Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#492432
Bees (bijna 15) heeft vanmorgen een kippenbotje uitgespuugd, en bleef maar hoesten (30 minuten lang) alsof er nog iets in haar keel is blijven hangen. Ik heb haar uiteindelijk een stuk droog brood gegeven omdat ik dacht dat dit mischien wat er dwars zat zou verschuiven, en het heeft kennelijk gewerkt, ze hoest niet meer en ligt nu weer rustig op haar bed te stinken.
Hoe gaan jullie ermee om als er kennelijk iets in hun keel blijf vastzitten?
Door Mevroi Kruim
#492434
Hmmm ... nog nooit aan de hand gehad.
O nee, ik lieg, Sjors heeft het een keer gehad, het uiteinde stak nog uit z'n bek dus dat heb ik voorzichtig losgetrokken. Hij zat met z'n hoektanden klem in een kippennek ;D
Door conleeuw
#492440
Kruimel schreef: Hmmm ... nog nooit aan de hand gehad.
O nee, ik lieg, Sjors heeft het een keer gehad, het uiteinde stak nog uit z'n bek dus dat heb ik voorzichtig losgetrokken. Hij zat met z'n hoektanden klem in een kippennek ;D
dit waren geen grote stukken, gewoon zeg maar kleine druif formaat, ze heeft gisteravond kippenek gegeten en vanmorgen een paar stukjes bot eruit gegooid. Ook voor het eerst, ik zit me suf te piekeren waarom de botjes nu niet helemaal verteerd waren, kom geen snars verder, dus valt dan maar in de categorie "shit happens"
Door Lizzy
#492579
Wij hebben het hier wel een paar keer meegemaakt. Ik weet van 1 keer dat er nog genoeg uitstak en Leo het heeft kunnen pakken en een keer hebben we een halve kruidkoek en een half brood naar binnen gestouwd. Toen bleef er een kippenkarkas (vies kaal ding - geef die dingen ook nooit meer) bij Pinkel in d'r slokdarm hangen en toen gilde ze het uit :o. Achteraf bleek (we hadden haar toen nog maar net), dat Pinkel vrij snel op deze manier gilt en dus was het probleem minder erg als dat ze het toen deed overkomen ;D (ahhh, arme Pink!)
Door conleeuw
#492598
Lizzy schreef: Wij hebben het hier wel een paar keer meegemaakt. Ik weet van 1 keer dat er nog genoeg uitstak en Leo het heeft kunnen pakken en een keer hebben we een halve kruidkoek en een half brood naar binnen gestouwd. Toen bleef er een kippenkarkas (vies kaal ding - geef die dingen ook nooit meer) bij Pinkel in d'r slokdarm hangen en toen gilde ze het uit :o. Achteraf bleek (we hadden haar toen nog maar net), dat Pinkel vrij snel op deze manier gilt en dus was het probleem minder erg als dat ze het toen deed overkomen ;D (ahhh, arme Pink!)
ach Pinkel is gewoon kleinzielig, dat is Jazz ook een beetje, die gilt alles bijelkaar als ze maar denk ergens een pijntje te hebben :'( ik sta er net zo makkelijk bij te janken (ik hoort me te schamen maar doe ik lekker niet)
maar wat betreft het vast zitten van ... propt jij er ook iets als brood achteraan als iets echt blijf steken, ik moet zeggen sinds ik de brood heb gegeven heb ik haar niet meer gehoord, dit was een gewone kippennekje, maar met spuugen is er kennelijk een stukje onverteerde bot in haar keel blijven hangen, en ik vindt Bess al gauw zielig, komt omdat het zo'n oude dame is ;D fragile old darling :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door