Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#49537
Heb net een kalkoenborst gefileerd, mag ik de rest aan mijn hond geven? Of zeggen jullie toch maar liever niet.
Ze krijgt hem niet voordat ik een groen licht gekregen heb van jullie ;)
Groetjes, Gerry
Gebruikersavatar
Door Cherry
#49565
oeps, ik zie dat ik die vraag als eens gesteld heb :-[
dus toch maar niet geven.

Gerry
Door Lizzy
#49628
Heb je deze al eerder gesteld? Mmm, kan de eerdere vraag niet vinden! Enniwees, bevat het vlees ook bot?
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#49633
Lizzy schreef: Enniwees, bevat het vlees ook bot?
Groetjes, Lizzy
Misschien andersom Lizzy ;D
Als ik het goed begrijp heeft Gerry het vlees (zonder bot )van de kalkoenborst gehaald voor hun zelf?
En wil de afgebeende borstkast aan de hond geven?
Wanneer je er nog wat vlees aan hebt laten zitten dan zou zeggen JA geef zoals het is,
Wanneer je 'n hele goeie vleesuitbeender bent,en de borstkast is helemaal kaal,dan kan je het evengoed geven,maar dan wel eerst wat stukken vlees geven.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#49683
Lizzy schreef: Heb je deze al eerder gesteld? Mmm, kan de eerdere vraag niet vinden! Enniwees, bevat het vlees ook bot?
Groetjes, Lizzy
Onderwerp duifje, daar had ik de vraag al een keer gesteld,
maar er zat nog best veel vlees aan de borst,ik heb het vlees er maar helemaal afgehaald en zo gegeven, en het karkas weggegooid.Vond het wel zonde hoor :(
en inderdaad het bot van kalkoen is toch akelig scherp.
Om het bot te malen daar heb ik niet het materiaal voor,
de volgende keer mijn moed bijeen rapen en het haar toch geven? Oh, ja de dieren zijn (waren) ;) een half jaar oud.Of speelt de leeftijd van een kalkoen geen rol als het over de hardheid van zijn borstkas gaat. ;D

Groetjes, Gerry
Door ziggy
#49749
Hoi Gerry,
heeft ie al ooit karkas gegeten?
Kan je dat kalkoenkarkas niet in twee of 4 snijden/hakken?
Is de eerste keren altijd akelig doch blijf erbij en kijk ernaar wat ze doet en hoe ze de beenderen kouwt.
Groet,
Vic.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#49771
Kippenvleugels en nekken en ook kalkoenvleugels en nek heeft ze al wel op en dat ging prima, maar z'on borst is toch ff wat anders :) je zou nog bang worden dat er een ribje in haar oog terecht zou kunnen komen,
zal de volgende keer jou raad opvolgen Vic.

Groetjes, Gerry
Gebruikersavatar
Door Cherry
#49777
balupa schreef: Vanaf welke leeftijd mag een pup konijn eten ?
Mijn pup was 3 1/2 maand toen ze voor het eerst konijn kreeg, ben begonnen met kleine stukken zonder de kop en sinds enkele weken eet ze een heel konijn met kop.
Zonder ingewanden, dat mag ik niet geven van mijn man :( Ze is nu 5 maanden
Groetjes, Gerry
Door Lizzy
#49779
Hoi Gerry, ik zeg altijd "bij twijfel niet doen". Ik vind kalkoen ook scherp, eerlijk gezegd...
Gebruikersavatar
Door Cherry
#49786
Ja Lizzy, daarom ook dat ik het hier toch ff gevraagd heb.
En één van de dagen poging 2 van de duif :)
Misschien dat ze het deze keer niet uitkotst.

Groetjes, Gerry
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door