Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#493669
Na de operatie bij Jesse in november 2005 naar aanleiding van de diagnose Tenosynovitus van de pees M.biceps brachii is het nog steeds kl#te met Jesse. De pees bleek versteend te zijn en is losgesneden. Nu ruim 4 maanden verder moeten we helaas concluderen dat ze er slechter uitgekomen is dan dat ze erin gegaan is. Vorige week is er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken of er ontstekingen zijn. Niet dus alles is ok. Ook is er punctie genomen van het gewrichtsvloeistof van de schouder, ook hier is niets uitgekomen. Nu hebben we nog 1 optie en dat is om een CT-scan te laten maken in Gent (ik wel zelf niet naar Utrecht). Heeft iemand hier ervaring mee en moet je hond een nachtje blijven ofzo. Alle info is welkom. Op het internet heb ik er bar weinig over kunnen vinden.

Jesse reageerd niet op alle soorten pijnstilling. Wel gaat ze met de dag slechter lopen. Nu zo een 70%mank, :'( :'( ze moet nog 4 worden.

Groetjes,
Cindy
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 14 mar 2006, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sennaruby
#493672
Wat afschuwelijk zeg... Arme Jesse.... Helaas kan ik je niet advieseren, maar ik hoop echt dat er iets is om Jesse te helpen.... Sterkte.

Groetjes,

Fieke
Door Femke
#493684
Hoi Cindy,

Wat onwijs kl*te zeg, dat het nog niet beter gaat met je hond.

Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met het laten maken van een scan, maar volgens mij heeft Helen een CT-scan laten maken van de ellebogen van Kuma. Als ik me niet vergis is dit in Utrecht geweest.

Misschien reageert ze zelf nog in deze topic, anders zou je haar misschien een pb kunnen sturen.

Sterkte ermee in elk geval ;)
Laatst gewijzigd door Femke op vr 17 feb 2006, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#493692
Hoi Cindy,

Ik kan je nu niet direct antwoord geven maar kan wel aan meer info. voor je komen.

Vanmiddag zal ik je doorgeven wat ik dan weet.

Groetjes Edith
Door bas rouge
#493740
Wat een toestand, en dan vooral bij een hond van nog geen 4. Is Jesse je Grote Munsterlander? Wat moet dat voor haar ook vreselijk zijn, niet te kunnen rennen en vliegen. Sterkte ermee!
Door Cindy de Wolf
#493747
Fido schreef: Hoi Cindy,

Ik kan je nu niet direct antwoord geven maar kan wel aan meer info. voor je komen.

Vanmiddag zal ik je doorgeven wat ik dan weet.

Groetjes Edith
Heel graag Edith, want ben nu echt zoekende.

Ja, Jesse is inderdaad mijn Grote Munsterlander. Momenteel laat ik haar maar een beetje gaan. Maar het wordt met de dag erger. :'( :'( Na ruim 2 jaar dokteren begin ik langzaam toch te vrezen dat we haar vroegtijdig moeten laten inslapen :-[ Jesse is lang niet meer zo druk en vrolijk als wat zou moeten. Ik kan jullie vertellen dat mijn hart regelmatig breekt als ik haar zie strompelen. En het frustrerende is dat ze op niets reageerd ???

Cindy
Door Borke
#493751
Ik heb geen ervaring met de universiteit in Gent, ging vroeger wel met de katten voor echo's naar een dierenarts in Gent en eht viel mij op dat je daar zo ontzettend vriendelijk en zelfs hoffelijk geholpen wordt.

Wat bale zeg van Jesse, het is zo'n leuke hond, maar inderdaad je zou verwachten dat ze drukker was dan dat ze nu toont.
Door Sennaruby
#493754
Ja, dat is zeker ontzettend frusterend... Misschien dat zo'n CT-scan duidelijkheid kan bieden over wat er aan de hand kan zijn, ik hoop het voor jullie.
Door tieneke
#493831
Heel veel sterkte en hopelijk vinden ze snel de oorzaak van haar kreupelheid.
Door Truus
#493838
Bij een CT-scan moet de hond heel stil liggen dus ik denk dat er wel een roesje aan te pas komt.
Heel veel sterkte met Jesse.
Door Cindy de Wolf
#493977
Truus schreef: Bij een CT-scan moet de hond heel stil liggen dus ik denk dat er wel een roesje aan te pas komt.
Heel veel sterkte met Jesse.
Er worden sowieso alle benodigde voorzorgsmaatregelen genomen, zover ben ik al. Van lichte narcose tot en met intuberen en infuus. Ik kom er maar niet achter of ze een nachtje moeten blijven of niet en wat de ervaringen van de eigenaren zijn. Erg frustrerend ???

Cindy
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#494121
Ik kan je ook niet meer vertellen over een ct-scan, maar ik wil je toch even heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat er toch een oorzaak gevonden wordt waar wat aan gedaan kan worden.
Door Helen
#494135
Kuma heeft een CT-scan van beide ellebogen gehad in Utrecht. Ze heeft een roesje gekregen. Ze is ook geintubeerd en ze heeft een infuus gekregen. Dit wordt vrijwel altijd gedaan zodat als er ingegrepen moet worden er al een lijn is.
Ik ben zelf niet zo dol op Utrecht. Al co's die er omheen draaien en aan je hond punniken en misprikken bah. Verder kregen we wel vrij traag resultaat (wel positief gelukkig). Niks heel negatiefs dus, maar niet heel tevreden. Ze kon overigens gewoon daarna mee naar huis hoor.
Door Cindy de Wolf
#494231
Helen schreef: Kuma heeft een CT-scan van beide ellebogen gehad in Utrecht. Ze heeft een roesje gekregen. Ze is ook geintubeerd en ze heeft een infuus gekregen. Dit wordt vrijwel altijd gedaan zodat als er ingegrepen moet worden er al een lijn is.
Ik ben zelf niet zo dol op Utrecht. Al co's die er omheen draaien en aan je hond punniken en misprikken bah. Verder kregen we wel vrij traag resultaat (wel positief gelukkig). Niks heel negatiefs dus, maar niet heel tevreden. Ze kon overigens gewoon daarna mee naar huis hoor.
Hoi Helen,

Wij horen al veel vaker dit soort verhalen over Utrecht vandaar dat wij naar Gent gaan. Maarten Kappen gaat overigens wel mee. Als ik het niet vertrouw laat ik hem het infuus aanleggen e.d. Dat zal hij vast wel doen. Ik hoop dat ze een oorzaak vinden en ook niet geheel onbelangrijk dat er wat aan gedaan kan worden. Ook al twijfel ik hier sterk aan.

Groetjes,
Cindy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door