Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door LaSkyler
#494752
Hoi allemaal,

even een vraagje.
Sinds vorig jaar oktober krijgt Bas (blauwschimmel Cocker Spaniel) van mij Carnibest, de gewone Natuurvoer variant.
Hij heeft nooit een echt mooie vacht gehad en ik had dan ook min of meer verwacht dat ik wanneer ik CB zou gaan voeren ik duidelijk resultaat zou gaan zien.
Zijn vacht is echter nog steeds erg dof en droog, zijn haren zijn erg snel statisch. Ook krabt hij toch wel regelmatig en hij begint echt grijs te worden (maar dat kan kloppen want hij is 7)
Naast de Carnibest krijgt Bas van mij bijvoorbeeld tijdens het trainen gewone hondensnoepjes.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
Zou hij een allergie kunnen hebben voor een van de ingredienten?
En hoe lang kan het duren voordat je effect kunt gaan zien van het vers voeren?

Groetjes van Lonie.
Door LaSkyler
#494793
Jep, hij gaat 4 keer per jaar naar de trimster, wordt vrijwel helemaal geplukt.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op za 18 feb 2006, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#495014
Is er al eens een huidafkrabsel gemaakt? Misschien eens laten onderzoeken.
Meestal knapt de vacht juist heel goed op maar dit vindt ik wel erg lang duren.
Door jeanne
#495172
[quote="Lupa"]
mischin dat die vaker moet?
[/quote]4 keer per jaar is toch heel normaal hoor!

is Bas gecastreerd?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#495185
Lupa schreef: 1x per jaar is echt veel te weinig, zo een hond moet om de 3 4 maanden, dat pluk moet weg,ik denk dat dat de dofheid geeft,hoe zit hij eruot als die van de trimster terug komt?

4x per jaar is toch om de 3/4 maand, of ben ik nou zo blue ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#495211
Lupa schreef: klopt maar die link is gezet na mijn opmerking over de trimmer en gezien het feir dat deze hond maar 1x per jaar gaat zou die link als extra info bedoeld zijn tov de vachtverzorging
Volgens mij staat er toch echt dat ze 4x gaat......

of heb ik wat berichtveranderingen gemist ???
Door LaSkyler
#495230
Bas gaat echt 4 keer per jaar naar de trimster, zij voert ook Carnibest en is officieel erkend via de Spanielclub.

Bas is niet gecastreerd.

Er staat echt 4 hoor ;)
Door LaSkyler
#495232
En het huidafkrabsel.... daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Zijn huid is niet schilferig of geirriteerd.
Bas heeft in het verleden wel een keer vachtmijt gehad, en vanaf toen zijn zijn oren grijs geworden, zijn nooit meer bijgekleurd.
Zou zo'n afkrabsel zin hebben denk je?
Door Lizzy
#495348
Op zich niet verkeerd om bij de dierenarts een afkrabsel te laten maken en te laten controleren op mijten en schimmels enzo. Je zou ook eens kunnen proberen om wat extra visolie te geven om te kijken of de huid dan beter wordt. Als dat ook nog niet helpt, is het zelf samenstellen van voeding misschien ook nog een optie? Of een ander merk proberen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 feb 2006, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door LaSkyler
#495413
Dat huidafkrabsel ga ik overwegen.

Ik ben sowieso van plan fulltime zelf samen te gaan stellen, misschien is dit dan een goed moment :)
(Heb het boek Give your dog a bone voor m'n verjaardag gekregen dus ik kan vooruit ;))

Bedankt voor jullie hulp!

@Lupa: geeft niet hoor :D ;)
Door Lizzy
#495428
LaSkyler schreef: Dat huidafkrabsel ga ik overwegen.

Ik ben sowieso van plan fulltime zelf samen te gaan stellen, misschien is dit dan een goed moment :)
(Heb het boek Give your dog a bone voor m'n verjaardag gekregen dus ik kan vooruit ;))

Bedankt voor jullie hulp!

@Lupa: geeft niet hoor :D ;)

Nou, misschien is dit inderdaad een goed moment :D! Mochten we je bij het zelf samenstellen kunnen helpen: je weet ons te vinden!!!
Door Duco
#496587
Angelique schreef: Wat zou ze daaraan moeten hebben ???

*** Edit: Deze neem ik terug aangezien er volgens meerdere mensen eerst 1 x per jaar stond. ::)
BLOND ZEKER?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door