Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
#495844
Hallo,

Max heeft ongeveer een jaar lang Rodi lam en rijst gegeten, nu heb ik van de week Carnibest Lam en rijst gehaald en gister kreeg hij het voor het eerst. Toen ik vanochtend beneden kwam lag er midden in de keuken een heerlijke groene diarree vlaai op de vloer, s'ochtends met wandelen poepte ie nog een beetje dun, maar geen diarree en ook niet onwijs donker groen, nu heb ik net weer gelopen met Max en nu liep ie gelijk naar de eerste de beste bosjes en was weer aan de diarree, kan het dat ie toch last heeft van de overschakeling van Rodi naar Carnibest, ik dacht namelijk omdat ie al vers vlees at, dat het niets uit zou maken, ik weet dat je met brokken langzaam overmoet stappen, heb ik dit nu verkeerd gedacht en zou ik langzaam over moeten schakelen van Rodi naar CB, graag advies.
Door Lizzy
#495924
De meeste honden kunnen inderdaad vlekkeloos van het ene voer op het andere over gezet worden. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.... Sommige honden, en waarschijnlijk ook die van jou, kunnen er niet zo goed tegen... Ik denk (aangezien het ook groen is, de diarree), dat het van de overschakeling is. Hoewel er natuurlijk nooit uit te sluiten is dat er een virus in het spel is! Maar goed, ik zou de hond Okugest tegen de diarree geven (helpt ook bij diarree bij voer-veranderingen die slecht vallen) en verder overschakelen zoals beschreven door Angelique. Gaat het niet: dan op Rodi laten.
#496124
Vanochtend weer een kleine groene hoop op de keukenvloer, met de eerste wandeling had ie en paar bruinige slappe drolletjes, ga zijn CB voorlopig maar even mengen met de Rodi, hopelijk werkt het. Heb Okugest gehaald net bij de drogist, hoeveel moet je daar van geven?

Ben overgestapt op CB omdat ik hoop dat het beter helpt dan de Rodi met betrekking tot Max zijn allergie.

Hopelijk poept ie snel weer normaal.
#497147
wennepen schreef:
Ben overgestapt op CB omdat ik hoop dat het beter helpt dan de Rodi met betrekking tot Max zijn allergie.
Ik weet niet watvoor allergie hij heeft maar als dat huidklachten zijn zou ik op de Cb light overstappen hier zit geen graan in en word waarschijnlijk ook beter verdragen dan de natuur.
#497579
tieneke schreef: Ik weet niet watvoor allergie hij heeft maar als dat huidklachten zijn zou ik op de Cb light overstappen hier zit geen graan in en word waarschijnlijk ook beter verdragen dan de natuur.
Hoi Tieneke,

Max is allergisch voor verschillende soorten mijt, bijna alle bloeiende grassoorten en boompollen. Omdat Carnibest veel beter staat aangegeven dan Rodi, wil ik kijken of Max baadt heeft bij CB met betrekking tot zijn huidklachten, ik ben begonnen met CB Lam en Rijst.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door