Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#492932
drdrum schreef: Hypocrates zelf zei: De beste behandeling is niet behandelen. ;)
Voor de duidelijkheid van mijn vorige reactie...
Weet je dat 1 woord soms heel veel verschil kan maken in de vertaling???
Ik had nog even naar andere quotes van Hippocrates gezocht daar zag ik dus ook

"To do nothing is sometimes a good remedy."

En daar staat dus duidelijk SOMETIMES of "soms"
Tja.....soms kunnen er vreemde dingen gebeuren tijdens 'n vertaling denk ik dan maar :-\

En
"Niets doen is SOMS 't goede geneesmiddel" "
is dus wel iets heel anders dan:
""De beste behandeling is niet behandelen""
Door geer
#492936
202Spots schreef: Voor de duidelijkheid van mijn vorige reactie...
Weet je dat 1 woord soms heel veel verschil kan maken in de vertaling???
Ik had nog even naar andere quotes van Hippocrates gezocht daar zag ik dus ook

"To do nothing is sometimes a good remedy."

En daar staat dus duidelijk SOMETIMES of "soms"
Tja.....soms kunnen er vreemde dingen gebeuren tijdens 'n vertaling denk ik dan maar :-\

En
"Niets doen is SOMS 't goede geneesmiddel" "
is dus wel iets heel anders dan:
""De beste behandeling is niet behandelen""

Met die laatste quote ben ik het geheel eens. Het lichaam kan heel veel zelf, daar kan je het ook bij helpen. Dan hoef je dingen vaak niet eens pro-actief aan te pakken. Terughoudendheid en het respecteren van het lichaam is heeeel belangrijk. Maar ik weet toch zeker dat een aantal mensen die mij dierbaar zijn niet meer hadden geleefd wanneer er geen dingen waren weggesneden waar 'troep' in zat. Alleen werd dat volgens mij nog niet gedaan toen Hippocrates leefde ;)
Door 202spots
#492952
geer schreef: Met die laatste quote ben ik het geheel eens.
De laatse quote was..
"De beste behandeling is niet behandelen"

maar aan de rest van je reactie denk ik dat je de quote die erboven staat bedoeld?
Dat .."Niets doen is SOMS 't goede geneesmiddel"

Want als er helemaal geen behandeling was gedaan...(zoals in de laatste quote) dan waren de mensen die je lief zijn..nu niet meer hier...
Door geer
#492954
202Spots schreef: De laatse quote was..
"De beste behandeling is niet behandelen"

maar aan de rest van je reactie denk ik dat je de quote die erboven staat bedoeld?
Dat .."Niets doen is SOMS 't goede geneesmiddel"

Want als er helemaal geen behandeling was gedaan...(zoals in de laatste quote) dan waren de mensen die je lief zijn..nu niet meer hier...
Ik bedoelde jouw algehele quote ;) Dus je hebt helemaal gelijk Dory!
Door 202spots
#492967
geer schreef: Ik bedoelde jouw algehele quote ;) Dus je hebt helemaal gelijk Dory!
Ben ik trouwens OOK wel mee eens hoor...SOMS is het idd beter om niks te doen ;)

Maar ik ben toch wel vreselijk blij dat er 'n KEUS is wanneer er echt ingegrepen MOET worden..
Door geer
#492971
202Spots schreef: Ben ik trouwens OOK wel mee eens hoor...SOMS is het idd beter om niks te doen ;)

Maar ik ben toch wel vreselijk blij dat er 'n KEUS is wanneer er echt ingegrepen MOET worden..
Kijk, als ik griep heb, dan heb ik griep. Dan ziek ik uit...ik neem geen medicijnen. En ik probeer griep voor te zijn door mijn weerstand zo goed mogelijk te houden. Als mijn honden diarree hebben, nou, dan hebben ze maar even diarree. Dan geef ik geen medicijnen, hooguit iets om de weerstand op te peppen, maar zowieso probeer ik die goed te houden, preventief. Dat geldt eigenlijk voor een groot aantal klachten, kennelhoest, iets verkeerds gegeten, spierpijn...

Maar... bij sommige dingen ben je feitelijk gezien al te laat wanneer ze zich openbaren. Dan kan je met alle liefde van de wereld proberen niets te doen en het lichaam zichzelf te laten genezen, het werkt niet. Neem Kanker. Je kan vanalles doen om het te voorkomen, maar als je het hebt: roei het uit met wortel en tak. In dat soort gevallen moet je WEL ingrijpen en het is juist daar waar allopathie en natuurlijke geneeswijzen heel goed samengaan. Maar het is ook daar waar ik de allopathie juist heeeel erg dankbaar ben ;)
Door herder_lover
#493659
202Spots schreef: Ik heb er ook in de tuin, maar ik gebruik het gel van de plant alleen uitwendig.
Die gel is trouwens vreselijk bitter en zou het zelf ook niet lekker vinden om te eten.
Er word wel aloe-vera juice verkocht maar dat heeft dan speciale behandeling gehad.

~~~~
Some substances found within the aloe vera plant, including irritants, prove to be counter productive for internal consumption. The whole aloe vera leaf, raw aloe vera gel and liquid contain some ingredients that are irritating to the gut and intestinal linings. These substances promote diarrhea and are irritating, especially to individuals with digestive disorders.
http://www.digitalnaturopath.com/treat/T184593.html
oke, maar omdat hier nl aloe veel wordt gebruikt. Ze doen het bv in het water van honden tegen vlooien en drinken zelf de aloe als ze bv keelpijn hebben of griep hebben.... ik zal het eens navragen aan de plantation hier...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door