Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LaSkyler
#495977
Gezien het feit dat veel kvv rauwe kip bevat vraag ik me af of jullie anders gaan voeren?
Ik voer zelf op dit moment Carnibest en heb al op de site gekeken of er een variant is die geen kip of gevogelte bevat. Niet dus.
Ik ben er nu over na aan het denken om over te stappen naar zelf samenstellen. Dan kan ik (tijdelijk) de kip e.d. uit het menu laten.
Zie er alleen wel n beetje tegenop, ik ben wat vlees betreft vaak nogal n aansteller namelijk ;) Als t herkenbaar is hoef ik t niet en de gedachte aan halve schapen en kopvlees maakt de overstap naar Barf niet echt aantrekkelijk :-\
Zal dus ff wennen zijn.
#495982
Ik geef nog wel gewoon CB. Maar waar wij opeens aan dachten gisteren. In mei gaan we 2 weken naar Denemarken. Als de vogelgriep aan blijft houden, vraag ik mij af of we wel al dat CB over de grens heen mee mogen nemen.

Hoorde gisteren namelijk al op het nieuws dat wintersporters rekening moeten houden met extra controles op vleesvervoer.... ::)
#496105
[quote="Angelique"]
Dat mag standaard al niet :-X
[/quote]

O echt waar??? Hoe moeten wij die 30 kilo dan wegmoffelen???? :o Onder mijn stoel, zal lekker koud zitten ;D

Joh, wist niet dat dat al niet mocht. Iemand ooit problemen ermee gehad?
#496110
[quote="EstherVanPuck"]
O echt waar??? Hoe moeten wij die 30 kilo dan wegmoffelen???? :o Onder mijn stoel, zal lekker koud zitten ;D

Joh, wist niet dat dat al niet mocht. Iemand ooit problemen ermee gehad?
[/quote]

Nee, want ik had het nooit bij me. Maar toendertijd (circa 5jaar geleden) werden er nog wel regelmatig autootjes uitgepakt aan de grens, dus een risico van ermee aangehouden worden is er zeker. (vooral als je gaat boten)
#496147
Op hondenforum.nl heeft iemand aan Corine van Carnibest gevraagd hoe het zit met de vogelgriep en de kip in Carnibest:

De kip die wij verwerken is uitsluitend van Hollandse komaf en wordt streng getest.
Je kunt er vanuit gaan dat het 100% in orde is. Zolang er nog kipfilet en alles in de winkel ligt, ontvangen wij goedgekeurde kip voor de Carnibest. We hebben alvast meer voorraad ingeslagen voor het geval er geen kip meer verkrijgbaar is, dan kunnen wij in elk geval normaal produceren zonder dat mensen zonder voer komen te zitten. Al die kip is dus goedgekeurd.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten
Door tieneke
#497476
[quote="EstherVanPuck"]
O echt waar??? Hoe moeten wij die 30 kilo dan wegmoffelen???? :o Onder mijn stoel, zal lekker koud zitten ;D

Joh, wist niet dat dat al niet mocht. Iemand ooit problemen ermee gehad?
[/quote]
Voordat wij voorgoed naar Tsjechie gingen moesten we daar weer naar huizen gaan kijken en hebben meteen onze vriezer van 550 liter in onze auto meegenomen,deze mocht zolang bij vrienden staan.
De vriezer zat werkelijk tot de nok toe afgeladen met Cb en barf...gelukkig hadden wij geen controle bij de grens...pfffffffff ;D ;D ;D ;D
Door Elise
#497564
[quote="EstherVanPuck"]
O echt waar??? Hoe moeten wij die 30 kilo dan wegmoffelen???? :o Onder mijn stoel, zal lekker koud zitten ;D

Joh, wist niet dat dat al niet mocht. Iemand ooit problemen ermee gehad?
[/quote]

Wij hadden de CB voor Fieps ook gewoon in de koelbox mee naar Denemarken. Niemand gezien bij de grens ;)
Door geer
#497567
[quote="pleuntje"]
Zit er in de Carnibest lam/rijst ook kip verwerkt?
[/quote]

Ja... Volgens mij zit er in alle versies behalve de eend ook kip verwerkt. In vrijwel alle merken trouwens...
Door Daisy75
#497745
[quote="geer"]
Ja... Volgens mij zit er in alle versies behalve de eend ook kip verwerkt. In vrijwel alle merken trouwens...
[/quote]

In Carnibest Light zit geen kip verwerkt en in de eend/rijst
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door