Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#495536
Onze spaniel heeft last van vlooienallergie en heeft vrijdag een pipet frontline gekregen.Daar ze een gezwel aan haar oor heeft heb ik haar zaterdag een tablet spirulina gegeven.Ze zit nu onder de rode en hevig jeukende bultjes!!!Kan eeeeen tablet zo"n erge reactie geven?Of zou het de frontline kunnen zijn?Heeft iemand hier een idee over?Ik durf haar geen spirulina even te geven.Ik weet dat frontline ook niet o.k isMaar niets hielp tot nu toe.Heb eco. geprobeerd maar dat werkt niet.
Door Lizzy
#495558
Nee, ik denk niet dat dit de spirulina is. Ga er maar vanuit dat dit een reactie op Frontline is hoor. Die zie en hoor ik zoooooooo vaak....

Maar wat voor gezwel heeft ze bij haar oor, dat je daar spirulina voor geeft?
Door lyadeh
#495774
ik vermoed een kwaadaardige tumor. Tannetje heeft eens gezegd dat wij onze kat die een gezwel in haar bek had ,om meer weerstand te geven o.a spirulina konden geven.Vandaar. Miss.niet goed begrepen van mij ?Morgen ga ik een afspraak met de DA maken.
Door Lizzy
#495921
lyadeh schreef: ik vermoed een kwaadaardige tumor. Tannetje heeft eens gezegd dat wij onze kat die een gezwel in haar bek had ,om meer weerstand te geven o.a spirulina konden geven.Vandaar. Miss.niet goed begrepen van mij ?Morgen ga ik een afspraak met de DA maken.
He bah, wat erg... Ik weet niet of spirulina zin heeft bij kwaadaardige tumoren, maar kwaad kan het zeker niet. Het is een prima weerstandverhoger. Ik hoop dat het goedaardig is! Frontline, wormmiddelen en entingen: zou ik bij deze hond niet geven, als het kwaadaardig mocht blijken te zijn. Dit verlaagt de weerstand....
Door lyadeh
#495954
Ja Tannetje bedoelde het als weerstand verhoger. Ik heb zojuist Steven Schukking om advies gevraagd(hom. werkende da). Ik mag MO --Dat is de spaniel - Apis Mellifica ,Huid tonicum en Hyoscyamus geven ,om die reactie van Frontline wat te temperen. Hyos.werkt e bij Mo in het verleden al. Het is een stresskip en dit helpt bij stesshonden dus. Ik wacht heel even met naar de DA te gaan .Ik wil graag dat haar huid wat beter is. Ja als het kwaad aardig is,wat ik wel vermoed ,omdat het heel snel gegroeid is....Niet enten.. ze moet in maart weer.Maar ze moet toch wel Weil??? Parvo niet??Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Helemaal niets enten is dat niet erg "link"?W at moet ik doen???????
Door Lizzy
#495978
lyadeh schreef: Ja Tannetje bedoelde het als weerstand verhoger. Ik heb zojuist Steven Schukking om advies gevraagd(hom. werkende da). Ik mag MO --Dat is de spaniel - Apis Mellifica ,Huid tonicum en Hyoscyamus geven ,om die reactie van Frontline wat te temperen. Hyos.werkt e bij Mo in het verleden al. Het is een stresskip en dit helpt bij stesshonden dus. Ik wacht heel even met naar de DA te gaan .Ik wil graag dat haar huid wat beter is. Ja als het kwaad aardig is,wat ik wel vermoed ,omdat het heel snel gegroeid is....Niet enten.. ze moet in maart weer.Maar ze moet toch wel Weil??? Parvo niet??Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Helemaal niets enten is dat niet erg "link"?W at moet ik doen???????
Alleen gezonde honden mogen geent worden. Dus ik zou zeggen: laat eerst uitzoeken wat ze voor een tumor heeft. Kun je daarna beslissen wat je met de entingen gaat doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#496062
Spirulina kan iets helpen. Meestal gebruik ik niet een supplement bij tumoren maar veel verschillende.
Spirulina verhoogt de weerstand en ook de zuurstof opname in het bloed.

Ik zou zeker niet enten met die tumor. Zit die op een plek waar het te verwijderen is? Anders toch snel laten onderzoeken wat het precies is.
Door lyadeh
#496201
Ik laat haar door Frontline aangetaste huid maar voor wat het is en ga nu een afspraak maken.De tumor zit halverwege haar lange flapoor.Tannetje jij had het bij een vorig advies over Hoxsey.(bij onze kat met plaveiselcelcarcinoom)Mocht onze spaniel dit nodig hebben kan ik er dan via jou aankomen?Zodra ik weet wat er aan de hand is ,spreek ik je er over aan???
Door lyadeh
#497535
Mss. valt valt "de tumor"mee. De DA heeft sterke aanwijzingen dat het om een voedselallergie gaat. Oren van binnen en buiten ontstoken en veel jeuk!!Dit is niet fijn maar kanker? Ze krijgt een kuurtje en ik moet haar oren inwendig zalven. Over 10 dgn.weer terug en dan een elimitatiedieet van geit en rijst ,tenminste als het om een allergie gaat. Mag ik jullie tegen die tijd VEEL raad vragen. Ik stel jullie advies op hoge prijs!!
Door Lizzy
#497728
Tuurlijk! Maar waarom geit en rijst? Heeft ze nog nooit eerder geit gegeten? Als ze wel eerder geit heeft gegeten, dan gaat dit dieet niet op... Je hebt een eiwitbron nodig die ze nog nooit eerder gehad heeft. Overigens vind ik rijst maar een belabberde aanvulling.... Ik zou eerder geitenvlees, geitenvleesbotten, geitenorganen voeren zonder rijst!
Door lyadeh
#498088
ik heb de islamitische slager bij ons in de buurt gebeld en ik kan aan ""alles"komen.Ik durf niet zo goed op eigen houtje aan het dieet(ze eet het nog niet hoor eerst even pillenkuur en zalven afwachten)te gaan sleutelen.Volgens de da mocht ik alleen maar groene groente =sperziebonen erbij geven.Zij (de da ) gaat er ook van uit alles te "koken".Dat DOE ik dus niet .Alles rauw mag =moet toch??Welke groente mag nog meer?O ja in dit geval komt het dus goed uit dat ze nog nooit geit heeft gegeten.Schaap mocht ook Maar ik moet me natuurlijk alleen aan geit houden..Krijgt ze als ze alleen geit eet =vlees en botten niet teveel eiwit? mss. enorm stomme vraag??
Door Mevroi Kruim
#498096
Aaarrrghhh! SPERZIEBONEN!!!! :P :P

Sorry, kon er ff niet meer tegen. Wat dat toch is met die dierenartsen en sperziebonen, ik snap het niet. En uit blik zeker. Alsof dat gezond is, en alsof dat de enige groene groente is. >:( >:( >:(

Ik zou zeer zeker geen gekookte groente geven, alleen nou juist die sperziebonen bevatten rauw een giftig stofje dat je moet vernietigen door er even de kook over te laten gaan. Verder zou ik als je het echt secuur wilt aanpakken 1 groente per keer geven, en kijken of dat goed gaat voordat je een andere groente toevoegt. Geef voorlopig even geen tomaat/aubergine/paprika, dat zijn groentes die wel eens problemen opleveren.
In het algemeen kun je zeggen dat bladgroentes laxeren en knolgroentes (van onder de grond) een beetje stoppen. Veel mensen zweren bij pompoen om de ontlasting normaal te maken, zowel van te dun als te dik.

Het gaat erom dat je je hond een dieet voert van dingen die ze nog nooit gehad heeft, dan kan ze er nl nog niet allergisch voor zijn.
De rijst is omdat dierenartsen denken dat honden koolhydraat ndoig hebben en rijst bevat geen gluten (=stofje dat allergische reacties kan geven). Nu hebben honden helemaal geen koolydraten nodig, ze doen het al miljoenen jaren prima op hele dooie beesten, dus vlees, bot, orgaan, vet. Vandaar Lizzy's advies om gewoon de hele geit te voeren en die rijst maar te laten. Je kunt als je het secuur wilt doen weer 1 onderdeel per paar dagen voeren, dus bv beginnen met spiervlees, als dat goed gaat bot erbij, dan organen een voor een en zo door.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 22 feb 2006, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#498507
lyadeh schreef: Mss. valt valt "de tumor"mee. De DA heeft sterke aanwijzingen dat het om een voedselallergie gaat. Oren van binnen en buiten ontstoken en veel jeuk!!Dit is niet fijn maar kanker? Ze krijgt een kuurtje en ik moet haar oren inwendig zalven. Over 10 dgn.weer terug en dan een elimitatiedieet van geit en rijst ,tenminste als het om een allergie gaat. Mag ik jullie tegen die tijd VEEL raad vragen. Ik stel jullie advies op hoge prijs!!
Wat vreemd dat de da niet aan een reactie op de frontline denkt.
Door lyadeh
#498780
Mo- onze spaniel-sukkelt al sinds we haar uit het asiel gehaald hebben -nu 2 jaar geleden- met huid en ontlasting.Heb ontlasting onder controle maar ed huid speelt elke keer op.Daar ze een eeenorme angst bijter is ben ik wel erg !!!!!!bang voor haar.De gezwellen aan haar oren zijn tijdje geleden als een puist begonnen en langzamerhand groter geworden.Heb het op zijn beloop gelaten omdat ik er niet aan durfde te komen.Vrijdag 17-02 was ze bij de trimster en zij had het over uitzaaiingen toen schrok ik wel en ben daarvoor dinsdag naar de da gegaan.Maar..... ze had ook een pipet fro ntline gekregen bij de trimster.Zaterdag een enorme allergiereactie.Enorme jeuk,haar hele lichaam met bultjes en knalrood ,haar hals kaal en vies.. Ik ben dus voor die oren - die al zo waren- naar de da gegaan en niet voor die allergiereactie.Ik vond wel dat de da erg lauw op de frontlinereactie reageerde . oh was haar enige opmerking!!Nu lijkt' Mo dus mss."gewoon ''allergisch te zijn voor iets". Vandaar het mogelijke eliminatiedieet.
Door lyadeh
#498783
Om nog even op die groente te reageren.Ik ben erg blij over dat verhaal van die sperziebonen.Ik wist dus niet dat je DIE wel moet koken.(kookerover)Ik mag ALLEEN groene groente geven en GEEN kool.Bladgroente laxeert en onder de grond is er niet veel groen.Blijven uiteindelijk toch die sperziebonen over?? >:( ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door