Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#493432
Hallo allemaal,

Ik kom net thuis zie ik mijn Max met een rood, half dicht en waterig oog zitten. Het hangt helemaal, zeker als hij omhoog kijkt. Gisteren hebben we 2 uur gewandeld, vol op de wind gelopen en hij heeft wat door bosjes en riet lopen racen. Het lijkt een beetje op bindvliesontsteking en hij is er volgens mij niet lekker van. Hij lijkt mij een beetje lusteloos. Iemand een tip wat ik hieraan kan doen? Ik heb helaas niet veel middeltjes in huis..Of toch maar even als een speer de dierenarts bellen en Vitamine A zalf halen?

Groetjes,
Mariska
Door Lizzy
#493442
Als je al wat zou willen halen: haal dan Similasan nr 2 oogdruppels.

Maar als hij echt niet lekker is, dan is er meer aan de hand als een bindvliesontsteking, denk ik. Heeft hij koorts?
Door Mariska
#493446
Ik heb nog geen temp opgenomen..zal ik zo even doen...ik denk dat ik geen winkel meer heb die open is nu...lastig..ik moet toch eens wat gaan doen aan mijn medicijnkastje :-\
Door Lizzy
#493452
Nee, dat is geen koorts. Wel vreemd dat hij zich van oogonsteking algeheel niet lekker voelt.... Ik zou hem goed in de gaten houden en bij twijfel zeker de DA raadplegen!
Door Mariska
#493455
Goed dan kijk ik het nog even aan...Gaat het morgenochtend nog niet beter dan ga ik gelijk maar even naar de dierenarts toe. Deppen met een watje met gekookt water heeft zeker niet zo heel erg veel zin?
Door Lizzy
#493462
Mmm, ik heb er niet echt goede ervaring mee.... Heb je echinacea in huis? Eventueel gekookt water, snufje zeezout + echinacea en daar het oog mee schoonmaken. Gebruik wel voor ieder oog een apart watje!
Door lidija
#493466
Misschien een krasje of splintertje in het oog, bindweefsel herstelt heel snel net als wangslijmvlies, maar volgens mij is het gevaar bij het oog dat er een bacteriele infectie kan ontstaan als er een wondje is.
Ik zou zelf wel naar de da gaan omdat een splintertje met het blote oog niet altijd zichtbaar is.
lydia ;)
Door Ine
#493517
Bij gebrek aan vit. A-zalf kun je melk op kamertemp. gebruiken om het oog te druppelen en schoon te maken!
Melk bevat veel vit. A. Huismiddeltje van da Prins destijds in H'sluis.
Sterkte met Max! :-*
Door Mariska
#493558
Ik heb echinacea gebruikt, ik wacht het nu even af. Voorlopig ligt meneer lekker te pitten :). Ik hoop dat het morgen beter gaat anders ga ik voor de zekerheid toch even bij de da langs.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door