Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#494879
Is er een verband tussen vreten van de straat en voeding? Ik bedoel dan dat een brokkenhond sneller van de straat eet, dan een hond die vers krijgt?

Rachel.
Door Qwertu
#494885
Mijn beagle eet heel veel van de straat op >:(
En stiekem hoop ik dat het met vers voeren over gaat. Ik ben nu vanaf 31 januari bezig ;), maar zie (nog) geen verschil....
Door andres
#494918
Ik heb een tijd geleden een hond verloren die van straat iets had gegeten. Het was vergiftigd! De autorit naar de dierenarts zal ik mijn leven nooit meer vergeten. Een tip van een ervaren hondenbezitter heeft bij mijn honden daarna goed gewerkt. Men neme een klassieke muizeval en beklede het beugeltje dat dicht klapt met stukjes schuimrubber of i.d.. Met een stukje worst leg je voor je uit gaat het ergens op de route. Je hond denkt ha wat lekker maar schrikt zich rot als de val dicht slaat. De meeste honden laten het na die ene ervaring, maar soms moet je het nog een keer herhalen.
Het lijkt wreed maar ik heb mijn les geleerd.
gr Andre
Laatst gewijzigd door andres op za 18 feb 2006, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#494923
Happyhusky schreef: Is er een verband tussen vreten van de straat en voeding? Ik bedoel dan dat een brokkenhond sneller van de straat eet, dan een hond die vers krijgt?

Rachel.
Sinds ze hier vers krijgen is de jatfrequentie alleen maar omhoog gegaan omdat ze tegenwoordig alles wat ook eetbaar is als eten herkennen en toen ze nog hoofdzakelijk brok aten was "eten" die droge ballen in je bakje en voor de rest was het altijd big surprise of iets uberhaupt eetbaar was, dus moest dat eerst langdurig besnuffeld worden en tegen die tijd was ik er al bij.
Door Qwertu
#494936
andres schreef: Ik heb een tijd geleden een hond verloren die van straat iets had gegeten. Het was vergiftigd! De autorit naar de dierenarts zal ik mijn leven nooit meer vergeten. Een tip van een ervaren hondenbezitter heeft bij mijn honden daarna goed gewerkt. Men neme een klassieke muizeval en beklede het beugeltje dat dicht klapt met stukjes schuimrubber of i.d.. Met een stukje worst leg je voor je uit gaat het ergens op de route. Je hond denkt ha wat lekker maar schrikt zich rot als de val dicht slaat. De meeste honden laten het na die ene ervaring, maar soms moet je het nog een keer herhalen.
Het lijkt wreed maar ik heb mijn les geleerd.
gr Andre
Dat is vreselijk. Ik ben ook altijd bang dat ze iets eet wat bijv vergiftigd is.

Die methode werkt inderdaad, maar je zou ook heel erg goed het commando "nee" kunnen aanleren (je weet wel, met brokje (oei scheldwoord) op je hand en dan hand dicht) Dan heb je er ook enige controle erover.
Door Borke
#494937
Ik ken meerdere BARF honden die dolgraag van de straat vreten, het lijkt alsof er geen verband is.
Het wordt in Wageningen onderzocht, maar daar zijn volgens mij nog geen resultaten van.
Door Laura2004
#494954
Volgens mij maakt dat niet uit. Kai van mij die eet niks van straat en Ziggy die eet soms paardenpoep. De hond van mijn moeder die is echt op zoek naar eten en die vreet dus alles op wat ze vind. Is ook al een paar keer misgegaan (vishaakje opgegeten, omdat er nog een heerlijk stukje worm aan zat, daardoor heeft ze een buikoperatie moeten ondergaan van 500 euro :o)
Door andres
#494994
Qwertu schreef: Dat is vreselijk. Ik ben ook altijd bang dat ze iets eet wat bijv vergiftigd is.

Die methode werkt inderdaad, maar je zou ook heel erg goed het commando "nee" kunnen aanleren (je weet wel, met brokje (oei scheldwoord) op je hand en dan hand dicht) Dan heb je er ook enige controle erover.
Dat is zo, maar mijn terriers waren altijd slimmer dan ik op dat gebied. Ik bedoel er gebeuren ook van die dingen als je even niet kijkt en daarom ben ik toch maar op dit hulpje over gegaan.
Door Malamoods
#495356
Ja, klopt ik kom van het hondengedragsforum. De gedragsalternatieven voor dit vreetgedrag zijn me bekend, maar ik was gewoon benieuwd of er ook een verband is met de voeding die gegeven wordt. Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties!

Rachel.
Door Lizzy
#495357
Volgens mij is er geen verband. Ik heb 1 hond die nooit van straat eet en zelfs worst loslaat op commando. Nou OK, een konijnenkeuteltje wil hij nog wel eens wegsmikkelen.

Ik heb 1 hond die soms wat paardenpoep en lijken van dooie konijnen/vogels eet. Brood 'voor de eendjes' kan ze ook moeilijk weerstaan.

Ik heb 1 hond die alles vreet wat los en vast zit (takken, bladeren, zand, aarde, mos, hondenpoep, paardenpoep, konijnenpoep, ganzenpoep, mensenpoep, lijken van konijnen, vogels, kauwgom, etc. etc.).

Ze krijgen alle drie hetzelfde te eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door