Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#491562
Hoi,

Balou heeft op dit moment allemaal kale plekjes op zijn neus, ook zitten er schilfertjes bij.
Kan dit nog te maken hebben met het ontgiften??
Hij heeft dit nooit eerder gehad. Volgens mij jeukt het ook niet.
Hij krijgt nu sinds ongeveer 5 weken kvv.
Door Truus
#491683
O sorry ! Ja...dat kan zeker nog steeds ontgiften zijn hoor. De een heeft er weinig last van en de andere hond een langere tijd.
Als er verder niets aan de hand is, zou ik nog maar even afwachten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#491741
carole schreef: Hoi,

Balou heeft op dit moment allemaal kale plekjes op zijn neus, ook zitten er schilfertjes bij.
Kan dit nog te maken hebben met het ontgiften??
Hij heeft dit nooit eerder gehad. Volgens mij jeukt het ook niet.
Hij krijgt nu sinds ongeveer 5 weken kvv.
Zou Demodex kunnen zijn. Als het niet snel beter wordt of zich uitbreid zou ik even een afkrabsel laten maken.
Door tt-tjes
#491766
tieneke schreef: Denk dat het inderdaad met ontgiften te maken kan hebben.
Verder geen rode plekken of jeuk?
Geen jeuk, wel een paar rode bultjes met een klein schilfertje er op.
Door tt-tjes
#491768
Angelique schreef: Zou Demodex kunnen zijn. Als het niet snel beter wordt of zich uitbreid zou ik even een afkrabsel laten maken.
Is dat niet een mijt? Misschien een domme vraag maar ik ben hier niet zo in thuis. Het lijkt zich wel uit te breiden want vorige week was het plekje nog niet zo groot.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#492207
Demodex heeft een specifieke geur en kan zich openbaren op het moment dat de weerstand wat minder is ... een afkrabsel toont demodex aan.
Door tt-tjes
#492311
Lizzy schreef: Ja, dat is inderdaad een mijt. En die hoeven niet persee te jeuken. Ik zou even naar de dierenarts gaan voor een afkrabsel.
Oei, ga gelijk de dierenarts bellen. Is dit besmettelijk voor mijn andere hond??
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#492354
in de bieb staat meer info over demodex. Demodex is in principe niet besmettelijk. Iedere hond draagt deze mijt bij zich alleen honden die er gevoelig voor zijn kunnen een reactie op de mijt krijgen.
Door tt-tjes
#492415
Ivonne schreef: in de bieb staat meer info over demodex. Demodex is in principe niet besmettelijk. Iedere hond draagt deze mijt bij zich alleen honden die er gevoelig voor zijn kunnen een reactie op de mijt krijgen.
Dank je, ga meteen eens even lezen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door