Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#493936
Heb nu ongeveer 2 weken iets minder verschillende soorten vlees gegeven omdat ik geen smuldier, struis of hert had en omdat ik vandaag pas de andere dingen kon halen ook groenten word niet meer gegeven omdat ze het niet lusten. Ik ga vanaf deze week over op kiemplantjes dit meng ik onder gemalen vlees anders lusten ze het niet heb tiskonten hihihi enverder hebben ze ook minder omega 3 en 6 gehad (Lusten geen vis en had geen visoliecapsules in huis). Nu merk ik dat Pebbles weer uitslag krijgt. Kan de uitslag dus komen door te weinig vitamine??
Ga vanaf vandaag dus weer beginnen met visoliecapsules

Ik hoor het graag
Door Jojo
#494767
Hmm, ik denk niet dat ze in 2 weken al dusdanige tekorten zou kunnen openbaren....
Lijkt mij eerder dat je gewoon te veel hebt gegeven van iets waar ze allergische reacties van krijgt, zou dat kunnen denk je?
Door Bullekes
#494881
3 maanden lang voer ik nu al vers vlees en het is eerst erger geweest en daarna kompleet weg. Ik ben dezelfde soorten vlees blijven voeren als de eerste weken.... Nu ik weer toevoegingen geef omega 3 en 6 een flesje van dierenarts en de kiemplanten lijkt het weer minder te worden ???
Door Lizzy
#495363
Ik denk zelf dat je de omega 6 vetzuren weg moet laten. Die krijgen ze al genoeg binnen via verse voeding. Ik zou alleen omega 3 vetzuren geven. Gewoon kopen bij de drogist of hema, want ik ken die dierenartsprijzen voor de vetzuren een beetje....! Ik denk zelf dat het heel goed mogelijk is dat jouw hond gevoelig is voor een tekort aan omega 3 vetzuur. En wie weet hebben ze de kiemplantjes toch ook echt nodig voor hun gezondheid. Mogens Eliasen vertelde in zijn lezing dat een groep zeer verwende wilde wolven, die een overvloed hebben aan prooi, het vertikken om plantaardig voedsel te eten en bij hen worden huidproblemen aangetroffen. Tja, je weet dus maar nooit!
Door Bullekes
#495722
ik heb nog eenflesje van de dierenarts met omega 3 en 6 als dit op is ga ik over naar visoliecapsules.. En de kiemplantjes gaan er veel gemakkelijker in.... Moet alleen zorgen dat ik ze op tijd plant hihihihi
Door Bullekes
#496037
Het lijkt nu dus echt weg te trekken..... Dus omega 3 en kiemplantjes zijn een aanvulling die moeten in Pebbles menu :)
Door jolly64
#496487
Fijn dat het al wegtrekt
Nu weet je tenminste wat je voortaan moet geven ;)
Als het weg is zal ik zeker hetzelfde eten blijven geven en niets veranderen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door