Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#490526
De manier van voeren volgens barf/vers lijkt me logisch gezonder,hoe kan het dan dat ik nu sinds ik barf voer en hond heb met smerige ogen,jeuk en nu ook een allergie.(dat hoort misschien bij elkaar) en mijn pup begint nu ook al met krabben.
Hoe kan dat toch ???

Het bovenstaande lijkt misschien of ik niet meer achter barf sta maar dat is niet zo.Het is omdat ik de logica er niet achter zie.En of meer mensen dat ervaren.

De voordelen zie ik ook:de vacht glanst,ze stinken niet meer ( behalve naar merg soms,en af en toe en donkerbruine wind :-X) tanden zijn schoner,minder ontlasting.
Door Peet
#490529
Hoe lang barf je al met je honden? Kan het nog een ontgifting zijn?

Anders zou je idd aan een allergie gaan denken voor een bepaald ingredient. Misschien is het een idee om een kuurtje Chlorella te doen, dat deed mijn teefje erg goed. Zij kreeg ook prutogen en schilfers in haar vacht. Nu ben ik zo'n 10 dagen bezig met Chlorella (en visolie) en het gaat al stukken beter.
Door Borke
#490615
Plaats je menu eens in die categorie, dan kunnen we met je meedenken.

Mijn oudste kat met voedselintolerantie is enorm opgeknapt met vers vlees, maar als ik haar bijvoorbeeld voornamelijk rundvlees zou geven, dan doe ik al dat goede weer te niet!

Het kan ook een reinigingsreactie zijn van je kat dat klachten erger of nieuw zijn.
Een van mijn poezen kreeg na 2 dagen van puur brok overgestapt te zijn op puur vlees een rare knalrode grote vlek op haar onderbuik, trekt nu langzaam weg.
Door Tarek
#490735
Ik voer nu 5 maanden Barf.En mijn menu's hebben al een tijd geleden erop gestaan.
Het is ook meer een discussie punt in het algemeen, over de probleempjes die ik ondervindt en anderen.(van wat ik zo lees) en probeer er achter te komen hoe dat nu eigenlijk kan. Wat naar mijn idee onlogisch is,want voer je brok,7 jaar lang, zonder al te veel problemen of geen,daarna stap je over op barf/vers en dan krijgen mensen wel problemen.

Enne.... Ik weet dat ik de laatste tijd niet meer zoveel schrijf/reageer,maar dat jullie mij al helemaal vergeten zijn :'( :'( :'( ;)

Tarek zijn menu:http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=15583
En de pup (Bushra) http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17841
Laatst gewijzigd door Tarek op ma 13 feb 2006, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#490751
Tarek schreef: Ik voer nu 5 maanden Barf.En mijn menu's hebben al een tijd geleden erop gestaan.
Het is ook meer een discussie punt in het algemeen, over de probleempjes die ik ondervindt en anderen.(van wat ik zo lees) en probeer er achter te komen hoe dat nu eigenlijk kan. Wat naar mijn idee onlogisch is,want voor je brok,7 jaar lang, zonder al te veel problemen of geen,daarna stap je over op barf/vers en dan krijgen mensen wel problemen.

board=2;action=display;threadid=15583
En de pup (Bushra) http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17841
De meeste honden ondervinden juist geen problemen als ze overstappen op BARF. Mijn oudste twee honden hebben nooit problemen gehad toen ik ben overgestapt. Ze zijn er alleen maar beter van geworden (ik ben nooit meer met ze bij de DA geweest sinds ik met ze BARF), dus ik vind het nogal een overtrokken conclusie, maar goed. Mijn jongste hond heeft wel veel problemen gehad, maar dat lag aan haar zwakke gezondheid en niet aan de voeding.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 13 feb 2006, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#490767
Laura2004 schreef: De meeste honden ondervinden juist geen problemen als ze overstappen op BARF. Mijn oudste twee honden hebben nooit problemen gehad toen ik ben overgestapt. Ze zijn er alleen maar beter van geworden (ik ben nooit meer met ze bij de DA geweest sinds ik met ze BARF), dus ik vind het nogal een overtrokken conclusie, maar goed. Mijn jongste hond heeft wel veel problemen gehad, maar dat lag aan haar zwakke gezondheid en niet aan de voeding.
Ik denk dat er een groot verschil is als je hond nooit niet ergens last van had op brokken en je stap dan over op barf vanuit een overtuiging dat het beter is voor de hond en hij krijgt dan last dat is toch anders dan mensen die als gevolg van problemen van brokken afstappen om vers te voeren. Mijn honden hadden ook nooit een probleem met brokken, toch heb ik een volledig overstap gemaakt, toen ging het met Dot helemaal niet, als maar aan de diaree, tot bloedens toe, nou dan krap je toch ernstig achter je oren of jij nu wel zo slim en handig bezig ben, ok, ik heb bij Dot het een en ander uitgevogeld, mits ik haar eensoortig vlees per keer geef of gekookt gaat het over het algemeen wel goed, dus als ik kip voer alleen kip, als ik lam voer alleen lam want ergens gaat het bij Dot fout als ik een combinatie voer, precies wat weet ik nog steeds niet helemaal, maar ik heb een werkbare situatie, maar ook ik heb wel eens ernstige gesprekken met mijzelf gevoerd over wat nou verstandig is. ;)
Door Tarek
#490771
conleeuw schreef: Ik denk dat er een groot verschil is als je hond nooit niet ergens last van had op brokken en je stap dan over op barf vanuit een overtuiging dat het beter is voor de hond en hij krijgt dan last dat is toch anders dan mensen die als gevolg van problemen van brokken afstappen om vers te voeren.
Dat zat ik me ook net af te vragen,of het misschien daarin ligt dat ik voortijdig nooit problemen had. :)
En nu wel,al is het kleinschalig.En nogmaals ik sta er nog steeds achter.Vraag me alleen al hoe dat komt.
Zie ook: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19758
Door conleeuw
#490781
Tarek schreef: Dat zat ik me ook net af te vragen,of het misschien daarin ligt dat ik voortijdig nooit problemen had. :)
En nu wel,al is het kleinschalig.En nogmaals ik sta er nog steeds achter.Vraag me alleen al hoe dat komt.
Zie ook: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19758
nou weet ik wel zeker dat Dot niet allergisch is voor kip, want ik kan haar heel veel kip voeren met geen probleem ;D dus aan de kip ligt het bij Dot in iedere geval niet ;)
Door ~Joke~
#490871
Ik ken honden die overgevoelig voor kip zijn [jeuk], mijn Kyra verdraagt geen lam [jeuk] Spike verdraagt geen rund[rode bloeddoorlopen tranende ogen] Het kan dus wel. Het is even uitzoeken wat de boosdoener is.
#491083
probeer is het eitje eruit
bij mij was er ook 1 die jeuk en rode pukkels had
ik heb eerst kip eruit gedaan maar dat was het niet toen lam ,was het ook niet
toen geit, was het ook niet
toen vis was het ook niet
toen het ei ,bingo!!!!!!!!!!
sinds die tijd is het over
Door Tarek
#491579
Het allergie probleem oplossen zal waarschijnlijk wel lukken.Hij krijgt nu ff helemaal geen voer wat met gevogelte te maken heeft,dus ook geen ei ;)

Maar het ging me om het algemeen,van hoe dat toch komt,maar dat is misschien zoals laura al schrijft in het andere topic.Omdat die kippen vol troep gespoten worden.Lijkt me i.i.g. een logische verklaring.
Maar denk dat hier veel mensen zitten die idd na problemen met brok overstappen,i.p.v. zoals ik zonder probemen overstappen, en dan probleempjes krijgen.
En vroeg me af of meer mensen dit zo ervaren.
Door Lizzy
#491611
Helaas is het niet zo dat BARF een soort wondermiddel is. Nou ja, dat zeg ik nou wel, meestal is het juist wel een wondermiddel. Maar goed, er zijn altijd gevallen waarbij je denkt "hoe kan dat nou weer, ik voer toch gezond?". Nu is het natuurlijk helemaal niet gezegd dat je hond geen enkel probleem had ontwikkeld als ie nog op brokken had gestaan. Want wat mensen wel eens vergeten is dat er op brokken ook een hoop af wordt getobt. Van de ene brok krijgen ze de spuit en van de andere de jeuk. En ook dat kan van de een op het andere moment optreden. En dan neemt men een ander merkje en ottert weer vrolijk verder. BARF is erg confronterend. Je maakt zelf het menu, bent zelf verantwoordelijk en als er problemen zijn, dan kun je a)niemand anders de schuld geven ("wat een rotmerk brokken is dit zeg >:(") en b)kun je niet even overstappen naar een ander merkje. Je zult nu zelf moeten kijken naar wat er aan de hand is en waarom je hond zo reageert. Misschien is het een voedingsstof waar ze niet goed tegen kan (kan kip zijn, kan net zo makkelijk pens zijn), misschien zijn er supplementen waar de hond niet tegen kan (lijnzaadolie, tarwekiemolie, maiskiemolie zijn nog wel eens probleemveroorzakers). Misschien krijgen ze te weinig omega 3 vetzuren binnen. Etc. etc. Misschien geef je bepaalde groentes waar ze niet tegen kunnen (sommige honden zijn allergisch voor groente uit de nachtschade familie).

Ook in het begin willen mensen nog wel eens tegen problemen aan lopen. Dat begint al bij het ontgiften. En het gebeurd ook dat mensen tegen verteringsproblemen aanlopen door de steriele en overgevoelige spijsvertering van de hond. Maar over het algemeen kan ik toch zeggen dat de meeste honden juist geweldig opknappen van een verse/rauwe voeding. En is het aantal problemen dat ik zie juist vele malen minder als bij honden die brokken eten (en waar mensen van merk naar merk hoppen en waar het maar kommer en kwel blijft).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door