Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#490446
Daar alles van gisteravond verdwenen is, kom ik er nog even op terug.

Leo had al uitgelegd dat je het hele apparaat goed kunt demonteren en schoonmkaen.

Blijf ik nog even bij mijn vraag wat dan de handigste maat voor mij is als ik kipvleugels, en karkassen van kip en eend wil malen voor de katten?

Nummer 10 klem je vast aan het aanrecht en Tieneke schreef dat nummer 12 op pootjes staat.
Die staat dan los op het aanrecht zonder enige bevestiging?

Wat is het handigste en wat bevelen jullie mij aan?
Welke maat en welke bevestiging.
Door Lizzy
#490450
In mijn ogen heb je er absoluuuut een nodig die je vast kunt schroeven. Of je moet zin hebben om je Porkert iedere keer tussen een bankschroef te zetten als je gaan malen.... ::). Maar je hebt best behoorlijk wat kracht nodig om botjes te vermalen en volgens mij is dat uien met een los ding.... Overigens: neem in ieder geval een snijplaat met zo groot mogelijke gaten! En als je veel moet malen, echt veel moet malen: nah, dan ging ik toch echt voor een electrische!
Door Borke
#490458
Lizzy schreef:Overigens: neem in ieder geval een snijplaat met zo groot mogelijke gaten! En als je veel moet malen, echt veel moet malen: nah, dan ging ik toch echt voor een electrische!
Welk model heeft zo groot mogeljik gaten?

Tja ik twijfel toch ook om zo'n elektrische op de kop te tikken, als ik voor 6 katten wil gaan malen die samen totaal 1 kg per dag eten.

Ik blijf er alleen een beetje op hangen op wat jouw Leo zei: risico van doorbranden van de motor en het feit dat je niet 'voelt' wat je doet.

Aan de andere kant heb ik voor de Groentemix met de Champion Juicer ook een turbo apparaat en dat maakt het vervelende klusje van groente malen toch een stuk leuker en sneller om te doen.

Kan je in zo'n elektrische molen (die hebben volgens mij een kleine vulopening) kippenvleugels malen zonder ze eerst voor te knippen/hakken?
Door Borke
#490459
tieneke schreef: Als je hulp hebt is nr 12 goed
Moet je alleen draaien dan ging ik voor de nr 10 of 20 de laatste is groter.
Nummer 20 heeft grotere gaten dan nummer 10?
Heeft hij dan ook een grotere vulopening?
Door Lizzy
#490473
Geen idee hoe het zit met de snijplaten. Ik weet wel dat wij apart een snijplaat hebben gekocht met grotere gaten. Nou weet ik ff niet meer hoeveel mm die gaten waren, maar vaag staat me bij dat ze 8 a 10 mm waren.
Door Lizzy
#490474
AstridStraver schreef: Nummer 20 heeft grotere gaten dan nummer 10?
Heeft hij dan ook een grotere vulopening?
Nope. Vulopeningen zijn allemaal gelijk. Bij iedere vleesmolen. Ze zijn altijd zodanig klein dat je eigen hand er niet in past. Voor je eigen veiligheid dus.
Door Borke
#490491
Zou dit iets kunnen zijn, kost 85 Euro en ik kan het in Zevenhuizen afhalen:

Pro. Vleesmolen 1000watt Incl. 6 mnd. GARANTIE (NIEUW)

VASTE PRIJS

- metalen hals
- metalen binnenwerk
- 2 Stahl-Lochscheiben
- RVS messen
- handleiding
- aan/uit schakelaar
- reverse functie
- incl accesoires
- 1000 Watt

Incl. 6 maanden Garantie

Verzenden per TPG POST:
- vooruitbetaling.............................................................5,- euro EXTRA
- onder Rembours (contante betaling postbode)......10,- euro EXTRA

U kunt het product uiteraard ook zelf komen bezichtigen en dus ook zelf komen ophalen, voor meer info. Mail of Bel gerust. Kijk ook eens bij mijn overige advertenties...

TEL: 06-48960827
Zevenhuizen (net boven Rotterdam)

Afbeelding

Ik kan er niet uit opmaken welk merk het is?
#490650
Lizzy schreef: Nope. Vulopeningen zijn allemaal gelijk. Bij iedere vleesmolen. Ze zijn altijd zodanig klein dat je eigen hand er niet in past. Voor je eigen veiligheid dus.
Ehhh ik heb even gemeten met de nr 12 en 22 en in de 12 verdwijnen mijn 4 vingers en in de nr 22 verdwijnt mijn hele hand ;)
Er staat hier ook nog een nr 32 en daar past Jaco's hand met gemak in,is ook nogal groot ;D
Ook in de voorkant zit uiteraard een fors verschil.
Door Borke
#490671
tieneke schreef: Ehhh ik heb even gemeten met de nr 12 en 22 en in de 12 verdwijnen mijn 4 vingers en in de nr 22 verdwijnt mijn hele hand ;)
Er staat hier ook nog een nr 32 en daar past Jaco's hand met gemak in,is ook nogal groot ;D
Ook in de voorkant zit uiteraard een fors verschil.
He dat klinkt interessant!
In zo'n 22 kan je met een beetje prakken dus wel een kipkarkas duwen?

Die 32 weegt dan zeker 10 kg of zo?

Tieneke ben jij een 'normale gemiddelde vrouw' (dus geen krachtpatser) en ben jij in staat om 1 kg kipkarkassen of vleugels met zo'n 22 te malen?
Door Leo
#490740
AstridStraver schreef: Zou dit iets kunnen zijn, kost 85 Euro en ik kan het in Zevenhuizen afhalen:

Pro. Vleesmolen 1000watt Incl. 6 mnd. GARANTIE (NIEUW)

VASTE PRIJS

- metalen hals
- metalen binnenwerk
- 2 Stahl-Lochscheiben
- RVS messen
- handleiding
- aan/uit schakelaar
- reverse functie
- incl accesoires
- 1000 Watt

Incl. 6 maanden Garantie

Verzenden per TPG POST:
- vooruitbetaling.............................................................5,- euro EXTRA
- onder Rembours (contante betaling postbode)......10,- euro EXTRA

U kunt het product uiteraard ook zelf komen bezichtigen en dus ook zelf komen ophalen, voor meer info. Mail of Bel gerust. Kijk ook eens bij mijn overige advertenties...

TEL: 06-48960827
Zevenhuizen (net boven Rotterdam)

Afbeelding

Ik kan er niet uit opmaken welk merk het is?
Kan volgens mij voor dat geld niks zijn, althans niet als je er ook bot mee wil vermalen.
Door Borke
#490746
Leo schreef: Kan volgens mij voor dat geld niks zijn, althans niet als je er ook bot mee wil vermalen.
En daar gaat het mji wel om ja!
Het lijkt mij dat de gaatjes wat klein zijn en dat het horizontale gedeelte naar de gaatjes toe wat kort is.
Als ik het vergelijk met m'n champion juicer (die groente maalt/perst) dan is dat horizontale gedeelte veel langer.

Het zou wel een handig apparaat kunnen zijn om spiervlees te malen.
Immers als ik per dag 1 kg BARF voor de katten wil maken, dan zal dat waarschijnlijk toch voor 80% uit spiervlees/orgaan en uit 20% uit bevleesde karkassen bestaan.
Maar wellicht dat spiervlees er wel doorheen vliegt als je een grote Porkert hebt en dat het dan handiger is om 1 apparaat te gebruiken?
Door Lizzy
#490749
tieneke schreef: Ehhh ik heb even gemeten met de nr 12 en 22 en in de 12 verdwijnen mijn 4 vingers en in de nr 22 verdwijnt mijn hele hand ;)
Er staat hier ook nog een nr 32 en daar past Jaco's hand met gemak in,is ook nogal groot ;D
Ook in de voorkant zit uiteraard een fors verschil.
Dus je bedoeld dat je je eigen hand kunt vermalen? Mmm, interessant. Ons is uitgelegd dat dit per wet, om veiligheidsredenen, verboden is! Maar, dat was bij een electrische machine. Misschien dat je met handmolens wel je eigen hand mag vermalen ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 13 feb 2006, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#490750
Lizzy schreef: Dus je bedoeld dat je je eigen hand kunt vermalen? Mmm, interessant. Ons is uitgelegd dat dit per wet, om veiligheidsredenen, verboden is! Maar, dat was bij een electrische machine. Misschien dat je met handmolens wel je eigen hand mag vermalen ;D
Lijkt mij anders erg handig als de opening groter is bij zo'n handmolen, dat scheelt een hoop geknip en gehak!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door