Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#498677
Hallo!!

Filou zou artrose hebben. Hij mankt nu al een hele week lichtjes, maar gisterenavond en deze morgen kon hij niet meer op zn linkervoorpootje staan... :'(

10 maart komt mn mama met het medicijn dat mijn DA in Belgie voorgeschreven heeft, nl. rimadyl 50. Gisteren en vandaag heb ik hem aspirine voor kinderen gegeven, tegen de pijn, in afwachting dat mijn mama dus komt met die rimadyl.

Hebben jullie nog tips over hoe ik hem zijn pijn kan verzachten??

Ik laat hem alleszins niet meer op en af trappen gaan. ik neem hem nu in mijn armen...

Alvast bedankt!!
Door Lizzy
#498692
Oei! Rimadyl is werkelijk niet een van mijn favoriete medicijnen hoor... het is troep... Heb je al geprobeerd om hem glucosamine/chondroitine te geven? Brutus heeft ook artrose en bij hem helpt dat heel goed. Als de pijn echt erg is, geef ik hem ook Duivelsklauw en Groenlipmossel extra. En soms, als het echt erg is (maar de laatste tijd gaat het heel goed) geef ik hem Salisprin. Een natuurlijke pijnstiller. Ik denk dat dit dingen zijn die je moeder beter kan meenemen.... Overigens, als het met Brutus achteruit zou gaan, dan overweeg ik goud-acupunctuur. Via de zoekfunctie op Barfplaats kun je daar wel het e.e.a. over vinden.
Door Filou
#498696
waar kan ik die glucosamine/chondroitine vinden?? en die duivelsklauw en groenlipmossel...

Heb daar nog nooit van gehoord... :-\
Door Cindy de Wolf
#498707
Wat Lizzy zegt ga zo snel mogelijk glucosamine geven. Rimadyl is troep maar helpt als een ketter. Je zou eventueel ook Previcox kunnen overwegen, dit is een nieuwe cox-3 remmer en minder schadelijk voor de vitale organen dan Rimadyl is.

Ik zelf geef Glucobest aan mijn honden. Dit is te krijgen via de verkooppunten van Carnibest of via www.glucobest.nl. Ik heb zo een beetje alle merken gehad, Sasha's blend, Primeval, Canoflex, Arthrolux maar met corta-flex (Amerika, kan ik niet meer geimporteerd krijgen) en Glucobest heb ik de beste resultaten behaald.

Heel veel sterkte ermee, Terry van mij was 2 toen het geconstateerd werd en nu 10 en ze doet het prima op de combi Metacam/Glucobest, dus het hoeft echt niet het einde te zijn, je moet ermee leren omgaan.

Succes!

Cindy
Door Filou
#498709
Filou is 13

waar kan ik glucosamine vinden in Belgie dan???
Door Cindy de Wolf
#498710
Volgens mij verzend Corine tegen een meerprijs ook naar Belgie. Stuur even een mailtje naar Corine van Carnibest of bel even.

Groetjes,
Cindy
Door Filou
#498719
Bedankt Cindy

Ik ben net even naar de site gegaan en er is een verkoopspunt in België. Ik heb een berichtje gestuurd naar mn mama, dat ze eens moet bellen naar hen.

Groetjes,
Isabelle
Door chrisje
#499254
Mijn teefje van 13,5 jaar had echt startstijfheid. Combinatie van ouderdom en arthrose/HD. Ik gebruik Primeval en het werkt hier uitstekend. Eerst viel ze om als ze uit de zetel sprong, nu is ze terug vitaal en merk je niets meer.
Door goedele
#499439
Naart schijnt kan je ook glucosamine met chrondroitine vinden in Kruidvat, in tabletvorm, dat je dan plet in het eten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou helpen.

Deze elementen zijn ook terug te vinden in heel wat senior hondenvoeding van bvb Eukanuba, Pro Plan ....
Door Audrina
#499451
goedele schreef: Deze elementen zijn ook terug te vinden in heel wat senior hondenvoeding van bvb Eukanuba, Pro Plan ....
Ehm.... dit is een forum over rauw voer.... ::)
Door Mevroi Kruim
#499630
goedele schreef: Naart schijnt kan je ook glucosamine met chrondroitine vinden in Kruidvat, in tabletvorm, dat je dan plet in het eten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou helpen.
Ikke wel ;) ik gebruik het nl zelf sinds ongeveer een jaar. Ik heb niet echt artrose maar wel pijnlijke en versleten kniegewrichten, en met de glucosamine van het Kruidvat gaat het echt 100% beter.
En een van de ponies in mijn wei heeft artrose en die krijgt het ook. Bij haar lijkt het ook duidelijk te helpen, de startstijfdheid is stukken minder. Ben het mijn dikke pony ook maar gaan geven, hij is weliswaar nog niet echt bejaard (18) maar wordt toch wel wat stijver.

Kraakbeen bevat trouwens ook glucosamine, schreef Lizzy laatst ergens.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 24 feb 2006, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
#499634
Een collega van mij gebruikt sinds twee weken glucosamine in bruistablet vorm omdat ze zo'n last van haar knieën had.
Het helpt haar ook perfect ! ;)
Door Filou
#501369
ok, bedankt iedereen!! Mijn mama gaat nu gaan kijken naar 't kruidvat, en zien of ze die tabletten daar kan vinden. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door