Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lil
#498588
Potjandikkie. Heb ik gisteren in de ontlasting iets gezien dat op een stukje lintworm leek :o :o :o
Als ik naar de da ga, dan krijg ik meteen "gif" mee, van die zware ontwormingstabletten (hij doet niet aan ontlastingsonderzoek, maar daar kan ik wel een andere voor vinden). Is dat nodig of kan het ook lekker homeopathisch??? Zal voor de zekerheid eerst maar eens ontlasting gaan verzamelen, maar goed ik weet het dus bijna zaker :'(
Door conleeuw
#498652
ik ben van mening dat je een lintworm besmetting gewoon goed moet aanpakken, als bij mijn honden lintwormen aanwezig zijn doe ik dus wel gif. :-\
Door Lizzy
#498654
Ik sluit me helemaal bij Conleeuw aan. Als er wormen zijn, gebruik ik gewoon een 'ordinaire wormkuur'. Tijdens en na de wormkuur geef ik wel probiotica. Om te voorkomen dat de hond weer besmet raakt en om de darmen weer in goede conditie te krijgen. Tevens kun je daarna ook gemalen rauwe pompoenzaadjes gaan geven.
Door geer
#498660
Yep, als het wormen zijn: ontwormen.

Als je niet helemaal zeker bent dat het echt een stukje worm was, dan zou ik eerst de ontlasting na laten kijken. Dan ontworm je niet onnodig als het toch een fliebertje van 't een of 't ander was ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#498716
Hier ook, wormen in beeld is gewoon ontwormen op de tradionele manier aangezien wij van mening zijn dat een fikse wormbesmetting meer schade aanricht dan een wormkuur. Wel gebruik ik er dan meteen probiotica bij.
Door Lil
#498771
Dank jullie, ga dus maar een potje gif kopen. Wel goed van die probiotica Lizzy, ga ik deze keer zeker doen, zodat hij niet weer zo'n last van zijn darmen krijgt. Enne ik zag het dus 's ochtends en de avond van tevoren had hij gemalen pompoenpitten gekregen, vandaar... (ik geloof wel meteen in de pompoenpitten). Heb contact gehad met da, hij wil ontlastingonderzoek doen, maar weet het ook bijna zeker dat hij besmet is. Die kleine gele pikkeltjes zouden eitjes zijn en dat lid zou dan inderdaad afbreken :-X Toch maar ontwormen en bij de katten ontlastingonderzoek. Lizzy wat gaf jij ook alweer als honden erg bevattelijk zijn voor wormen? Ik bedoel buiten de pompoenpitten.
Boris heb ik met vijf weken "gered" De wormen liepen toen over zijn achterpoten en hij is elk jaar wel met een of andere worm (meestal spoelwormen) besmet.
Door Laura2004
#498956
Ik zou toch voor de zekerheid zijn ontlasting laten onderzoeken hoor. Stel dat het geen wormen zijn :-\ En als er dan wat uitkomt dan kan je je hond altijd nog ontwormen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#499168
Ik weet niet hoe fijn je de pompoenpitten hebt gemalen, maar kan het geen stukje pompoenpit zijn geweest wat je hebt gezien?
(ik heb zelf laatst ook gedacht wat te zien, bleek toen ik het beter inspecteerde, niet verteerde mandarijnfliebeltjes te zijn 8))
Door Joshii
#499335
Ik heb laatst ook gehad dat ik dacht dat Fred weer wormen had, na de drol eens goed bekeken te hebben bleken het ook pompoenpitjes te zijn....
Door Lil
#499632
Het is dus echt lintworm (pompoenpitten zijn bij mij trouwens groen), bleek ook uit het ontlastingonderzoek. Heb dus "gif" meegekregen, dat hij super goed verdroeg! (of zou het komen omdat dit met het eten moet en het andere middel nuchter?). Het beest is net dus ook erruit gekomen :-X :-X :-X
Door Lil
#499837
FuzzyFriends schreef: ik ben in de war met pijnboompitten...sorry
Pijnboompitten, ik geloof dat ik daar degene met voedselnijd ben, heb het de beestjes nog nooit gegeven. Meestal zijn de pijnboompitjes al bijna op voordat ik de salade bereid heb :-[
Door Xydara
#505960
Pompoenzaad werkt als een natuurlijk preventief middel tegen wormen. Ook zal het zeker baad hebben als er al een wormeninfectie aanwezig is. Lintwormen eisen daarentegen een grotere hoeveelheid pompoenzaad dan andere wormen. (gaat natuurlijk om het groene binnenste en niet het witte omhulsel)
Er is eventueel ook een middel op de markt aanwezig dat pompoenzaad bevat (en tevens helpt voor een goede darmflora en vacht), namelijk Primeval Floracare.
Ook Cichorei (kruid) helpt tegen wormen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Door conleeuw
#505999
Lil schreef: Het is dus echt lintworm (pompoenpitten zijn bij mij trouwens groen), bleek ook uit het ontlastingonderzoek. Heb dus "gif" meegekregen, dat hij super goed verdroeg! (of zou het komen omdat dit met het eten moet en het andere middel nuchter?). Het beest is net dus ook erruit gekomen :-X :-X :-X
Goed zo, ja ik vindt een lintworm ben je liever zo snel mogelijk kwijt, bah, vies beest :P
Door Nelly
#506174
Als ik hier wormen vermoed bij een van de honden of katten krijgen ze dus allemaal een wormkuur. Over een wormenbesmetting mag je niet te licht denken vind ik.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door