Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#497870
Rond twaalf maart verwacht ik hier een nestje schotse collies. Ik heb Billinghurst gelezen (grow your pup with bones) en Mogens. Voor mij blijft nu de vraag wel of niet die melk. Mogens zegt toch dat het zonder (melk)pap niet te doen is en zo hoor ik meerder fokkers. Is er hier op het forum al wel eens dieper op in gegaan?
Ik lees pas een paar dagen mee, dus misschien is dit topic al eens langs gekomen???

Ik merk dat ik het een lastige keuze vind. Zeker ook omdat het mijn eerste nestje is. Door alle andere zaken wordt ik bijgestaan door de fokster van mijn hond (ik heb mijn hond onder fokkervoorwaarden), maar zij Barft niet. Dus voor vragen m.b.t. Barf eten kan ik niet bij haar terecht. Maar ik zal toch een keuze moeten maken.

Hilde
Door Mevroi Kruim
#497919
Ik ben geen fokker, maar ik ben wel bij de lezing van Mogens geweest waar hij vertelde over de nieuwe versie van zijn boek. Hij zei toen dat hij van mening veranderd was over het voeren van koolhydraten aan pups, omdat heel veel fokkers hem hadden gemeld dat het zonder prima gaat.

Maar er zijn hier een aantal ervaren versvoerende fokkers die je vast wel verder kunnen helpen!
Door Lizzy
#497996
Ik zou zelf absoluut geen gekookt voer en papmaaltijden geven bij het afspenen. Ik geloof er ook helemaal niks van dat het vlees zo lang in de maag zit dat het echt zwaar voorverteerd is. Bovendien heb ik nu genoeg pups afgespeend zien worden op vlees, vleesbotten, orgaanvlees ,en wel of geen groentemix en dergelijke om te kunnen zeggen dat pups die zonder pap en gekookte toestanden perfect opgroeien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#498025
Mijn pups hebben nog nooit pap gekregen, iki vind het de grootste onzin om pups pap te voeren het heeft totaal niets te zoeken in het dieet van een hond. Koeienmelk en graan hebben geen enkele toegevoegde waarde voor een pup het lijkt mij nog eerder een belasting voor het lichaam.
Mijn pups zijn voorheen altijd gewoon groot geworden op een kvv en mijn laatste nest op barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door