Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#494786
Cairo heeft een kaal plekje op zijn rug,het zit precies op zijn ruggewervel.En dan ook nog een beetje meer naar achteren toe.
Vanmorgen pas ontdekt,er zitten ook korstjes op en er kwamen zo losse plukken haar vanaf.Het plekje zelf is ook een beetje gekleurd,lichtroze van kleur.

Zou dit nog een naklap van de maagtorsie(operatie) kunnen zijn??
Of mss toch die granenallergie?? Mss staat het wel in verband met die hyperbui??
Hebben jullie er mss een ideetje over??
_________________
Door Lizzy
#495364
Geen idee. Is het een heel rond plekje? Kan het niet een gewoon simpel wondje zijn? (de net herstelde huid is meestal roze).
Door judith1967
#495378
Lizzy schreef: Geen idee. Is het een heel rond plekje? Kan het niet een gewoon simpel wondje zijn? (de net herstelde huid is meestal roze).
Het is iig niet rond.Beetje langwerpig.Het kale plekje is ong 1 cm lang schat ik.

Mss staat dit wel in verband met die hyperbui. :-\Ga,ik weet het ook niet,dit is van mij ook gissen,nu.
nouja,over 1 1/2 week wil ded.a Cairo toch nog even zien,hart luisteren en even praten met ons hoe het gaat,dus ik laat het gelijk wel even zien aan hem.


Ik weet ook niet of het met Duck te maken heeft,maar ik wil toch wat anders gaan voeren,Cairo stinkt echt uit zijn bek ervan.
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 19 feb 2006, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#495670
Ivonne schreef: misschien een hotspot?
hotspot is toch een rond plekje.mijn plekje is een beetje langwerpig
En ook dan met schilfers eromheen en haaruitval??
hoe onstaat zo'n hotspot dan en wat zou ik er evt. aan kunnen doen??
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 19 feb 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#496628
Ik ben vandaag begonnen met biogarde te geven aan Cairo,mss helpt dat.
Zijn inwendige zal nog niet helemaal op orde zijn en mss helpt biogarde geven daarbij.
Door judith1967
#496683
He bedankt voor de link duco. ;)

Heb het doorgelezen,maar dat heeft Cairo dus niet.Het plekje is droog en lichtrozig,wel met schilfers erom heen.
En Cairo heeft iig zeker geen jeuk meer hij zit niet te krabben en heeft ook geen vlooien.
dus een hotspot is het dus niet bij Cairo

Nou,mss helpt de biogarde om het binnenboeltje weer op orde te krijgen en komt daar de kale plek wel van.
Is biogarde dan een goed iets,of is er iets wat beter zou helpen?
Ik lees hier weleens iets over probiotica?

nou,geef ik Cairo ook geen visoliecaps meer,mss moet ik die ook maar weer gaan geven. ::) :-\
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 20 feb 2006, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#497288
Is biogarde goed genoeg voor Cairo zijn binnenboeltje,of is er iets wat ik beter kan geven dan biogarde??
Door Lizzy
#497510
Als het niet jeukt en zich niet uitbreid, dan denk ik dat je misschien gewoon een wondje hebt bij Cairo. Ik zou me niet teveel zorgen maken en als het erger wordt even bij de DA langsgaan. Biogarde is op zich prima!
Door judith1967
#497526
oke dankjewel Lizzy. ;)Volgens mij wordt het niet groter/kaler.
Ik ga toch volgende week even langs de d.a voor hartcontrole en even praten over cairo hoe en wat.Dus dan laat ik hem er gelijk even naar kijken
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 21 feb 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#500737
Hoi,daar ben ik weer :D

Zou ik er ook iets op kunnen smeren.Zodat het mss een beetje soepeltjes blijft of wat vettiger.Er zitten nog steeds korstjes,niet op zijn kale plekje,maar er rondom.
Heb vanmorgen even wat korstjes afgehaald met een vlooienkammetje,maar er komen niet alleen korstjes mee,maar ook een plukje haar(daar zit dan ook korstjes in,in dat plukje.

Ben nu al biogarde aan het geven,maar mss dat ik toch beter iets anders kan geven wat mss wat sterker is.Probiotica??
Ik weet natuurlijk niet of het ontgiften is,ik geef ook nog steeds Duck,ja ik had nog een hoop kilootjes liggen en vond dat er zonde om weg te gooien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door