Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ellen Els en Nina
#495618
Hallo, wij gaan binnenkort naar Zwitserland. Nina gaat ook mee. Thuis eet ze meestal CB, soms met wat BARF aangevuld. Maar ik heb geen verstand van volledige BARF-menu-verhoudingen en zo. Daarom ben ik zo blij met CB.
Maar ik weet nog niet (heb vraag uitstaan) of we tijdens vakantie beschikking hebben over vriezer zodat we voldoende CB mee kunnen nemen.

Als dat niet zo is, wat adviseren jullie me dan in Zwitserland (ik ben er nooit geweest, maar heb me laten vertellen dat 't razend duur is). Als het niet anders kan moet ze maar een week brokken eten, maar dat zal niet meevallen want dat heeft ze nog nooit gehad. (haha zul je zien dat ze het heerlijk vindt).
Door Borke
#495641
Ik zou een hond die nog nooit brokken gegeten heeft, zeker niet op vakantie opeens brokken gaan geven (vreemde omgeving, ander klimaat).
Stel je voor dat jouw hond slecht op brokken reageert, dan zit je daar met een zieke hond en geen bekende dierenarts in de buurt :-\

Zwitersland is geen goedkoop land, dus zowel jouw eigen eten als dat van de hond zal er duurder zijn. Dat zou voor mijn geen reden zijn om brokken te voeren.

Bij de slager kan je altijd vlees kopen voor je hond en als het om een korte periode gaat dan is het niet zo erg als het niet direct een perfect BARF menu is.

Wat geef je je hond thuis tijdens de maaltijden die je zelf samenstelt?
Door Domestic_Dog
#496039
Toen wij op vakantie gingen informeerde ik vantevoren of er een vriezer aanwezig zou zijn. Ik heb toen gewoon in een koelbox met veel koelelementen voldoende CB meegenomen. Onze tweede vakantie was er geen vriezer en toen hadden we wel pech, gelukkig sneeuwde en vroor het buiten en heb ik de CB in de sneeuw kunnen leggen.
Als je geen vriezer daar hebt zou ik gewoon op de plaatselijke markt een paar kippen of konijnen kopen en die geven.
Door Ellen Els en Nina
#496908
Ik had ook een vraagje uitstaan bij de verhuurder van het Chalet...en gelukkig kan ik van hun vriesruimte gebruik maken. Dus CB gaat flink diepgevroren in koelbox mee. Moet lukken. Wij hebben halfpension dus ons eten wordt geregeld.
En anders daar maar wat kip/konijn/lam en ander gerei zien te scoren. In elk geval nemen we ook wat gereedschap mee om indien nodig zo'n beestje in eetbare porties te verwerken. Gelukkig lust Nina zowat alles, dus gaat helemaal goed komen.
En...gelukkig geen brokken nodig! :D
Door Ellen Els en Nina
#500873
sst, gewoon niet vertellen, toch? Een paar toeristen met een hond zullen hopelijk niet de hele auto hoeven uit te pakken. En anders zeg ik gewoon tegen die douane-meneer "ich hab' es nicht gewusst" :D En dan gaan we alsnog in Zwitserland maar shoppen. Maar hopelijk is dat niet nodig en kan Nina gewoon d'r eigen CB eten.
Door Rachelle
#502616
mijn honden krijgen op vakantie voornamelijk brokken..maar goed ze hebben tot anderhalf jaar geleden altijd brokken gegeten en ze vinden het dan dus ook heerlijk als ze weer brkken krijgen..we gaan meestal naar frankrijk met de tent zonder luxe dus geen vriezer..voor KVV ....en om het mezelf ook tot vakantie te maken krijgen ze dan brokken... :)
Door tieneke
#502726
[quote="Ellen Els en Nina"]
sst, gewoon niet vertellen, toch? Een paar toeristen met een hond zullen hopelijk niet de hele auto hoeven uit te pakken. En anders zeg ik gewoon tegen die douane-meneer "ich hab' es nicht gewusst" :D En dan gaan we alsnog in Zwitserland maar shoppen. Maar hopelijk is dat niet nodig en kan Nina gewoon d'r eigen CB eten.
[/quote]
Als wij al met een volle vriezer vlees van 550 liter de Tsjechische grens door komen moet het jullie zeker lukken ;) ;D ;D
Door mutsie
#502869
[quote="tieneke"]
Als wij al met een volle vriezer vlees van 550 liter de Tsjechische grens door komen moet het jullie zeker lukken ;) ;D ;D
[/quote]
Hallo zeg heb jij een aanhanger bij je met vrieskist?
Of een Ola-bestelbus?

Karin
Door tieneke
#503715
[quote="mutsie"]
Hallo zeg heb jij een aanhanger bij je met vrieskist?
Of een Ola-bestelbus?

Karin
[/quote]
Hyunday 200 bestelbus,paste die precies in ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door