Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door chamourel
#492669
Hoi Janet

ik slecht nieuws ik denk dat onze Bonsai ons aan het verlaten is.
Heb een of ander virusje in huis gehad waarduur 4 katten zijn gaan spugen ,Bonsai heeft infusen zo snel mogelijk gehad maar tot nu toe niet aan het eten gekregen sinds zondag.
De rest van de groep is al opgeknapt waarschijnlijk zullen de nieren van Bonsai dit niet meer aankunnen ,hij krijgt vanavond nog een infuus ,alle tips zijn welkom ,om hem weer aan het eten te krijgen.
Anders zal hij waarschijnlijk het einde van de week niet halen.

Groetjes van een verdrietige marcelle

**************

Bonsai heeft al een tijdje last van z'n nieren, hij krijgt al nierdieetbrokken en is 14 jaar.
Door chamourel
#492677
tieneke schreef: Vers ;)
ja dat heb ik haar nu al wel tig keer gezegt........
denk je dat die kat die nu zo ziek is, een bakje smuldier aan zou vallen?
en kan dit geen kwaad voor zijn nieren?
Door Cath
#492683
Onze kat heeft zeker nog vijf goede jaren gehad, toen hij eenmaal vers begon te eten .
En hij was ook al 3 jaar nier patient .
Is altijd het proberen waard ;).
Door tieneke
#492689
chamourel schreef: ja dat heb ik haar nu al wel tig keer gezegt........
denk je dat die kat die nu zo ziek is, een bakje smuldier aan zou vallen?
en kan dit geen kwaad voor zijn nieren?
Onze laatste kat had ook zwaar nierziekte en at ook zijn dieetvoer niet meer op het laatst,op vers werd hij gewoon wild ;)en vrat als een volwassen reiger.
Wat heeft ze te verliezen?
Door chamourel
#492727
heb er net ff gesproken.
ze heeft kipfilet geprobeerd zowel rauw als gekookt....daar werd hij wel wat allerter van, maar ze heeft het idee dat hij niet durft te eten......
tonijn waar hij altijd helemaal wilt van werd wil hij ook niet..... :-\
ze zegt als hij dan wilt moet hij maar gaan :'( :'( :'(
zo balen dat ik haar niet kan helpen.
straks krijgt hij weer een infuus voor vocht toe te dienen
bouillion drink hij ook niet.
ik denk dat dit niks met zijn nieren te maken heeft.
hij is misselijk en wil niet eten EN drinken.
Door tieneke
#492733
Juist bij een niervergiftiging worden ze vaak misselijk met braken etc.
Onze vorige kat was op het einde ook zo ziek en uitgedroogd dat wij hem hebben laten gaan :-\
Eens houdt het op he :'(
Door Cath
#492819
chamourel schreef: heb er net ff gesproken.
ze heeft kipfilet geprobeerd zowel rauw als gekookt....daar werd hij wel wat allerter van, maar ze heeft het idee dat hij niet durft te eten......
tonijn waar hij altijd helemaal wilt van werd wil hij ook niet..... :-\
ze zegt als hij dan wilt moet hij maar gaan :'( :'( :'(
zo balen dat ik haar niet kan helpen.
straks krijgt hij weer een infuus voor vocht toe te dienen
bouillion drink hij ook niet.
ik denk dat dit niks met zijn nieren te maken heeft.
hij is misselijk en wil niet eten EN drinken.
Als hij echt niet meer wil, dan houd het op :(
Hou erg het ook is .
Door lidija
#492828
Een van mijn poezen Tara had ook nierfalen en weigerde ook te eten. Wat ik gedaan heb is eten met de staafmixer pureren verdunnen met water en dat onder dwang voeren. Ik voerde haar 6 keer per dag een beetje. Om het tegenspartelen te vermoeilijken deed ik haar een theedoek om als slabbetje wat ook hielp tegen het soppen. Na 2 dagen voeren ging het al stukken beter, ik heb haar al met al 2 maanden gevoerd al snel at ze weer zelf maar dan voerde ik haar bij. Dit heeft mij echt geholpen hoop dat je er wat aan hebt.
groeten lydia
Door lidija
#492832
Volgens mijn dierenarts destijds geen gekookte kip ivm met bepaalde eiwitten die extra belastend waren voor de nieren. Ik zou voor vers gaan en anders vers licht gekookt. Ik voerde in die tijd nog niet vers dus ik weekte de nierbrokjes met warm water zodat ze zacht werden en dan pureren. Met een spuitje waar het tuitje vanaf was geknipt ging het het makkelijkst.
Door chamourel
#492872
dank jullie wel voor de reacties.
heb het aan haar doorgegeven...
hopelijk lukt het toch nog om op een katwaardige manier hem er nog voor een tijdje door te slepen......... :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#493085
Hebben ze ook zijn bek al nagekeken, het kan natuurlijk ook zijn dat het niet alleen van zijn nieren is maar als hij ook last van zijn bek heeft dan gaat hij ook niet eten.
Door lidija
#493123
Ik kon aan Tara merken als haar nieren niet goed werkten omdat ze dan slechter ging eten. Op het moment dat de nieren het niet doen treed er een vergiftiging op van het lichaam waardoor de poes zich misselijk en ziek voelt. Bij langere tijd niet eten gaat het lichaam het eigen spierweefsel verteren.
Hoe gaat het nu is het gelukt met voeren??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door