Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#494329
Heb net mijn DA gebeld omdat mijn hond aan de diarree is, vraagt de assistente wat ie eet dus ik zeg kipkarkassen enz. Zegt ze gelijk oe wat slecht dus ik denk daar gaan we weer.. Ik zeg natuurlijk dat rauw voer het beste is wat je kunt geven, zegt zij weer dat ze op de praktijk problemen tegen komen door kippebotjes dus ik zeg weer dat dat door gekookte botjes komt en niet door rauwe enz enz. Nou ze zou het navragen of rauwe kip wel zo goed is :-\ maar ik moest er in ieder geval rekening mee houden dat kippen ontzettend veel medicijnen krijgen en dat de hond dat dus allemaal binnen krijgt. Wat weten jullie daarvan? Vond ik toch verontrustend van die medicijnen
#494340
Hm. Dat zal best, maar er worden wel meer dieren ge-ent, en ik eet ook nog steeds vlees... Dezelfde kip die mijn hond ook eet, dezelfde koe die mijn hond ook eet. Medicijnen bak je over het algemeen niet kapot.
Gezond is anders, maar wat zit er allemaal voor gezonds in haar brokje ::)?
De kip en rund en schaap die ik koop, koop ik op de markt, bij de slager of in de super. Het vlees dat deze fijne assistente ook eet. Dat durf ik best aan mijn hond te geven.
#494361
Ik weet niet of ze die kippen voor of na de slacht inspuiten (ik hoop erna), maar feit blijft dat je dus gemanipuleerd vlees eet waar mee geknoeid is.

Gewone kipkarkassen lekken vocht, scharrelkipkarkassen lekken nauwelijks en dan is het bloed en geen water wat eruit loopt
Laatst gewijzigd door Borke op vr 17 feb 2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#494367
sylvia schreef: Eet de DA assistente zelf geen kip? dat kipfiletje komt van jouw karkasje af hoor , het is voor menselijke consumtie goedgekeurd .
Maar die assistente zei dus dat dat voor rauw vlees gold. Ik dacht eigenlijk ook dat gebakken of gekookte kip nauwelijks of geen medicijnen meer bevatten maar Bianca hierboven zegt dat je de medicijnen niet kapot bakt. Wij krijgen dus evenveel binnen als de honden die rauw eten blijkbaar
#494370
Nathalie B schreef: Maar die assistente zei dus dat dat voor rauw vlees gold. Ik dacht eigenlijk ook dat gebakken of gekookte kip nauwelijks of geen medicijnen meer bevatten maar Bianca hierboven zegt dat je de medicijnen niet kapot bakt. Wij krijgen dus evenveel binnen als de honden die rauw eten blijkbaar
Medicijnen zijn geen parasietjes of bacterien die dood gaan van oververhitting.
#494375
Ben er vandeweek toevallig even ingedoken en de meest AB wordt bij de runderen gebruikt, dan varkens en dan pas pluimvee.
Voor het slachten is er een wachttijd waardoor een deel van de AB uit het dier verdwenen moet zijn, wat niet wegneemt dat er nog altijd reststoffen overblijven.

Bij biologisch vlees is het gebruik van AB vele malen minder en is de wachttijd voor slachting langer waardoor de kans op ABresten in biologisch vlees weinig tot nihil wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door