Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#494248
Sinds een paar dagen stinkt Barousse ongehoord uit haar bek. Nou rook zij nooit naar viooltjes maar dit ... niet te harden.

Vanmiddag haar gebit bekeken, bij de achterste kies van haar linkerbovenkaak leek iets kleurverschil dus ik schraap er langs met m'n vinger en ruik, :o kanonne :o onmiskenbaar, dat is de stank.

Dus ik heb een klein vorkje gepakt en heb het er tussen uit gepielt omdat ik dacht dat er iets vastzat. Dat ging, het kwam los maar na nog eens goed kijken zag ik dat er nu gewoon een gat zit. Ik kijk zo op haar tandvlees. Dat ziet er schoon uit en niet ontstoken en ze heeft nergens last van en heeft ook gewoon de geitenribben met smaak gegeten. Wel is de verkleuring langs het gat niet weg. Volgende week maar even bij de d'arts langs om na te laten kijken. Ze had het er over de kies te verwijderen maar zou dat nou nodig zijn? Op de randen na ziet ie er prima uit.
Door Truus
#494326
Het is toch beter om hem te verwijderen om erger te voorkomen lijkt mij. Het kan de andere kiezen ook aan gaan tasten en een ontsteking is heel goed mogelijk.
Mijn hond had een hoge pijngrens want ik had niet gemerkt dat zijn achterste kies zo slecht was. Het was ook flink ontstoken.
Met een kies minder kunnen ze echt nog wel flink barfen ;) :D
Door Lizzy
#495366
Ik denk dat je het advies even af moet wachten. Wij hebben ook een keer gehad dat Whoofer een slechte kies had. Hoe oud is Barousse eigenlijk?
Door bas rouge
#495479
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat je het advies even af moet wachten. Wij hebben ook een keer gehad dat Whoofer een slechte kies had. Hoe oud is Barousse eigenlijk?
[/quote]

Aan de optie kies eruit heb ik helemaal niet gedacht, de kies is verder nog prachtig mooi, dus toen de d'arts daar als eerste mee kwam was ik wat verbaasd maar het is misschien wel logisch. Zonde hoor, dat wel. Is Whoofers kies verwijderd toen?
Het is wel zo'n grote "kraak"kies, en kraken, dat doet ze er wel mee.

Barousse wordt in mei van dit jaar negen jaar.
Door Lizzy
#495494
[quote="bas rouge"]
Aan de optie kies eruit heb ik helemaal niet gedacht, de kies is verder nog prachtig mooi, dus toen de d'arts daar als eerste mee kwam was ik wat verbaasd maar het is misschien wel logisch. Zonde hoor, dat wel. Is Whoofers kies verwijderd toen?
Het is wel zo'n grote "kraak"kies, en kraken, dat doet ze er wel mee.

Barousse wordt in mei van dit jaar negen jaar.

[/quote]

Whoofer was ook een jaar of 9 toen 1 kies weg begon te rotten. Op aanraden van de DA hebben wij de kies laten zitten. Of het verstandig is geweest weet ik natuurlijk niet, maar hij zei dat de kies er vanzelf wel uit zou rotten. En inderdaad, een paar maanden later was de kies verdwenen.... Of het niet gezonder is de kies weg te halen: kan ik niet beoordelen. Misschien dat de DA's op Barfplaats hier hun licht eens op kunnen laten schijnen?
Door Truus
#495495
Als er een ontsteking zit, is dit niet gezond om hem te laten zitten. Er kunnen allerlei klachten ontstaan van hartklachten, gewrichtsproblemen noem maar op.
Ik zou het zeker in overleg doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door