Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#493497
Nadat onze oudste hond heel goed opknapte nadat we over gingen op cb lam en rijst (allergie voor rund), dachten we er niet over om onze pup brokken te voeren.Dus vanaf dag 1 cb en vanaf een maand of 5 twee keer per week barf .

Hij is nu één jaar en de problemen beginnen nu te komen.
Jeuk, jeuk en nog meer jeuk......
typische plekken voor allergie (buik en bij de gewrichten in de holtes)

Hebben we dan toch wat verkeerd gedaan???
Ik ben de weg helaas even kwijt...hoe is het toch mogenlijk???
#493588
ja allergie is ook het eerste waar ik aan denk, maar dat dacht ik met kvv en barf misschien wel te voorkomen.Je hoort toch weinig hier op het forum over honden die volledig op vers groot groeien en toch 'n allergie ontwikkelen.

vervolgens de vraag hoe verder??
alleen kippenekken en wat groentemix???
Hij groeit nog steeds en heeft behoorlijk veel voeding nodig.
Bovendien vraag ik me af of het toch geen tekort kan zijn van het één of ander.....
#493597
Dat is balen!! Weet je zeker dat het aan het voer ligt ? Is je hond niet recentelijk geent of zoiets? Je zou CB Dieet kunnen proberen. Daar zit geen rijst in volgens mij en dan sluit je alvast koolhydraten uit.
Andre
#493604
andres schreef: Dat is balen!! Weet je zeker dat het aan het voer ligt ? Is je hond niet recentelijk geent of zoiets? Je zou CB Dieet kunnen proberen. Daar zit geen rijst in volgens mij en dan sluit je alvast koolhydraten uit.
Andre

Nee zeker weten we het nog niet, elimineren dus maar om er achter te komen of het wel aan het voer ligt.

cb dieet is dat calorie arm voer??
Didot is al erg mager en eet nu ong. 1kg cb per dag :o
#493606
pallas schreef: Nee zeker weten we het nog niet, elimineren dus maar om er achter te komen of het wel aan het voer ligt.

cb dieet is dat calorie arm voer??
Didot is al erg mager en eet nu ong. 1kg cb per dag :o
Volgens mij is het enige verschil dat er geen zetmeel en geen rijst in zit. Je zou het een paar weken kunnen proberen. Of het voor zo'n jonge hond op langere termijn adequaat is durf ik niet te zeggen.
#493620
andres schreef: Volgens mij is het enige verschil dat er geen zetmeel en geen rijst in zit. Je zou het een paar weken kunnen proberen. Of het voor zo'n jonge hond op langere termijn adequaat is durf ik niet te zeggen.
In de andere soorten cb zit toch ook maar heel weing rijst?
Is het verschil dan zo klein of lijkt dat maar zo?
#493624
over de rijst:
Je hebt gelijk denk ik maar met allegieen is het vaak zo dat de hoeveelheid niet terzake doet. Ik heb zelf hooikoorts en die dingen waar ik niet tegen kan zijn echt heel heel klein. Ik denk dat het best het proberen waard is. Het voer wijkt niet of nauwelijks af van wat jouw hond nu krijgt maar je kunt alvast een ding wegstrepen.
Laatst gewijzigd door andres op do 16 feb 2006, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#493625
Het eliminatie dieet van Carnibest is compleet. En er zit wel rijst in en eend. Je kan dit geven aan je hond zonder dat je hond te korten oploopt. Het is geen calorie arm voer.
Maar kan het geen schimmel infectie zijn wat je hond heeft? Of vlooien?
#493627
andres schreef: Je hebt gelijk denk ik maar met allegieen is het vaak zo dat de hoeveelheid niet terzake doet. Ik heb zelf hooikoorts en die dingen waar ik niet tegen kan zijn echt heel heel klein. Ik denk dat het best het proberen waard is. Het voer wijkt niet of nauwelijks af van wat jouw hond nu krijgt maar je kunt alvast een ding wegstrepen.
Ja het zou idd een eerste stap kunnen zijn.eigenlijk zou ik liever fulltime barfen maar zonder rijbewijs en heel wat adresjes is het nogal moeilijk om een kompleet menu bijelkaar te rapen.
#493629
Laura2004 schreef: Het eliminatie dieet van Carnibest is compleet. En er zit wel rijst in en eend. Je kan dit geven aan je hond zonder dat je hond te korten oploopt. Het is geen calorie arm voer.
Maar kan het geen schimmel infectie zijn wat je hond heeft? Of vlooien?
Carnibest compleet bedoel je??
Dat ken ik niet of ben ik nu erg blont?
Vlooien kan niet ik heb hem juist extra druppels gegeven.Ook schimmel lijkt er niet op dat geeft weer 'n ander soort plekken. Bovendien heeft onze andere hond negens last van en die kan niet tegen veel rijst en/of rundvlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door