Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#495530
Aangezien ik niet volgens een schema voer, maar op gevoel, heb ik afgelopen week eens opgeschreven wat ze krijgen.
Ik ben benieuwd of het een beetje klopt!
Sanne:
150 g schapenpens
150 g zalmkop

160 g eendagskuikens
150 g geitenrib

150 g struisvogelvlees
150 g eendenkarkas

150 g pens+ 100 g groentemix
200 g fazantennek

150 g hazenorganen
100g kefir+100 g groentemix+eetlepel gemalen noten/zaden

150 g hertenvlees
200 g kwartel

100 g kefir+100 g groentemix
200 g kwartel


Jory:
350 g hart(hert)
500 g kipkarkas

-
320 g eendagskuikens

350 g struisvogelvlees
350 g eendenkarkas

300 g rundvlees+100g groentemix
250 g kippennek

-
350 g hazenorganen

350 g hertenvlees
250 g kippennek

300 g rundvlees
200 g kwartel

Verder krijgt Jory elke maaltijd een eetlepel rauw gemalen schapenvet. Dit is de enige manier om haar op gewicht te houden. Als ik van de rest meer voer per maaltijd, zal ze meer maaltijden gaan overslaan en dus totaal toch nog minder binnen krijgen.
Door Lizzy
#495553
Voor Sanne kom ik qua percentages uit op:

12,4% vlees
12,4% groentemix
50,2% vleesbot
16,6% orgaanvlees
8,3% diversen

Voor Jory kom ik uit op:
35,4% vlees
2,2% groentemix
14,5% orgaanvlees
46,9% vleesbot

Mag ik vragen (niet dat het me aan gaat ;D) waarom je ze verschillend voert, qua vleessoorten en percentages? Ik mis in het menu van Jory alleen wel vette vis en ook pens. Heb je daar een specifieke reden voor? En ook voor het lage percentage groente?

Ik vind de afwisseling, qua vleessoorten enzo, super!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#495599
Tuurlijk mag je dat vragen!
Jory is een tiskont ;D,lust geen vis(wel koolvis met de kook erover) en fazant, groente vind ze ook niet echt wat.( Ik geef haar trouwens wel visolie capsules).
Van pens is ze 2 dagen aan de race, dus dat heb ik nu bij haar definitief van het menu geschrapt!

Verder raakt ze grotere, hardere botten zoals lamsrib enzo niet eens aan. Karkassen ed moet ik ook in stukken hakken, anders begint ze er niet eens aan.
Aangezien ze ruim 12,5 jaar oud is, heb ik er geen zin aan haar te dwingen dmv vasten om haar de dingen te laten eten die ze niet lekker vindt.

Sanne lust alles, dat is dus lekker makkelijk.
Verder vind ik dat ze zij wel groentemix moet hebben, aangezien ze auto-immuunproblemen heeft. Ik heb het idee haar daarmee wat anti-oxidanten en vitamines extra te geven.

En dat de percentages verschillen, dat komt dus doordat ik geen vast schema heb, ik voer op mijn gevoel.
Ik wilde dus nu eens even checken of de percentages een beetje kloppen.
Als ik zie wat je berekent hebt, kan ik daar dus wel tevreden mee zijn?

Variatie is trouwens nog groter, ik heb ook nog sardines, markreel, konijn, en lamsrib. :P
Laatst gewijzigd door Sanyo op zo 19 feb 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#495601
Ik vind het schema van Sanne echt perfect. Blijf vooral lekker op je gevoel verder voeren, want je hebt een goed gevoel :D! En de probleempjes met tiskont ( ;D) Jory in aanmerking genomen vind ik ook haar menu er prima uit zien! Gewoon lekker doorgaan zo, je doet het hartstikke goed!!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 feb 2006, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#495662
Thanx!
Voor mij dus geen schema's! ;)
Gewoon lekker afwisselen, zoals ik nu bezig ben gaat het dus prima!
Maar het is goed om het eens allemaal op te schrijven en door een expert bekeken te hebben! :-*
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door