Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Is jullie hond dikker geworden na de castratie?

Ja, tewijl ik minder ben gaan voeren
1
6%
ja, maar ik ben evenveel blijven voeren
Geen stemmen
0%
nee, ik voer nog evenveel
7
44%
nee, ik ben minder gaan voeren
1
6%
anders, namelijk......
7
44%
Door Jojo
#493850
Even een vraagje aan de baasjes van gecastreerde hondjes.....
Je leest en hoort altijd dat je gecastreerde hondjes minder moet voeren omdat ze door de verandering van de stofwisseling dikker worden.
Is dat bij jullie hondjes ook het geval of niet? En zo ja, hoe lang na de castratie kwam dat opzetten??
Joey is nu denk ik een 4 maanden geleden gecastreerd maar omdat hij al aan de slanke kant was ik ben hem niet minder gaan voeren, eigenlijk zelfs meer omdat zijn eetlust enorm vooruit is gegaan, eerder lustte hij sochtends niets maar nu wel graag dus krijgt hij ´s ochtend op het werk even een rodiburgertje, 100 gram.
Hij is nogsteeds niet dikker geworden, volgens een bullenfokker mocht er zelfs nog wel een dikke kilo bij bij hem om hem echt ´bull´ te maken!
Nu moet ik er wel bijzeggen dat we nu, omdat het winter is iedere dag een uur in het bos zijn waar hij los mag rennen, in de zomer doen we dat niet vanwege de temperaturen dan, dat gaat niet met een bulldogje.
Door tieneke
#493854
Onze vorige hond werd gecastreerd en hij ging wel meer eten dus ik zou zeker niet meer geven.
Als hij nu mooi op gewicht is en zeker niet te dik is zou ik het zo houden.
Door Jojo
#493856
tieneke schreef: Onze vorige hond werd gecastreerd en hij ging wel meer eten dus ik zou zeker niet meer geven.
Als hij nu mooi op gewicht is en zeker niet te dik is zou ik het zo houden.
Maar hoe lang heeft dat bij jullie hond geduurt eer je zag dat hij echt dikker werd? Joey komt dus echt geen gram aan terwijl hij 100 gram meer eet ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#493857
Maar is hij met dat kilootje erbij dan niet vet, want tegenwoordig wordt het door sommige fokkers en keurmeesters vet zijn aangezien als een goeie uitgezwaarde brede hond , terwijl het gewoon een te vette hond is.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 17 feb 2006, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#493872
Gaat het ook over teefjes?
Ziggy is gesteriliseerd en die is niet dik te krijgen. Zij weegt 23.5 kilo en ze krijgt evenveel (soms zelfs meer) als mijn reutje Kai van 31 kilo.
Maar Ziggy is ook heel erg actief, als ze losloopt rent ze alleen maar (ze loopt nooit) en ze is een heel erg nerveus hondje, dus ik denk dat ze daardoor ook niet dik wordt. Ik had juist gehoopt dat ze door de sterilisatie wat dikker zou worden, want ik vind haar te dun, maar de meeste mensen vinden haar mooi zoals ze nu is. Ik vind haar ook mooi, maar ze mag iets dikker.
De hond van mijn moeder hebben wij al gesteriliseerd uit het asiel gehaald en zij kon echt niks eten, want daar werd ze al dik van. Zij is een teefje van 19 kilo en toen ze nog brokken kreeg, mocht ze maar 150 gram eten, want anders werd ze al dik.
Gelukkig barft ze nu en krijgt ze iets meer, maar nog niet veel hoor. Ik vind het vaak wel sneu als ik kijk wat die 2 van mij eten.
Door Jojo
#493873
Laura2004 schreef: Gaat het ook over teefjes?
Jahoor, volgens mij geldt die stelling ook voor gecastreerde teven, toch ???
Door Laura2004
#493875
Jojo schreef: Jahoor, volgens mij geldt die stelling ook voor gecastreerde teven, toch ???
Ja, klopt de meeste teven worden ook dikker na de sterilisatie, want de stofwisseling schijnt langzamer te werken. Maar bij Ziggy is dat dus niet het geval.
Door Laura2004
#493877
Ik heb dus gestemd op: Nee, en ik voer evenveel.
Ik weet trouwens wel zeker dat als ik Kai zou laten castreren dat hij echt een dikzak zou worden. Hij is nu ook eigenlijk net iets te dik. Ik denk dat het ook afhangt van de bouw en aanleg van je hond. Als je altijd moeite hebt gehad om je hond op gewicht te houden zal dat denk ik niet heel anders zijn na de castratie en als je hond (zoals mijn Kai) al een beetje aanleg heeft om dik te worden dan zal je hond na de castratie zeker weten minder eten moeten krijgen om te voorkomen dat hij te dik wordt.
Misschien heb ik het ook helemaal mis hoor :-\
Door Audrina
#493893
Anders.

Mijn reu van 13 is nu 3 jaar gecastreerd en eet juist meer dan voor zijn castratie. Nu is hij al wel heel zijn leven aan de slanke kant en hij wordt snel te mager.

Mijn oudste teef is nu bijna 13 en is nu 12 jaar gecastreerd en krijgt al sinds haar castratie veel minder te eten (ca 300 gram per dag voor een hond van 30 kilo).

Mijn jongste teef is 4 en is ca 3 jaar gecastreerd en zij krijgt ook minder dan ze zou mogen hebben (ook ca 300 gram per dag voor een hond van 30 kilo).
Door Femke
#493894
Sunday is gecastreerd en wel wat te dik (hij heeft naar mijn zin teveel een 'rol' in zijn nek.)
Dit wijt ik echter meer aan het feit dat ik te weinig met hem fiets het laatste jaar. Hij is namelijk al 6 of 7 jaar gecastreerd en nog nooit te dik geweest, eerder altijd te mager ;)

Ik merk wél dat het er bij hem niet gemakkelijk af gaat met minder voeren. Of dit komt door zijn leeftijd, doordat hij gecastreerd is of door iets anders durf ik niet te zeggen.
Door Jojo
#493899
sylvia schreef: Maar is hij met dat kilootje erbij dan niet vet, want tegenwoordig wordt het door sommige fokkers en keurmeesters vet zijn aangezien als een goeie uitgezwaarde brede hond , terwijl het gewoon een te vette hond is.
Nou, hij is voor een bull echt heel slank, maar persoonlijk vind ik hem niet te mager. Je kunt zn ribben niet zien, wel heel goed voelen. Persoonlijk vind ik een kilo erbij veel, weet niet waar hij dat dan zou moeten laten ???
Ik laat hem nu ook niet bewust dikker worden hoor, van mij mag hij zo blijven, lekker atletisch, hij kan lekker rennen en springen en heeft een superconditie. Als hij zwaarder en logger zou worden ben ik bang dat zn pootjes dat niet meer aan kunnen :o Ik houd ook niet van die bullen met de poten naast ipv. onder het lichaam en daardoor amper kunnen lopen hoor. Ik vind het heerlijk dat ik alles met hem te doen. Die echte ´bullie types´ zie je niet gauw aan een behendigheidsparcours meedoen hoor!
Zo is hij nu:
Afbeelding
Ik heb geen vergelijk foto met een andere bull, maar iedereen die wel eens een bulldog heeft gezien weet dat ze normaal veel zwaarder zijn van voren, niet?
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 17 feb 2006, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#494057
Ik vind hem er ook heel mooi uitzien. Als jij tevreden bent over hoe hij eruit ziet, dan is dat toch het belangrijkste ;)
Tegen mij zegt ook iedereen dat Ziggy niet breed genoeg is voor een Amerikaanse stafford, maar ik vind het wel goed zo. Ik hoef niet zo'n opgeblazen hond die eruit ziet of hij aan de anabolen heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#494116
hier 2 gecastreerde reuen.
Mike ben ik echt minder gaan geven nade castratie want die werd anders te dik
Barney daarintegen is niet dik te krijgen, is juist te mager.
Door Salty
#494178
Toen Ollie werd gecastreerd en de dierenarts vertelde dat hij dikker kon worden en dat ik op zijn eten moest letten dacht ik"mooi wordt ie eindelijk wat dikker"maar nee hoor,hij krijgt 400 gram carnibest per dag maar hij wordt niet dikker.
Toen hij gecastreerd werd juli 2005 woog hij 15 kilo,nu heb ik hem vanmorgen toevallig gewogen en nu weegt hij ruim 16 kilo maar ik vind hem nog vrij dun hoor ;)Maar ik vergelijk hem vaak met mijn andere bulletje Salty en die is gewoon heel anders gebouwd,zij heeft een kort lijf dus lijkt dikker en Ollie heeft een langer lijf en dan lijkt het dunner.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door