Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#496035
Ik ben er nog niet helemaal uit: barf of kvv (of combi)... Maar ben wel benieuwd wat jullie uitgeven aan een barfmenu (mag ook per maand, week of maaltijd). Kunnen jullie mij daar een beeld van geven? En waar koop je de producten zoal?

Rachel.
Door Borke
#496073
Lastige vraag, omdat ik zo hier en daar wat koop. Met een grote vriezer koop ik dan meteen 5 of 10 kg hoeveelheden.
Ik denk dat je er meer aan hebt als mensen je vertellen wat ze per kg zelf samenstellen kwijt zijn, want de een voert 500 gram per dag en de ander 2 kg ;D

Ik denk dat wij voor Borke ongeveer 2 Euro per kg kwijt zijn aan BARF, dat is ca. 1 Euro per dag.

Het goedkoopste wat ik voer zijn geitenribben van het Islam Centrum in Rotterdam en daar is Borke helemaal dol op, ze kosten 1 Euro per kg (als je 10 kg koopt).

Het duurste wat hij eet is biologisch lam en dat kost 5 Euro per kg.
Door Malamoods
#496088
Barf kun je volgens mij zo deur (of goedkoop) maken als je zelf wilt, klopt dat? Volgens mij is het ook niet duurder dan zo'n zak met brokken, of zie ik dat verkeerd?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#496096
Happyhusky schreef: Barf kun je volgens mij zo deur (of goedkoop) maken als je zelf wilt, klopt dat? Volgens mij is het ook niet duurder dan zo'n zak met brokken, of zie ik dat verkeerd?

Rachel.
Dat klopt, alles valt en staat met goede adressen. Ik zou voor het bedrag wat ik aan barf kwijt ben geen "fatsoenlijke" brokken kunnen voeren. Tijd reken ik dan niet mee, dat moet dan maar hobby zijn ;D
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 20 feb 2006, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#496107
Happyhusky schreef: Barf kun je volgens mij zo deur (of goedkoop) maken als je zelf wilt, klopt dat? Volgens mij is het ook niet duurder dan zo'n zak met brokken, of zie ik dat verkeerd?
Dat hangt er van af hoe je het bekjikt.
Als je de reiskosten, de aanschaf van de vriezers, de stroom die de vriezers verbruiken, het verpakkingsmateriaal etc. etc. niet meerekent dan is het wellicht goedkoper als je tenminste goede adresjes hebt. Jouw eigen tijd is voor mij onderdeel van de hobby.

Wij proberen echter ook biologisch vlees te eten voor ons zelf, maar ook voor de dieren en dat maakt het dan weer duurder.

Winst is wel dat je dierenartskosten uitspaart.
Winst is zeker ook dat het zelf wegknagen van een bot je hond ook een enorme voldoening geeft, geestelijke gezondheid dus en dat soort dingen zijn niet in geld uit te drukken 8)
Door Malamoods
#496119
Het idee dat eten een activiteit opzich wordt, spreekt mij zeker wel aan ja. Vooral in de zomermaanden, wanneer de bewegingsbehoefte van Lex (wegens warmte) wat beperkter is, vind ik mentale activiteit extra belangrijk. Het is een hond die niet snel opgeeft, dus zo'n bot is een prima manier om die behoefte te stillen.

Rachel.
Door tieneke
#496779
Ik kijk er niet meer naar eerlijk gezegd,heb ook leuke adresjes en ook duurdere vlees of vissoorten, maar het belangrijkste vind ik dat ze er super uitzien en lekker gezond zijn en daar kan geen brokkie tegenop ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#496817
Er zijn dagen dat ze voor niks eten (kipkarkassen) en er zijn dagen dat ze vlees voor 4 euro per kg eten. Vind het ook niet zo belangrijk wat het kost, maar goed ik heb makkelijk praten. Kind noch kraai, alleen man en honden die goed gevoed worden.
Daar komt nog eens bij dat die van mij maar 300 gram op een dag eten, da's natuurlijk ook geen giga hoeveelheid.
Door tieneke
#496823
Pauline schreef: Er zijn dagen dat ze voor niks eten (kipkarkassen) en er zijn dagen dat ze vlees voor 4 euro per kg eten. Vind het ook niet zo belangrijk wat het kost, maar goed ik heb makkelijk praten. Kind noch kraai, alleen man en honden die goed gevoed worden.
Daar komt nog eens bij dat die van mij maar 300 gram op een dag eten, da's natuurlijk ook geen giga hoeveelheid.
Hier prakken ze meer dan 2 kilo per dag naar binnen ;)
Door Borke
#496827
tieneke schreef: Hier prakken ze meer dan 2 kilo per dag naar binnen ;)
Had dan ook chihuahua's genomen, die kunnen waarschijnljk toe met een onsje per dag ;D
Door Antonia
#496834
tieneke schreef: Hier prakken ze meer dan 2 kilo per dag naar binnen ;)
Hier gaat er gemiddeld zo'n 3,5 kilo per dag doorheen, ik geef ongeveer € 2,00 tot € 2,50 per kilo uit. De ene keer weet meer, de andere keer wat minder.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#496837
tieneke schreef: Hier prakken ze meer dan 2 kilo per dag naar binnen ;)
Met zijn 2-en toch? Of per hond.... :-\
Door tieneke
#496840
AstridStraver schreef: Had dan ook chihuahua's genomen, die kunnen waarschijnljk toe met een onsje per dag ;D
Daar gaat Jaco echt niet naast lopen he? ;D ;D
Door tieneke
#496843
[quote="Pauline"]
Met zijn 2-en toch? Of per hond.... :-\
[/quote]
Ze eten met zijn tweeen toch wel 2,5 kilo naar binnen,soms iets minder(Tara)
Tinus is de grootste vreetzak :P
Na zijn maaltijd gaat de smiecht meteen voor de keukendeur liggen en zodra deze opengaat staat hij al in de houding...helaas voor hem ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door