Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door meesmerel1
#49529
Iemand op een forum waar ik weleens kom vroeg informatie over Pedigree omdat het volgens haar niet zo'n goed voer was...ze wilde weten wat er in zat...

Ik vertelde dat het inderdaad niet zo'n goed voer was omdat er kleur- smaakstoffen en conserveringsmiddelen inzitten (begin niet eens over vers)...

Is er iemand die dus Pedigree voert helemaal over de rooie:

hoi marije
ik vind wel dat je gauw je oordeel klaar heb over voer zeg
heb je al eens pedigree gebruikt
ik vind dat iedereen zijn hond moet voeren wat ze willen en er zitten ook groenten in de pedigree en de oranje brokken die er in zitten zijn dus de peen
en verder ken ik er nog een paar die dat voer eten en het er heel goed op doen en er ook geen overgewicht of veel ontlasting van hebben en glimmen als een spiegel en ik ben van mening dat als je hond gewoon gezond is kleur en wat smaak stoffen helemaal niet zo erg zijn je eet toch zelf ook wel een iets waar dat in zit en ik vind als je een hond overal van weer houd dat ook niet zo denderend is...

en

mijn antwoord:

Ja, ik heb mijn hond ook wel eens Pedigree gevoerd. Het is geen super slechtvoer (er zitten de juiste hoeveelheid toevoegingen in zodat je hond geen tekorten krijgt, maar ook niet supergoed omdat er kunstmatige anti-oxidanten, conserveringsmiddelen en kleurstoffen inzitten. Beter is het om producten te kopen die zoals bijv. Fokker Plus geconserveerd worden met vitamine E en C. In Pedigree Pal zit BHT en BHA (BHA en BHT zijn chemische stoffen die het zenuwstelstel aantasten)
Ook ik eet wel eens dingen die niet goed voor me zijn, maar om nu dag in dag uit die stoffen binnen te krijgen lijkt me ook niet ideaal. Sterker nog, sinds kort krijg ik uitslag van een bepaald conserveringsmiddel...zodra ik dat eet...rooie vlekken...
Veel stoffen worden in het vet/nieren en lever van de hond/en mens opgeslagen en stapelen daar op. Dit kan op oudere leeftijd kanker veroorzaken. Ikzelf denk daarom dat je maar beter zo min mogelijk van dit soort stoffen kunt binnenkrijgen. Je weet immers maar nooit. Je krijgt nl.al zoveel binnen door te leven...(http://www.greenpeace.org/international ... gn_id=3941) (wel in het engels) (http://www.greenpeace.nl/campaigns/intr ... gn_id=4589) (dit is wat minder uitgebreid, maar wel in het nederlands).

Vergis je niet over Pedigree hoor. Die kleuren hebben ze gedaan om te laten lijken dat er groente inzit, maar kijk maar eens op de verpakking. Veel groente zit er niet in hoor, niet dat een hond veel groente nodig heeft...net zo min als ze kilo's graan nodig hebben of bietenafval...het is alleen maar om de baas te laten denken dat ze hun hond lekkere groenten geven...voor de hond is het niet, want die is kleurenblind...

Veel voedselallergieen bij honden blijken te maken te hebben met een allergie voor graan. Veel honden krijgen jeuk en rode bultjes van Pedigree...(lees maar eens op verschillende hondenfora: bv. www.hondenforum.nl of www.doggy.net of www.barfplaats.nl).
Ik heb erg veel gelezen over dit onderwerp en doe dit nog steeds, dus ik zeg niet zomaar wat hoor! Maar als jouw hond het er goed op doet, prima toch! Mijn mening is alleen dat ik het niet zulk goed voer vindt, als jij er anders over denkt, is dat toch ook prima?

haar antwoord:

hoi
ik ben ook absoluut niet van plan om over te gaan op ander voer trouwens ze moet ook niets anders
en over dat barf gedoe je moet eens tegen een dieren arts zeggen dat je je hond botten en zo geef die verklaren je voor gek
als je zin heb in een darm perforatie
het is te gek voor worden maar goed ieder zijn meug he


Uh...ik heb het dus helemaal niet over barf gehad en zeker niet over botten...

wat kun je daar nu verder nog over zeggen...

ook een briljant antwoord:

Hoihoi,

Ik vind dat je je hond moet geven waar die het goed op doet!
Sommige honden doen het goed op pedrigree en dat moet je dan absoluut zo laten vind ik.
Ik denk dat als je je hond overal van weerhoud dat ie dan op het laatst ook nergens meer tegen kan. Mensen gaan al bij voorbaat brokken geven tegen huidallergie( het is maar een voorbeeld) en ja als ie dan eens wat anders eet dan heeft ie ook gelijk een allergie, logisch toch dat beest is niets anders gewend.
Ik denk dat ieder probeerd zijn hond het beste te geven wat er is en of dat nou brokken zijn van 5 euro of van 80 euro, het beest maakt het echt niet uit hoor, hoe duur ze zijn! Als ze maar lekker zijn.
Ik sta in principe overal open voor, maar ik moet er zelf achter staan. En wat een ander doet moet toch ieder voor zich weten de ene vind barfen wel goed de ander niet. Ik zelf probeer de gulde midden weg aan te houden! Een beetje van dit en een beetje van dat.
Persoonlijk denk ik ook dat een hond liever 5 euro brokken heeft en heel veel liefde en aandacht dan 80 euro en geen aandacht en liefde.
Maar goed ik denk persoonlijk dat in iedere brok wel iets slechts zit en ik denk dat er tegenwoordig niet echt slechte brokken meer zijn, onze buurhond eet bonzo en is inmiddels al bijn a 13. Dat hoop ik met XXX nog maar te halen.
:o :'(

sorry voor dit megabericht..ik moest het even iemand laten lezen...jullie nog mooie politiek correcte :) antwoorden?
Door margreet
#49550
Ach Marije dit zijn discussie die we al tig keren op allerlei fora hebben gehad.
Die mensen zijn toch niet te overtuigen en ik word er een beetje moedeloos van.
Ik weet dat het moeilijk is maar laaaat ze maar die mensen zijn zo overtuigd van hun gelijk en vinden ons een enge sekte met al dat barfgedoe.
Jer kan allerlei voorbeelden aandrtagen en nog gaan ze er keihard tegenin,soms zelfs zonder goed te lezen.
Dus conclusie ik maak me er niet meer druk om.

Gr Margreet
Door meesmerel1
#49559
Ze voelen zich in hun wezen benadeeld omdat iemand anders zegt dat het voer dat zij zorgvuldig hebben uitgezocht, niet echt ideaal is...tja als je denkt dat oranje brokjes wortel bevatten... ;D
Door margreet
#49560
Ja en wacht dacht je van al die VLEESbrokjes hahahahaha
Gebruikersavatar
Door chooky
#49580
Als ik op dat soort berichtjes antwoord geef, doe ik dat voor ±20% voor de vraagsteller , maar voor het grootste gedeelte voor de meelezer. Ik ben zelf ook ooit 'meelezer' geweest ;D
groetjes Eva

PS ik heb ook ooit pedigree en bonzo gevoerd :o :-[ :-[ :o ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#49591
Je moet eens vragen hoeveel mensen jou daar kunnen uitleggen wat ze nu precies voeren en dan niet het merk,maar wat er nu echt inzit en waarom ze voor die samenstelling hebben gekozen,wat hun idee erachter is dat hun keus het beste voor hun hond is.
Die mensen weten alleen het merk van hun brokken,warschijnlijk zit er een slimmerik bij die even de zak overtypt maar als je dan even verder vraagt aan die slimmerd weet die 9 3/4 van de 10 niet wat het eigenlijk betekent wat er op die zak staat.
De meeste mensen kopen een zak brokken omdat de zak mooi is of omdat de prijs ze aanstaat.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 05 feb 2004, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#49613
jullie nog mooie politiek correcte :) antwoorden?
Nope ;D
Door ~anna~
#49621
Mijn hond is bij de fokker afgespeend met Rodie en later kwamen daar de brokjes van Pedegree bij ik kreeg ook voer mee.Heb het 3 weken vol gehouden gaf ik hem Rodie niks aan de hand en met Pedegree was het weer dun.Er zullen zat honden zijn die het er goed op doen of liever gezegt waarvan de baajes denken dat ze het goed op doen ;D anders bestond het niet ;D
Door meesmerel1
#49625
[quote="sylvia"]
Je moet eens vragen hoeveel mensen jou daar kunnen uitleggen wat ze nu precies voeren en dan niet het merk,maar wat er nu echt inzit en waarom ze voor die samenstelling hebben gekozen,wat hun idee erachter is dat hun keus het beste voor hun hond is.
Die mensen weten alleen het merk van hun brokken,warschijnlijk zit er een slimmerik bij die even de zak overtypt maar als je dan even verder vraagt aan die slimmerd weet die 9 3/4 van de 10 niet wat het eigenlijk betekent wat er op die zak staat.
De meeste mensen kopen een zak brokken omdat de zak mooi is of omdat de prijs ze aanstaat.
[/quote]

ik denk inderdaad dat de mooie gele zak het hem doet ;D en de mijnheer op tv zegt dat het door topfokkers is goedgekeurd (ofzo).
Goeie tip, als ze weer verder gaat zeuren dan vraag ik dat aan haar!
Door An
#49641
Dat van die worteltjes is gewoon geweldig ;D

Ik heb er nog zo 1. Je hebt een nieuwe brok, speciaal voor labradors (waarom? Tuurlijk comercieel) en die brokjes zijn in de vorm van een ringetje, want zo denkt je labrador (die nogal is veel vraten kunnen zijn) dat er meer eten in zijn bak zit dan dat er eigenlijk inzit. (door het gat in het midden van die brok) Tja en als je dat niet gelooft maken ze je wel wat anders wijs.... ;D ;D ::)
Door 202spots
#49652
Ja...ik heb OOK wel Pedigree gevoerd... :-X
Maar die oranje stukjes zijn echt stukjes/blokjes wortel hoor,en er is hier en daar ook nog 'n doperwtje te vinden! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#49678
dat zijn die drollen die je wel eens tegen komt met die oranje en groene onverteerde dingetjes erin ;D
Door qyan
#49711
heb nog wel een antwoord voor je:
mijn da is pro vers en pro barf :D zelfs botten ;)

laat gaan die mensen, zulke mensen overtuig je toch niet!
denk aan je hart ;D
Laatst gewijzigd door qyan op do 05 feb 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#49734
[quote="chooky"]
Als ik op dat soort berichtjes antwoord geef, doe ik dat voor ±20% voor de vraagsteller , maar voor het grootste gedeelte voor de meelezer. Ik ben zelf ook ooit 'meelezer' geweest ;D
groetjes Eva

PS ik heb ook ooit pedigree en bonzo gevoerd :o :-[ :-[ :o ;D
[/quote]

Te vel reageren werkt inderdaad averechts en bem het daarom met jou antwoord eens.
Mensen moeten nieuwschierig worden en zo ben ik ook hier op dit forum gekomen ;)
Vandaag trouwens weer deze site gepromoot in de wandelgangen ;D Hond met huidproblemen,hond die geen brokken wil eten en ga zo maar door ;D
Door ~anna~
#49752
Ik vind het wel hinderlijk die hoopjes :o die niet worden opgeruimd >:( voor sommige hoopjes heb je een pendaalemmer :-[ zak voor nodig.En dan blijft het liggen :( en dan gaat het regenen en word het een bagger vlaai ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door