
Door Gina JRT
#48085
[quote="Jokie"]
Nu heb ik al rond gekeken in de buurt naar soorten versvlees plus prijs ervan en moet dit ng even gaan uitrekenen wat het dan kost.
Daarbij hebben wij (woon thuis met ouders) geen grote vriezer dus veel inslaan gaat niet en ruimte voor nog een vriezer is er niet ;).
[/quote]

Hallo Jokie, welkom op barfplaats

Het ligt er idd aan waar je je vers vlees koopt. Ikzelf koop tegenwoordig het vlees bij een islamitische slager, maar ook bij de Digros (wat in de aanbieding is)
Als ik 1 kg kippevleugeltjes koop betaal ik E 1,99. Kippenekjes zijn zelfs nog goedkoper.
Het is ff "snuffelen" ;D ;D. Ik ben via barfplaats ook aan adresjes gekomen waar ik mijn versvlees kon halen, dus gooi het in de groep zou ik zeggen. :D :D

Net als je ouders heb ik alleen maar een bovenlader als vriezer, maar kan er toch aardig wat in kwijt., al is het een beetje schikken. De hoeveelheid in de zakjes voor mijn jack russell is kleiner, maar ik heb toch heel wat ingevroren liggen.

In ieder geval veel succes Jokie

Gr. Angela
Door diana
#48318
heb op bijvoorbeeld de site van ahv gekeken die adviseren 40 a 50 gram per kg lichaamsgewicht.
kost dus net zoveel voor mijn honden dan carnibest waarbij ze aan iets meer dan een pond per dag genoeg hebben...
en het zijn geen kleine hondjes...
vaak lijkt een ander voer duurder , maar van een goedkoper moet je dan weer meer voeren...
Door Ineke
#48599
[quote="diana"]
vaak lijkt een ander voer duurder , maar van een goedkoper moet je dan weer meer voeren...
[/quote]

Klopt helemaal.
Ik heb indertijd heel wat gerekend met verschillende brokken en versvlees.
Ik had toen alleen nog een Parson Russell.
Bij mijn berekeningen kwam de goedkope Smuldier duurder uit dan de dure Energique.
Ik heb het beiden een maand gevoerd, anders kun je niet goed aan je hond zien of hij genoeg krijgt.

Nu voer ik Bibi.
Per 120 kg aankoop is dat ook heel voordelig en het ziet er beter uit dan Smuldier en Energique.
Door ~anna~
#48606
Ik sta op het punt om op Duck over te stappen ik moet vandaag beslissen.Duck is makkelijker te stapelen het ondooien in de koelkast gaat sneller het is eerder op kamertemperatuur ik vind het zelf er goed uitzien de honden vinden het heerlijk :P maar Energique komt uit Friesland gemaakt van Friesvlees en de natuur lijkt daar schoner. ::)
Door Helen
#48613
[quote="balupa"]
Ik sta op het punt om op Duck over te stappen ik moet vandaag beslissen.Duck is makkelijker te stapelen het ondooien in de koelkast gaat sneller het is eerder op kamertemperatuur ik vind het zelf er goed uitzien de honden vinden het heerlijk :P maar Energique komt uit Friesland gemaakt van Friesvlees en de natuur lijkt daar schoner. ::)
[/quote]

Ik zou zelf dan kiezen voor energique. In Duck zitten meer granen dan in andere kvv merken en ik heb zelf meer vertrouwen in de makers van energique dan in de makers van duck.

Succes Helen
Door ~anna~
#48627
Maar toch Duck is voor iedere leeftijd gewoon 1 soort voor alle honden en ik kan nu heel veel kwijt.Iedereen die mijn vriezer ziet zegt daar past een * in dus ik dacht lekker veel stapelen :P en makkelijk ;D
Door casangio
#49930
Ik ben zo iedere dag jullie interessante artikels aan het lezen en ik ben heel nieuwsgierig wat Carnibest is.
Ik ken wel de andere voedingsmiddelen zoals, energique, bibi, rody en ga zo maar door, maar Carnibest heb ik nog nooit van gehoord. Mijn drie honden krijgen ook vers vlees, botten en groenten, enz.
IK ben pas begonnen met dit alles toen we onze laatste pup kregen want hij barfte bij de fokster, dus omdat ik van haar een zak voer mee kreeg en een menu ben ik ook met mijn andere honden begonnen tot volle tevredenheid moet ik zeggen. Alleen ik zou graag even willen weten of er hier iemand uit Belgie (omgeving Lommel) bij dit forum zit, die mij kan vertellen waar ik ree, konijn, en lam kan kopen. Ik koop bij een kippenwinkel aldaar al gemalen karkassen maar om aan de rest te komen is een heel probleem. Ik zou het hier bij een groothandel willen halen, want die hebben dat allemaal wel, maar dat kan niet omdat ik geen pasje heb. De Turk waar ik nu ging is failliet gegaan dus is het weer zoeken geblazen voor het vers vlees.
Sorry dat ik zo lang van stof ben. Oh ja, ik woon in de omgeving van Eindhoven.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reactie, alma
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door