Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#491486
Nosodes worden niet meer gebruikt, blijkbaar. Ik vraag dit maar omdat je over enten veel leest. Hier heb ik de coctail en Rabbies laten inenten en twee maanden later kreeg ze haar eerste aanval. Toeval of niet? Hier zal ik nooit een antwoord op krijgen. Het is me al aangeraden om niet meer elk jaar te enten en dan nog gespreid over het jaar.
#491526
Hoe kom je erbij dat nosodes niet meer gebruikt worden?

Een hond die epilepsie heeft: die liet ik nooit meer enten. Met niks. Tegen niks. Ik weet het, het is een persoonlijke keuze, maar ik geloof niet dat je ongestraft nog 1 enting kunt zetten bij een hond met epilepsie....
#491642
Lizzy schreef: Hoe kom je erbij dat nosodes niet meer gebruikt worden?

Een hond die epilepsie heeft: die liet ik nooit meer enten. Met niks. Tegen niks. Ik weet het, het is een persoonlijke keuze, maar ik geloof niet dat je ongestraft nog 1 enting kunt zetten bij een hond met epilepsie....
In verband met die nosodes, dat had ik ergens gelezen. Ik weet zelfs niet goed wat nosodes zijn ???. Misschien kun jij me inlichten?
#491707
Misschien kun je zoeken met de zoekfunctie. Volgens mij staat er best veel over nosodes op deze site. Zoals ik ook al op het epilepsie-bij-honden-forum geschreven heb, is dat kans erg groot dat de epilepsie door de vaccinaties ontstaan is. Ikzelf zou ook niet meer enten! Een hond met epilepsie is niet gezond. Maar het is een moeilijke beslissing om te nemen. Ik heb veel gelezen en heb daarna voor mezelf de keuze gemaakt alleen nog weil te enten hoewel dit ook een rotenting is. Ik ben er ook nog niet 100% blij mee, maar ze zwemt overal in en drinkt overal uit... Ik vind het risico toch te groot. Ik zou zeker niet meer voor hondenziekte en rabies enten, die zijn helemaal berucht om hun neuroligsche problemen.

Succes met je beslissing....
#491783
Nosodes zijn eigenlijk homeopathische verdunningen van viezigheid en ziektes. Het zijn verdunningen van ziek speeksel, van pus en van ziektes zoals hondenziekte, parvo, etc. Ze zijn zodanig sterk verdund dat de hond er niet ziek van kan worden, maar dat het het lichaam wel aanzet tot genezing. Maar ja, er valt dus te discussieren of je nosodes pro-actief kunt geven. Want als de hond niet ziek is, waarom zou je het lichaam dan aanzetten tot het genezen van iets dat er niet is....? Ik weet niet hoe je Engels is, maar deze site is ook zeer informatief: http://www.caberfeidh.com/Nosodes.htm
#491790
Als je hond in het verleden geënt is, zou ik het in elk geval voorlopig niet meer doen. De eerste 7 jaar werkt dat wel. En daarna? Ik jouw geval inderdaad nosodes.

Ik heb eventueel wel nosodes liggen maar die gebruik ik meer voor mensen die hun dieren nog nooit geënt hebben.
Er is overigens een onderzoek bij mensen met de meningococcen nosode, waaruit blijkt dat het evengoed werkt als een enting.

Wat eventueel nog wel te proberen is om de gegeven entingen te "ontstoren" door het geven van de entingsnosodes. Dat zijn nosodes gemaakt van de entstof.
#493566
Onze hond heeft ook epilepsie. Nog niet zo heel lang maar inmiddels hebben we genoeg gelezen over inentingen om haar in ieder geval ervan te vrijwaren. Alleen de Weil enting willen we haar nog geven. Ze heeft als pup alles gehad, en de komende 3 jaren moet ze het daar maar mee doen.
Tegen die tijd zien we wel hoe ze is en of we denken dat ze het aankan.

In onze omgeving worden lang niet alle honden ingeent. En tot nu toe zijn ze nog springlevend op een uitzondering na. Maar of dat met wel of niet inenten te maken heeft?

Soms zijn we zo bang dat een hond ziek wordt, dat we vergeten dat een volwassen hond ook uit zichzelf wel weerstand kan opbouwen en opgebouwd heeft.

Ook een enting geeft nooit 100% zekerheid. Alleen minder kans op.

Ik vind dat enten met beleid en gezond verstand moet gebeuren.
Laatst gewijzigd door K&D op do 16 feb 2006, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#494215
chrisje schreef: Bedankt voor de inlichtingen. Het is eigenlijk een kwestie van keuzes te maken en je gevoel te volgen. ::)
Ja moeilijk he..... Dit valt echt niet mee. De meeste van ons worstelen hiermee en het wordt NOG veel moeilijker als je een hond hebt die aan bijv. epilepsie lijdt.... En bestond nou maar HET antwoord. DE enige waarheid.....! Ik denk wel dat ik zelf als leidraad zou gebruiken dat een hond gezond moet zijn om hem te kunnen enten. Dat staat ook in de gebruiksaanwijzingen van de vaccins.
#497992
De holistische dierenarts waar ze in behandeling is, beweert dat honden mar tot hun twee jaar dienen ingeënt te worden en dat ze nadien veilig zijn. Onze andere DA denkt hier natuurlijk anders over, maar een geluk dat hij mijn mening respecteert ;D
#498667
Honden die tot en met hun 2 levensjaar zijn geënt moeten niet meer gevaccineerd worden tegen parvovirus,hondeziekte en parainfluenza.Vaccin tegen leptospirose moet bij verhoogd risico om de 2 jaar en tegen rabiës om de 4 jaar.

Dit heb ik als antwoord gekregen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door