Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#495952
Tunja had gisteren een heel natte broek ( ???) en verloor behoorlijk veel urine. Waar ze liep was echt een spoor van druppels te zien. (Ik dacht eerst dat het Beau was, die natte plekken op zijn kleed achterliet, maar het blijkt dus Tunja te zijn....).

Ik heb haar meteen een flinke dosis Vit C gegeven en vermoed dus een blaasontsteking. Verder is ze levendig en eet graag. Dus mijn vraag: ga je hier zowiezo mee naar de DA, of is dit iets wat je een x-tal dagen kan aankijken (en natuurlijk Vit C & cranberry geven)?

Ik heb dit niet eerder aan de hand gehad, dus ik weet niet hoe serieus een blaasontsteking zich kan ontwikkelen..... ::)
Laatst gewijzigd door Peet op di 21 feb 2006, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#495955
Hoi Peet, wat naar nou :-\.

Ik zou urine opvangen met een pollepel b.v. en even na laten kijken bij de D.A.
Een blaasontsteking kan leiden tot nierbekkenontsteking volgens mij. Is ze verder ziek of gewoon levendig?
Door Peet
#495972
Nee hoor, ze is verder levendig en hongerig als altijd...ze kan soms wel wat "hijgerig" zijn.....toch een beetje koorts misschien?

Afijn, ik ga mijn DA even bellen. Ik wist niet dat een blaasontsteking zich tot iets ergers kan ontwikkelen, dus voor de zekerheid zal ik haar morgen besluipen met een pollepel ( ;D...heb er zelf beeld bij) en dit laten checken.
Door Peet
#496004
Ok, die zal ik zowiezo geven, was ik al mee bezig. :)

En nu ga ik Beau mijn excuses aanbieden..... :-[...want ik had hem dus onterecht beschuldigd van "lekken".....aggosh.... :-[ :P
Door Peet
#497223
Nou, uit de test is niets gekomen: geen bloed, geen onsteking, geen eiwit. Soortelijk gewicht goed, kortom, prima urine.

Dus: óf ze had een acuut koutje op haar blaas, of ze wordt gewoon een beetje incontinente ouwe bes.... ;).. Ik denk dat ik ze beide maar op Monarda zet.

Welkom in "Huize Rust-Roest voor ouwe Heddurs".... :P
Door Peet
#497303
Audrina schreef: Monarda helpt bij teven over het algemeen niet. :-\
Ow, ok....dan kijk ik het aan met de Vit C en Cranberry... Ze is zowiezo sinds gisteren weer droog.....rare meid...
Door Esther1963
#497633
Gelukkig maar dat het geen blaasontsteking was, of erger. Helaas ben ik 1 van mijn hondjes verloren aan de gevolgen van een blaasontsteking, was goed behandeld met AB, daarna kreeg ze evengoed later een nierbekontsteking, door de hoge koorts heeft ze een hartstilstand gekregen. Heel triest gebeuren want ze was net 7 jaar.

Esther en d'r beestenboel
Door Lizzy
#497727
Peet schreef: Nou, uit de test is niets gekomen: geen bloed, geen onsteking, geen eiwit. Soortelijk gewicht goed, kortom, prima urine.

Dus: óf ze had een acuut koutje op haar blaas, of ze wordt gewoon een beetje incontinente ouwe bes.... ;).. Ik denk dat ik ze beide maar op Monarda zet.

Welkom in "Huize Rust-Roest voor ouwe Heddurs".... :P
He gelukkig! Hoewel het misschien zou kunnen dat ze een lichte ontsteking had of struviet maar door jouw supersnelle actie met vitamine C/cranberry je de boel de kop hebt ingedrukt? Kweet ook niet hoor!
Door Peet
#497784
Lizzy schreef: He gelukkig! Hoewel het misschien zou kunnen dat ze een lichte ontsteking had of struviet maar door jouw supersnelle actie met vitamine C/cranberry je de boel de kop hebt ingedrukt? Kweet ook niet hoor!
Ha ha, ja "zoef-zoef is my middle name" .... ;).. Ik gok er ook op dat ik er gewoon snel bij was.... Da's het makkelijke van een enorme voorraad homeopatische middeltjes en Vitamines in huis hebben...je grijpt niet snel mis.... :)

@ Esther: wat vreselijk verdrietig zeg...nog maar 7 en dan zo plotseling weg.... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door