Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#493910
Hallo iedereen

Sinds een goeie week heeft Filou last van diarree. Ik dacht dat ik teveel vis gaf. Sinds maandag geef ik hem geen vis meer. Elke dag krijgt hij 200gr steenbok, afgewisseld met 100gr groente en 100gr orgaan.

Eergisteravond was zijn stoelgang normaal. Gisterenmorgen was het weer iets slapper, maar niet zorgwekkend.

Een uur geleden ga ik met hem wandelen. Het was een wandeling van 45min. In de laatste 10min. begint hij dus terug aan zn stoelgang, en was het weer diarree.

Ik weet nu echt niet meer wat te doen... Kan iemand me helpen???

Groetjes,
Isabelle
Door Borke
#494130
Filou schreef: Sinds een goeie week heeft Filou last van diarree. Ik dacht dat ik teveel vis gaf. Sinds maandag geef ik hem geen vis meer. Elke dag krijgt hij 200gr steenbok, afgewisseld met 100gr groente en 100gr orgaan.
Isabelle als je elke dag zoiets geeft dan geef je 25% orgaan en 25% groente en beiden zijn laxerend. Je zou beter meer bevleesde botten kunnen geven!
Vers voeren is heel gezond voor je hond, maar dan meot eht wel in de juiste verhoudingen gebeuren!

Heb je al Okugest (van VSM) en Probiotica gegeven?
Door Filou
#494133
gisteren yoghurt vergeten te kopen...

Ik geef 15% orgaan/groente...

Ik gaf het zo, omdat ik gelezen had dat je vleesbotten niet op een nuchtere maag mocht geven... :-\
Door Borke
#494142
Filou schreef: Ik geef 15% orgaan/groente...

Ik gaf het zo, omdat ik gelezen had dat je vleesbotten niet op een nuchtere maag mocht geven... :-\
Zoals jij het opgeschreven had, las ik er uit dat hij 400 gram per dag krijgt en iedere dag 100 gram orgaanvlees en 200 gram groente en dat is dan beide 25% ;)

Vleesbotten waar voldoende vlees op zit (50/50) geef ik iedere ochtend op Borke's nuchtere maag ;D
Door Filou
#494146
Oh neen... hij krijgt dus elke dag 200gr steenbok. De ene dag krijgt hij 100gr orgaan erbij, de volgende dag 100gr groente...

Dus vanavond gewoon de steenbok geven??
Door Laura2004
#494197
Filou schreef: Oh neen... hij krijgt dus elke dag 200gr steenbok. De ene dag krijgt hij 100gr orgaan erbij, de volgende dag 100gr groente...

Dus vanavond gewoon de steenbok geven??
Als hij aan de diarree is is het misschien verstandig om hem even niks te geven. Wel zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt. Misschien kan je hem wat lichtverteerbaars geven (gekookte koolvis met wat kookvocht erbij).
Door Laura2004
#494267
Filou schreef: koolvis?? Ik heb alleen zalmkop en sardientjes in huis... Zou rijst helpen??
je kan ook gewoon het kookvocht geven van rijst of wat gekookte kip (maar ik geloof dat jij dat niet voert ivm vogelgriep). Je kan hem wat rijst (alhoewel ik betwijfel of dit lichtverteerbaar is) geven of gewoon helemaal niks. Het belangrijkste is dat hij genoeg vocht binnenkrijgt. En ik zou even zijn temperatuur opnemen voor de zekerheid.
Door Nelly
#494292
Filou schreef: Oh neen... hij krijgt dus elke dag 200gr steenbok. De ene dag krijgt hij 100gr orgaan erbij, de volgende dag 100gr groente...

Dus vanavond gewoon de steenbok geven??
Eerlijk gezegd vind ik 100 gr. orgaan op 200 gr. vlees nog knap veel hoor.
Door Laura2004
#494580
Hoe gaat het vandaag met Filou?
En idd misschien is het handig als je het menu van Filou op het forum plaatst, want misschien kan iemand de oorzaak van de diarree ontdekken. Misschien voer je te veel groentes of te veel orgaanvlees.
Door Filou
#494607
Ok. Ik heb het nu niet mee, maar ik zet het maandag op't forum. Ik geef eigenlijk elke week dezelfde percentages. Ik zette menu's online, en't was altijd in orde... :)

Gisteren heb ik steenbok gegeven, zonder orgaan, noch groente. Toen ik 's avonds met hem naar buiten ging, kon ik zijn stoelgang niet zien wegens te weinig licht. Toen ik het deze morgen wel kon zien, zag het er redelijk normaal uit. Zijn stoelgang van deze morgen was dan weer te hard...

Ik ging normaal naar de dierenarts gaan deze morgen, maar omdat zijn laatste twee hoopjes normaal waren, ben ik niet gegaan, en wacht het weekend af...

Alvast bedankt voor jullie reacties! :-*
Door Lizzy
#494671
Ik heb de menu's met regelmaat bekeken en en we hebben ook hier en daar wel eens met percentages gestoeid, maar over de percentages waren prima. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat jouw hond wat minder orgaan/groente nodig heeft. Ik vind het wel opvallend dat je dit al een tijdje voert en hij er nu ineens slappe ontlasting van krijgt, toch?

Ik zou zelf geen rijst nog rijstewater geven. Ik denk dat je hem gerust een dag kunt laten vasten, daarna een dagje yoghurt en daarna langzaam weer wat lichtverteerbaars gaan geven. En zalmkop/sardien is vette vis en dus niet licht verteerbaar. Beter geen je dan een witte vis zoals koolvis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door