Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#49386
Het is me opgevallen dat ik steeds vaker de drinkbak van Freule moet vullen. Ze drinkt dus duidelijk meer. En de laatste 2 nachten heeft ze binnen geplast terwijl ze gewoon naar buiten kan. Ik zal haar vanavond nog eens naar buiten sturen voordat ik zelf naar bed ga.
Ze heeft wel 3 dagen van de soepkip gegeten, zo groot was dat ding, dus ze heeft behoorlijk veel bot op denk ik. Moet ik me nu zorgen gaan maken of zal ik het nog ff aankijken? Ze drinkt denk ik een bak in 2 dagen leeg, normaal kon ze er 3 tot 6 dagen mee vooruit. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49513
Hoe oud is Freule?
En meet eens op hoeveel ze nu precies drinkt. Verder net als Leo zegt, even afwachten maar wel in de gaten houden.
Door jeanne
#49536
Freule word 9 op 2 april.
Haar gedrag is niet anders, net zo lui als anders ;D
Maar het viel me gewoon op dat ik steeds sneller de drinkbak moet vullen. Zal eens meten hoeveel liter erin gaat, denk 1,5, en zal eens opschrijven hoeveel ze precies drinkt.
Ik heb gisteravond voor ik naar bed ging nog laten plassen buiten. (normaal gaat ze zelf snachts plassen, we hebben een hondenluikje) Vanochtend was het droog in huis. Misschien word ze gewoon een beetje erg lui :-\ Het is een bassethound he? ;)
Maar ik zal eens gaan noteren hoeveel ze precies drinkt.
Laatst gewijzigd door jeanne op do 05 feb 2004, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#49721
Als het mijn hond was, dan liet ik toch even bloed prikken om zeker te weten, dat het de nieren niet zijn. Met dat soort dingen ga ik liever een keer voor niks, dan een keer te laat.
gr.
Nicolette
Door jeanne
#49778
Ja, daar zat zelf ook aan te denken. Volgende week maar even bellen voor een afspraak.
Door Paul_Barte
#49792
Jeanne, veel te veel voor een hond die op vlees staat. Misschien is het ff tijdelijk door de voedselexperimenten maar meet in ieder geval 'het verbruik'.
Behalve bloed prikken uiteraard wat urine meenemen i.v.m. (ouderdoms) suiker.
Door jeanne
#49837
yep, dat had ik zelf ook al bedacht, vraag me alleen af hoe ik dat moet opvangen, met een soeplepel misschien?
En wat als het inderdaad suiker blijkt te zijn?
Maar laat ik nu niet te hard van stapel lopen, ik ga morgen eerst maar eens bellen.
Door Paul_Barte
#49855
Grote lepel, hoge deksel van een magnetrondoos, bakkie vouwen van alluminiumfolie...laat je fantasie maar op de loop ;D

In het ergste geval....gewoon spuiten...geen probleem.
Door jeanne
#49943
Nou, er gaat iets meer als een liter in de bak. Zojuist heb ik er 1 liter vers water ingedaan, kijken wanneer die op is......................... :-\
Hopelijk lag het aan mijn barfexperimentjes
Door jeanne
#50910
jeanne schreef: Nou, er gaat iets meer als een liter in de bak. Zojuist heb ik er 1 liter vers water ingedaan, kijken wanneer die op is......................... :-\
Hopelijk lag het aan mijn barfexperimentjes
Nou, vanochtend was de bak dus leeg. Dat is dus 1 liter in iets minder als 48 uur.
Volgens mij deed ze er eest toch langer mee :-\
Zal er maar weer een liter in doen en kijken wanneer die op is.
Door Jolly
#50915
plast ze ook meer? of heb je daar nog geen verandering in gezien.
Heeft ze misschien weer lekkers van de kids gehad ?( lees zelf gepakt)

jeetje hoepelijk is het nix ernstigs, wanner ga je haar laten checken bij een Da?
Door jeanne
#50916
Niet? Ook niet als ze er eerst 3 (4?) dagen over deed?
Ja, ik ben een miep als het om mijn hondje gaat (en kindjes ook hoor) :-[
Ze wordt ook al 9 in april, hoewel er basset hounds zijn van 15 en 16, dusssssssss ;) ze moet nog wel een hele poos bij me blijven hoor ;)
Door jeanne
#50917
Jolly schreef: plast ze ook meer? of heb je daar nog geen verandering in gezien.
Heeft ze misschien weer lekkers van de kids gehad ?( lees zelf gepakt)

jeetje hoepelijk is het nix ernstigs, wanner ga je haar laten checken bij een Da?
volgens mij valt dat plassen wel mee, ze gaat vaak zelf naar buiten, even door de tuin en naar de konijntjes kijken en dan plast ze meestal ook. Tijdens het wandelen plast ze vaak kleine beetjes, maar ze is pas loops geweest, volgens mij doet ze dat altijd dan. Ook als ze bijna loops is, plast ze ook vaker kleine beetjes, bij ieder reukje druppelt ze wat overheen dan, en ik maar wachten en wachten en wachten........................
we doen dan ook een uur over 1 kilometertje, hahahah
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door