Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#482998
Dat labjes vreetzakken zijn is me duidelijk, maar ben op dit moment echt even radeloos ! Zack heeft toen we m kregen zelfs zijn eigen poep gegeten en toen we op vers vlees overstapten, ging dat gelukkig voorbij..Tiesto heeft poep gegeten totdat hij ongeveer een jaar was en toen stopte hij er ineens mee..maar hij krijgt nu predison voor zijn neus en voetzooltjes ( hij heeft hyperkeratose) en nu is hij ook weer begonnen! Ik snap dat honger een bijwerking is, maar dit is niet meer leuk..Ze zijn alleen nog maar op zoek naar eten en luisteren ho maar!! Ik heb in het verleden al van alles geprobeerd, ananas, veendrenkstof, ik weet niet wat maar niets helpt..ook bonen om t honger gevoel (aangezien ze beiden ook geholpen zijn) te stoppen..Ze trekken me soms gewoon de struiken in als daar door iemand wat is neergegooid! Weet iemand raad? Oh ja , interessant maken helpt ook niet! Been there, done that!
#483010
Ik heb in een ander topic al geschreven over welke middelen je kunt geven tegen poep eten. Er is ook een kant en klaar middel verkrijgbaar via de DA (dat bevat dus de stoffen die ik al eerder heb opgeschreven). Dat heet: DETER coprophagia/stool-eating treatment.

Dit middel bevat: Natuurlijk gefementeerde groente extracten, thiamine hydrochloride (vitamine B1) en capsicum oleoresin (chili-peper).

Nou ja, dit is gemakkelijk zelf na te bootsen! Je geeft hem iedere dag een plukje zuurkool (in de reformwinkel hebben ze potten zuurkool die natuurlijk gefementeerd zijn!). Je geeft iedere dag een piepklein beetje chili-peper gemalen door zijn eten. En vitamine B1 zit in : vlees, vis, peulvruchten, havermout, bruine rijst, melk, volkorenbrood en biergist. In mijn ogen is de kans op een tekort aan B1 in een versdieet zo goed als nihil. Zelf zou ik ook iedere dag extra probiotica geven. Want ik weet niet of de zuurkool voldoende melkzuurbacterieen levert.... Ik heb daar mijn twijfels over....

Wat je dan als laatste nog zou kunnen doen is de hoeveelheid ruwvezel in zijn voeding verhogen. Je kunt bijv. iedere dag wat gepureerde groentes geven (die bevatten erg veel ruwvezel).

En je hebt altijd dikke kans dat ook bovenstaande voor geen meter helpt. Want als HET middel tegen poepeten bestond (een middel dat dus altijd werkt), dan was die persoon volgens mij schat-hemeltje-rijk geweest en had je dat op de hoek van de straat kunnen kopen....

Ik vrees dus (als bovenstaande ook niet helpt) dat je of moet gaan muilkorven of het moet accepteren.
#483030
heel herkenbaar, hier ook zo'n poepvretend monstertje..vooral haar eigen poep en kattenpoep, als ze moet poepen zit ze al te draaien om het op te eten, behhhhhhh.

ik let nu heel goed op haar en zodra ze een hap wil nemen geef ik een brul, dat werkt wel, maar ze is nog niet helemaal zindelijk en als ik er even niet ben of in de nacht eet ze het met smaak op,

mijn herder deed dit ook en ik heb toen van alles geprobeerd en niets hielp, die at trouwens geen eigen poep maar van andere honden, ik heb het op een gegeven moment maar genegeerd, want ik had alleen mijzelf er mee.

groetjes simone
#483054
Heb die gepureerde groentes ook al geprobeerd, aangezien ze na het castreren zo'n honger hadden..ze krijgen iedere dag ook al probiotica, omdat Zack gevoelige darmen heeft ( maar ja al dat poep eten is ook niet goed lijkt me) en Tiesto ivm zijn medicijnen..dat leek me niet verkeerd..dus ben bang dat ik ermee moet leren leven zucht :-\muilkorven zie ik niet zo zitten, aangezien er veel honden zijn in deze buurt en mocht er een verkeerde tussen lopen ze zich niet kunnen verdedigen..en aangezien we bij een natuurgebied wonen met oa konijnekeutels, wilde schapenpoep en dus veel honden is het een walhalla voor ze ha ha!
#483058
Ach ja hier loopt er ook zo'n viespeuk rond.
Vanmorgen had hij er eentje te pakken van zijn zus ::)
En een uur geleden eentje van zichzelf ::)
We moesten rennen om de 2 andere overblijfselen in veiligheid te brengen voor hij dat deed.
Het enige dat helpt is om alles meteen weg te halen,soms is Tinus sneller dan het geluid :-X
#497847
Donna was ook zo'n poep-eter (poes, paard, koe, mens.....yak) Ze was er op een gegeven moment heel gewiekst in. Ze wist dat ze het van mij niet mocht. Dus rook ze iets, dan liep ze eerst heel schijnheilig met me mee. En als we dan ver genoeg weg waren sjeesde ze terug om hem heel snel op te eten.
Sinds ze twee keer in de week verse pens met boekmaag krijgt is zij er mee gestopt. Ik heb toch het idee dat er in die boekmaag enzymen o.i.d. zitten die ze nodig had. In het begin vrat ze het ook echt als ik het voor haar neus zettte. Dat werd in de loop van de tijd minder. Maar goed, het is een vreselijk gore klus die boekmaag snijden. Volgens mij lijkt die kruidenmix of fytomix (van CB en BIbi) erop.
Geen idee of je dat al geeft?

Hilde
#497887
ginny schreef:
ik let nu heel goed op haar en zodra ze een hap wil nemen geef ik een brul, dat werkt wel, maar ze is nog niet helemaal zindelijk en als ik er even niet ben of in de nacht eet ze het met smaak op,
Zo hoef jij het in ieder geval niet op te ruimen :P
#498468
Ik heb een allesetend monstertje.

Vandaag heeft ze tijdens de wandeling een plastic broodzak (met nog een stukje brood erin) zo binnen 3 seconden ingeslikt >:(
En laatst lag er een oude sok :-X op straat en hop, voor je erbij bent is het op ???. Niet normaal gewoon.


Ik zou het fijn vinden als ze het alleen bij poep hield ;D
#498476
Qwertu schreef: Ik heb een allesetend monstertje.

Vandaag heeft ze tijdens de wandeling een plastic broodzak (met nog een stukje brood erin) zo binnen 3 seconden ingeslikt >:(
En laatst lag er een oude sok :-X op straat en hop, voor je erbij bent is het op ???. Niet normaal gewoon.


Ik zou het fijn vinden als ze het alleen bij poep hield ;D
Ach...wat zal ik zeggen ::) ::)
Vanmorgen toen Jaco en ik de paarden aan het uitmesten waren was ik de badkamerdeur vergeten...
bij binnenkomst had het varken(Tinus) een vuile sok plus onderbroek van Jaco uit de open deur van de wasmachine geplukt :o....en als toetje een groot vel grof nieuw schuurpapier verscheurd wat daar toevallig ook lag...grrrr en hij klopte ook nog zo lief met zijn staart terwijl hij hard weg liep bij zijn buit >:( >:( >:( >:(
#498614
Hier helpt boekmaag vrij goed. Niet 100% maar het is aanzienlijk beter dan voorgaande jaren. Maar sla ik hun ontbijt over dan is het bingo en hopeloos. Als een hond zijn eigen poep eet is ananas een goed middel. Het maakt dat de poep niet lekker meer smaakt.
#498621
tieneke schreef: Ach...wat zal ik zeggen ::) ::)
Vanmorgen toen Jaco en ik de paarden aan het uitmesten waren was ik de badkamerdeur vergeten...
bij binnenkomst had het varken(Tinus) een vuile sok plus onderbroek van Jaco uit de open deur van de wasmachine geplukt :o....en als toetje een groot vel grof nieuw schuurpapier verscheurd wat daar toevallig ook lag...grrrr en hij klopte ook nog zo lief met zijn staart terwijl hij hard weg liep bij zijn buit >:( >:( >:( >:(
Ieks... ;D

Wat zijn het toch een varkens ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door