Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#491349
Hallo

Onze pups zijn nu 4,5 week oud en worden bijgevoerd met vlees, o.a. gemalen kip karkas - spiervlees - pens - hart - runder gehakt verder nog een halve liter puppy melk met molenaars kindermeel en de moeder gaat er af en toe nog bij.
De pups wegen vandaag rond de 2 kilo, de één er net boven de ander er net onder, en ze doen het prima en groeien goed.

Nu blijft bij mij de vraag : hoe veel , in procenten o.i.d. , van hun gewicht hoort er aan vlees in te gaan per dag.
Ik geef nu zoveel zodat ze er lekker vol uit zien en er gaat ongeveer een kilo per dag voor de pups aan vlees door heen ;D
Als de moeder er straks helemaal niet meer bij gaat wil ik toch wel weten of ik genoeg voer.
En moet er dan ook een bak water bij ?

Arnold
Gebruikersavatar
Door Angelique
#491478
Ik voer altijd naar behoeft en dus stort ik een schaal vol en eten ze totdat ze vol zitten. Hoeveel dat dan precies is dus lastig te zeggen, maar ik denk dat je de 5 tot 10 % wel aan kunt houden en dan voor de rest op je ogen moet vertrouwen.

Kindermeel behhhh ;D
Door arnold
#491907
Dan zit ik ongeveer wel goed, tegen de 10 % aan denk ik.
Kindemeel is baby's eerste voeding na melk ;D ;D
Ik geef s'avonds voordat we naar bed gaan nog een halve liter melk en daar gooi ik een zootje van dat spul door heen, dan wordt het wat dikker en voed het beter en heb ik s'ochtends om half zeven ook niet meteen 6 blerende koppies over de rand van de kist als ik mijn eerste bakkie drink.
Ze gaan nu ook mee naar het werk dus kan ik ze daar de eerste keer voeren.

Arnold
Door arnold
#495846
Het gaat prima met de pups en als alles goed gaat staat er nu ook een foto.Afbeelding

Met dank aan Silvia.
Laatst gewijzigd door arnold op zo 19 feb 2006, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door