Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mischa
#486645
Of het de gezondheid is die energie geeft of naderende dementie, ik heb geen idee, maar mijn katten blèren en hollen elke nacht meer. Sommige nachten is het Gijs de andere nachten is het Menno. Ze wisselen elkaar af. Tenminste, dat verteld mijn vriend me. Deze hele fanfare gaat aan mij voorbij, want in tegenstelling tot vroeger, ben ik tegenwoordig gezegend met een aan coma grenzende nachtrust. Nou denk ik wel dat het gewraakte orkest wat overdreven wordt, maar mauwen doen ze. Dat weet ik nog van toen ik wat minder diep sliep. Ze worden ook overdag steeds verbaler, Gijs kan bijvoorbeeld geluiden maken die door merg en been gaan. Het klinkt gekweld, maar aan de blik in zijn ogen te zien is het dat zeker niet. Alsof er na al die jaren een Siamees gen in zijn gekke breintje is gemuteerd. Menno is meer van het door-het-huis-lopen-stampen en opgewonden Mieuwmieuw roepen. Ze lijken me niet ongelukkig of ongezond, ik kan alleen maar vermoeden wat hier aan de hand is. Ondertussen begint het wel een probleem te worden, want we hebben geen losse slaapkamer die we kunnen afsluiten en de nachtrust van mijn vriend, die het momenteel echt heel druk heeft, komt ernstig in het gedrang. Wie heeft een beter advies dan watjes voor de oren. Ik hoor het graag.

Groetjes Mischa
Door Mevroi Kruim
#487375
Worden ze doof? Een van mijn honden had dat, die hoorde zichzelf niet meer en maakte werkelijk idiote geluiden, Janken ook, echt zo loeien als een wolf, zonder dat er iets aan de hand was, gewoon, ff loeien :-X

Niet dat dat helpt trouwens. DAP-stekker vind ik wel een goed idee. Heb je wel een afsluitbare badkamer ofzo? Dat ze daar 's nachts in kunnen?
En voeren vlak voordat je naar bed gaat, liefst een flinke maaltijd, zodat ze gaan liggen uitbuiken.
Door Nelly
#487691
Simply Red hier, nog geen jaar oud, is ook zo'n figuur; die moet ik 's avonds verplicht dmv stoeien en daarna een stevig maal doodmoe maken. doe ik dat niet, dan is het kermis; hij holt de hele nacht door het huis, dendert over het bed, (ook wij kunnen onze slaapkamer niet afsluiten), pest de oude katers en de honden en dat alles onder luidkeels geouweh***. Bij SR weet ik zeker dat het gewoon de aard van het beestje is en ik maak me er dan ook geen zorgen over. En als-ie al eens over het bed davert, ach... :)
Gebruikersavatar
Door Mischa
#487798
Ik geloof niet dat ze doof worden, ik heb meer het idee dat ze teveel energie hebben en dat afreageren door 's nachts te gaan spoken. Ook heb ik het idee dat het erger wordt door de reactie van mijn vriend. Als ik het gejengel al hoor negeer ik het meestal en wacht tot het stopt. Mijn vriend zet echter gelijk de achtervolging met de plantenspuit in. Maximaal effect dus als je in de donkere nacht als uit bed verbannen kat een beetje aandacht wil.

Extra eten lijkt me niet goed voor mijn dikkertjes en een grote badkamer hebben we wel, maar de deur daarvan is vlak naast het bed.

De DAP-stekker heb ik even moeten opzoeken op internet, die kende ik niet. Even dacht ik dat er een grapje werd gemaakt en dat ik voor mijn energieke nachtbrakers beter nieuwe adapters moest kopen die het energie nivo wat lager houden. hihihi.
Met wat ik gelezen heb lijkt het me een goed optie. Ik hoop dat dat wat onrust wegneemt en ga het zeker proberen. En mocht het niet voor de katten werken dan hoop ik dat wij er zelf wel beter op doorslapen...
Door andres
#488807
Onze katten slapen reeds sinds jaar en dag in de (afgesloten)keuken. Zijn ze zo aan gewend dat ze al om 1/2 11 beginnen te zeuren dat ze er willen gaan eten en slapen.
Misschien ook een idee voor jullie?
Gebruikersavatar
Door Mischa
#488926
Beste Andres,

Bedankt voor de tip, maar we hebben helaas geen ruimte die je kunt afsluiten. We bewonen een etage van 60m2, waar ooit tijdens een verbouwing alle muren uitgebroken zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Feliway?
Door Borke
#489118
Mischa schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Feliway?
Mijn ervaring (meermalen geprobeerd in verschillende situaties):
zonde van je goede geld >:(

Wat je er aan kan doen is voordat je naar bed gaat een tijdje met de katten spelen, met balletjes, koordjes etc etc.
Laat ze achter dingen aan rennen, klimmen enz.
Geef ze dan eten en ga naar bed.
Wij hadden ooit zo'n adhd kat en daar hielp dit prima mee, beter dan zo'n dure verstuiver.
Laatst gewijzigd door Borke op vr 10 feb 2006, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#492214
AstridStraver schreef: Mijn ervaring (meermalen geprobeerd in verschillende situaties):
zonde van je goede geld >:(

Wat je er aan kan doen is voordat je naar bed gaat een tijdje met de katten spelen, met balletjes, koordjes etc etc.
Laat ze achter dingen aan rennen, klimmen enz.
Geef ze dan eten en ga naar bed.
Wij hadden ooit zo'n adhd kat en daar hielp dit prima mee, beter dan zo'n dure verstuiver.
Mijn idee, bij SR werkt het perfekt, ik hoor hem de hele nacht niet meer; meestal komt hij me rond 7 uur 's morgens wakker maken, want dan ziet-ie scheel van de honger.
Door Nelly
#492904
Was vandaag bij de Boerenbond in Roermond en daar vond ik een soort verrassingspakket met kattenspeeltjes. Er zit van alles in, balletjes met belletjes, muisje aan een elastiekje wat je aan een stoelpoot kunt bevestigen, stukje bont aan een touwtje, al met al 6 verschillende speeltjes. Heb zo'n pakketje meegenomen en Simply Red was helemaal in de wolken! Hij heeft met alle speeltjes rondgeraasd, al dan niet geholpen door witte herder Andor en nu liggen ze allebei ver weg in dromenland ;D Voor ik straks naar bed ga verzamel ik alles en morgen wordt het weer uitgedeeld. Af en toe wat nieuwe speeltjes doen soms ook wonderen! Overigens kostte dit pakketje euro 5,95, dus voor 6 speeltjes nog geen euro per speeltje. Daar hoef je het toch niet voor te laten lijkt me
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door