Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#492317
Heb inmiddels door veel te lezen begrepen dat jij goed thuis bent in dit soort dingen.

De vacht van mijn hond wordt steeds dunner en de ondervacht verdwijnt, is het dan misschien goed om visolie capsules te geven??

Of misschien iets anders.
Door Peet
#492331
Hai,

Ik ben danwel Lizzy niet, maar jij had toch ook al andere vachtproblemen geconstateerd? Ik zou eerst even met je hond(en) richting DA gaan voor een afkrabsel, zoals al werd gesuggereerd. Om mijten als Demodex uit te sluiten.

Als je zeker weet dat het niks ernstigs is, kan je idd visolie of boreage olie supplementeren. Succes!
Door tt-tjes
#492337
Peet schreef: Hai,

Ik ben danwel Lizzy niet, maar jij had toch ook al andere vachtproblemen geconstateerd? Ik zou eerst even met je hond(en) richting DA gaan voor een afkrabsel, zoals al werd gesuggereerd. Om mijten als Demodex uit te sluiten.

Als je zeker weet dat het niks ernstigs is, kan je idd visolie of boreage olie supplementeren. Succes!
Hoi,

Elk antwoord is welkom hoor!!

Mijn andere hond heeft nergens last van, bij hem zie ik alleen in de loop van de laatste 2 jaar dat zijn vacht gewoon steeds dunner aan het worden is en dat hij bijna geen ondervacht meer heeft.
Vandaar mijn vraagje hierover.
Door andres
#492338
Ik las in je vorige item dat je sinds 5 weken over bent op KVV. Omdat je hond nog aan het ontgiften is verliest hij ook haar, wij hebben dat ook ervaren met Joey. Dus het kan daar zeker ook mee te maken hebben.
Els
Door tt-tjes
#492352
andres schreef: Ik las in je vorige item dat je sinds 5 weken over bent op KVV. Omdat je hond nog aan het ontgiften is verliest hij ook haar, wij hebben dat ook ervaren met Joey. Dus het kan daar zeker ook mee te maken hebben.
Els
Klopt, alleen het haarverlies heeft mijn zwarte, en de blonde heeft de kale plekjes.
Mijn blondje heeft een vacht daar wordt je akelig van.
Door Lizzy
#492624
Ik denk dat de trimsters onder ons hier beter antwoord op kunnen geven als ik.... ik weet niet zo heel veel van vachten....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door