Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brondien
#495467
Ik heb een kat van ongeveer 12 jaar. Hij wordt zo mager,Zijn blikvoer eet hij goed. Alleen met brokken eten heeft hij moeite. Hij spuugt ook regelmatig. Heeft iemand een suggestie wat er hier aan te doen is
Door Nelly
#495476
Ikzou de Da even naar z'n bekkie (tandjes, tong en keel ) laten kijken. En misschien een mestonderzoek i.v.m. wormen? En die brokjes gooide ik soieso in de kliko; probeer eens wat kvv, zoals carnibest of bibi te mengen door z'n blikvoer. Als hij dat eet kun je het blikvoer geleidelijk minderen en hem helemaal overzetten op kvv. Als hij dan verder gezond is zul je eens zien hoe hij opknapt. Mijn 2 ouwetjes van 15 jaar eten allebei bibi en soms barf en je zou eens moeten zien hoe goed ze er nog aan toe zijn. Om over die jonge blaag van bijna 1 jaar maar te zwijgen)
Succes!
Door Jo
#496207
brondien schreef: Ik heb een kat van ongeveer 12 jaar. Hij wordt zo mager,Zijn blikvoer eet hij goed. Alleen met brokken eten heeft hij moeite. Hij spuugt ook regelmatig. Heeft iemand een suggestie wat er hier aan te doen is
Ha die Ans ;) :D
'kStond vanmorgen eerst heel verbaasd te kijken dat je je hier aangemeld hebt maar ik vind het ook hartstikke tof.
Wees wel gewaarschuwd hé....voor je het weet ben je net zo verslaafd aan de Barfplaats als Lucinda en ik ;D ;D
Over een uurtje of drie kunnen we gaan kijken wat jouw kat van de bibi vind. Het staat al voor 'm klaar! ;) Ik ben heel benieuwd hoor.
Ik hoop dat tie het net zo lekker vind als de kat van Patricia en ik hoop van harte dat je 'm daar weer mee op de rails kan krijgen wat zijn gewicht betreft.
We gaan ervoor meid ! ;)
Door tieneke
#496804
brondien schreef: Ik heb een kat van ongeveer 12 jaar. Hij wordt zo mager,Zijn blikvoer eet hij goed. Alleen met brokken eten heeft hij moeite. Hij spuugt ook regelmatig. Heeft iemand een suggestie wat er hier aan te doen is
Misschien iets met zijn nieren :-\
Onze vorige kat had dit ook en bleek een nierziekte te hebben.
Zou de kat in ieder geval op vers zetten ;)
Door Jo
#496983
De kat is sinds gistermiddag op bibi overgezet.
Hij en zijn maatje stonden wel even heel raar in het bakkie te kijken hoor..
Maar nadat zijn vrouwtje er een heel klein beetje blikvoer bij had gedaan begon hij te eten...na een tijdje zag je hem de bibi er tussen uit halen..was heel leuk om te zien
Maar we zagen ook hoe hij zijn koppie hield tijdens het eten en toen zijn we toch eens naar zijn gebit gaan kijken en zagen achterin zijn bekkie een aantal kiezen met tandsteen.
De afspraak bij de dierenarts is al gemaakt en vanavond kan hij terecht om er even naar te laten kijken...
Door brondien
#497530
Vanavond zijn we bij de dierenarts geweest,we hebben Miepie moeten achterlaten. Morgenochtend wordt zijn tandsteen verwijderd en wordt er verder gekeken of ie ook ontstoken tandvlees of rotte kiezen heeft. Verder was ie goed gezond, alleen ontdekte de dierenarts een ruisje aan zijn hart. Kan geen kwaad zij de dierenarts. Wie heeft daar ervaring mee. Een kat met een ruisje aan zijn hart?
Door Jo
#499904
De kat van Ans heeft inmiddels een gebits reiniging ondergaan. Er is ook één rotte kies uitgehaald bij hem. Hij voelt zich weer helemaal happy en vreet als een dijker. ;) :D
En...hij vind de bibi nog steeds onwijs lekker !! ;)
Door Marieke
#500358
De kater van mijn ouders had dat ook, bleek hartstikke allergisch voor granen. Had een hoop geprobeert, maar omschakelen naar alleen maar versvlees was het enige wat werkte. Hij was erg vaak ziek en slechte vacht en is nu zo opgeknapt dat je hem geen 13 jaar zou geven!
Door Jo
#500527
Zit ik gisteren nog volop blij te zien dat Miepie de voeding zo lekker vind..krijg ik net een mail binnen dat tie er niet meer naar omkijkt :-\ :(..met de vraag erbij wat ze daaraan kunnen doen.
Nou heb ik geen ervaring met katten...dus kom ik jullie wéér lastig vallen...
Wát kunnen ze doen om Miepie aan de bibi te houden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#500686
Jo schreef: Zit ik gisteren nog volop blij te zien dat Miepie de voeding zo lekker vind..krijg ik net een mail binnen dat tie er niet meer naar omkijkt :-\ :(..met de vraag erbij wat ze daaraan kunnen doen.
Nou heb ik geen ervaring met katten...dus kom ik jullie wéér lastig vallen...
Wát kunnen ze doen om Miepie aan de bibi te houden?

Gewoon blijven geven, hij is nu aan het kijken wat er nog meer op het menu kan komen te staan, ze kan ook bv een beetje soepvlees geven kijken of hij dat eet.
Door Nelly
#500847
Hier gaan ze momenteel alle 3 helemaal uit hun dak van Smuldier, ben benieuwd wat het de volgende week zal zijn ;D
Door tieneke
#502481
Katten zijn eigenaardige wezens >:(
Er zit er hier eentje die niet gek is op vers en onderhand graatmager is,dus heb ik blik en brok voor deze wat de anderen natuurlijk ook weer meevreten ::) ::)
En ook nog een wormtablet erin geduwd vanavond :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door