Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#490649
Ik had een collega over barfen verteld en hoe goed het gaat met mijn hond.
Ze heeft meteen haar dierenarts gevraagd wat die ervan vond, want het leek haar niks. Nou, hij is zwaar tegen natuurlijk. Zijn argument : een wolf wordt ook maar een jaar of zes, dus voor honden is dit zeker niet goed! Wat moet je toch met zulke mensen?
Door tieneke
#490664
In ieder geval nooit met je hond naartoe gaan als die wat mankeert maar een Da zoeken die zich hier niet mee bemoeit ;)
Hij bralt nogal uit zijn nek zullen we maar zeggen..echt weer eentje die de klok hoorde luiden maar niet weet waar de klepel hangt ::)
Jij bepaalt wat je voert en niet hij die zijn geld moet verdienen met de vele zakken hypoallergene brokken
Door tieneke
#490666
En vraag eens aan je collega waarom zij brokken voert ;)
Zij vindt het niks terwijl ze er niets nada vanaf weet,laat haar eens hier op Bp lezen en dan nogmaals een conclusie maken.
Sterkte met zulke mensen ;D ;D
Door Laura2004
#490683
Tanna schreef: Ik had een collega over barfen verteld en hoe goed het gaat met mijn hond.
Ze heeft meteen haar dierenarts gevraagd wat die ervan vond, want het leek haar niks. Nou, hij is zwaar tegen natuurlijk. Zijn argument : een wolf wordt ook maar een jaar of zes, dus voor honden is dit zeker niet goed! Wat moet je toch met zulke mensen?
Een wolf wordt maar zes jaar in de natuur door de schaarste aan voeding. Er is dus te weinig voeding (doordat ze steeds minder leefgebied hebben). En nog een reden is dat er dus te veel wolven bij elkaar zitten in dat te kleine leefgebied en daardoor knokken ze ook met elkaar, omdat ze elkaars territorium betreden en daardoor sterven ook veel wolven op jonge leeftijd.
Dit zijn de voornaamste redenen dat wolven zo jong sterven.
Want in gevangenschap waar ze genoeg te eten hebben (ook rauw vlees etc) daar kan een wolf wel 19 jaar worden.
En nu je vriendin weer! ;)
Door Borke
#490685
Ik vind het niet zo vreemd dat je collega advies aan haar dierenarts vraagt, alleen wordt helaas dat kleine beetje wat dierenartsen tijdens hun studie leren over voeding zwaar gesponsord (vertelt) door de diervoeder fabrikanten die brokken maken.

Onze dierenarts adviseert ook om vlees te koken en het is een prima dierenarts, maar toch ook maar een mens en iedereen heeft zijn zwakke plek.
Door Laura2004
#490692
AstridStraver schreef: Ik vind het niet zo vreemd dat je collega advies aan haar dierenarts vraagt, alleen wordt helaas dat kleine beetje wat dierenartsen tijdens hun studie leren over voeding zwaar gesponsord (vertelt) door de diervoeder fabrikanten die brokken maken.

Onze dierenarts adviseert ook om vlees te koken en het is een prima dierenarts, maar toch ook maar een mens en iedereen heeft zijn zwakke plek.
Maar het rare vind ik dus dat DA idd nauwelijks wat van voeding af weten, maar wel continu voedingsadviezen geven. Bemoei je daar dan niet mee. (de DA hè, niet jij ;))
Ik heb bij een dierenarts gewerkt en die smeerde iedereen voor iedere klacht (ongelooflijk) dure dieetbrokken aan. En later zei deze zelfde dierenarts, dat al die brokken toch één pot nat zijn :o
De meeste dierenartsen zijn heel erg commercieel en willen gewoon heel graag brokken verkopen en geld verdienen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 13 feb 2006, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#490694
Laura2004 schreef: Maar het rare vind ik dus dat DA idd nauwelijks wat van voeding af weten, maar wel continu voedingsadviezen geven. Bemoei je daar dan niet mee.
Ik heb bij een dierenarts gewerkt en die smeerde iedereen voor iedere klacht (ongelooflijk) dure dieetbrokken aan. En later zei deze zelfde dierenarts, dat al die brokken toch één pot nat zijn :o
De meeste dierenartsen zijn heel erg commercieel en willen gewoon heel graag brokken verkopen en geld verdienen.
Ik weet het niet, maar ik denk niet dat een dierenarts echt heel veel geld verdient, ze hebben aardig wat vaste lasten met hun praktijkruimte en ze maken lange dagen, avonden, weekenden.
Volgens mij is het enige waar ze een beetje lekker op verdienen op het enten en op die dieetbrokken en er zijn dierenartsen die aan hun halve klantenbestand brokken verkopen. Diezelfde brokken waarover ze op de universiteit hebben geleerd dat het zo'n geweldige voeding is. Dat verbaast mij dus niet zo heel erg.
Daar komt ook bij dat de meeste mensen geen zin hebben in bijvoorbeeld zelf samengestelde eliminatie dieeten en dus heel blij zijn met dieetbrokken. Dat was ik ook totdat ze niet meer hielpen....
Door Laura2004
#490699
AstridStraver schreef: Ik weet het niet, maar ik denk niet dat een dierenarts echt heel veel geld verdient, ze hebben aardig wat vaste lasten met hun praktijkruimte en ze maken lange dagen, avonden, weekenden.
Volgens mij is het enige waar ze een beetje lekker op verdienen op het enten en op die dieetbrokken en er zijn dierenartsen die aan hun halve klantenbestand brokken verkopen. Diezelfde brokken waarover ze op de universiteit hebben geleerd dat het zo'n geweldige voeding is. Dat verbaast mij dus niet zo heel erg.
Daar komt ook bij dat de meeste mensen geen zin hebben in bijvoorbeeld zelf samengestelde eliminatie dieeten en dus heel blij zijn met dieetbrokken. Dat was ik ook totdat ze niet meer hielpen....
Het eerste wat ze tegen mij zeiden toen ik daar kwam werken was: Voor fokkers (kattenfokkers, het is echt een kattenkliniek) hebben we altijd een plekje, want die brengen het meeste geld in het laadje.
Ik heb het een keer meegemaakt dat er dus iemand zat, waarvan de hond echt bijna aan het stikken was (noodgeval) :'( en die hebben ze gewoon 3 kwartier laten wachten, omdat ze met een fokker bezig waren met een snap-test. Dat vind ik echt absurd. Ik zeg niet dat alle dierenartsen zo zijn, maar er zijn er wel veel die zo zijn. En mijn dierenarts had echt een flinke omzet hoor per dag. Die verdient echt heel goed. En hij was verschrikkelijk voor veel beestjes (als de baasjes er niet bij waren).
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 13 feb 2006, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#490703
En vergeet niet dat de DA het dier binnenkrijgt, op het moment dat het met Barf mis gaat. Op dit forum wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je met botten en vlees moet beginnen, maar er zullen ongetwijfeld ook legio voorbeelden zijn van idioten die denken barf wel effe op een namiddagje te snappen en hun hond dus lekker "verwennen" met 2 gebakken karbonades :-X :-X

En die hond ligt dan dus wel mooi op de operatietafel bij die DA....

Tuurlijk zijn DA's commercieel...ze zijn ook gehersenspoeld ("mensen weten niet wat gezond is voor een dier", zie ook het feit dat de meeste honden te dik zijn) )....en aan dieetvoer verdienen ze goed....dus dan is de keuze snel gemaakt ;)
Door Borke
#490704
Geldwolven heb je overal, gelukkig ken ik meerdere dierenarsen met kleine praktijken die met heel veel liefde hun werk doen.
Onze dierenarts kwam tijdens zijn verbouwing (hij had dus vakantie) aan huis om te proberen om een zieke kat te redden die hij al een paar dagen behandelde en wat hij liever niet aan een collega wilde overdragen ;D
Door tieneke
#490707
Ach was een paar weken terug bij onze nieuwe Tsjechische Da en ze vroeg wat ik de honden en katten voerde.
Barf wist ze niet wat het was en toen Jaco zei dat wij rauw vlees met botten gaven verslikte het goede mens zich haast en hield meteen haar mond ;D ;D
Gelukkig heb ik van niemand een bevestiging nodig dat ik het allemaal goed doe ;)
Dat zie ik zelf al als ik naar mijn heerlijke nollebakmonsters kijk.
Lang leve Barfplaats 8)
Door Laura2004
#490724
tieneke schreef: Gelukkig heb ik van niemand een bevestiging nodig dat ik het allemaal goed doe ;)
Dat zie ik zelf al als ik naar mijn heerlijke nollebakmonsters kijk.
Lang leve Barfplaats 8)
Maar ik snap wel dat mensen schrikken als hun DA (en hun omgeving) allemaal zeggen dat het slecht is en gevaarlijk. De meeste mensen weten niet dat DA eigenlijk nauwelijks iets van voeding weten. Dus ik snap wel dat mensen een soort bevestiging nodig hebben. Ik heb dat nu ook niet meer nodig, maar in het begin was ik ook heel erg bang dat ik het fout deed en helemaal als ik op sites kwam als: mybluedog.com :o
Door conleeuw
#490783
Lupa schreef: ik zou zeggen beter een hond die maar 6 wordt maar die een goed leven gehad heeft dan een hoedn die 10 wordt en onder de pukkels ,te dik, jeuk, enz enz is
maar niet alle brokken honden hebben pukkels, zijn te dik of hebben jeuk of wat dan ook ;) dus is het niet altijd klaar duidelijk :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#494597
Tanna schreef: Ik had een collega over barfen verteld en hoe goed het gaat met mijn hond.
Ze heeft meteen haar dierenarts gevraagd wat die ervan vond, want het leek haar niks. Nou, hij is zwaar tegen natuurlijk. Zijn argument : een wolf wordt ook maar een jaar of zes, dus voor honden is dit zeker niet goed! Wat moet je toch met zulke mensen?
Wat je moet met zulke mensen....niets!

Deze mensen zijn overtuigd van hun gelijk die hebben dan ook nog het iedee dat ze er voor gestudeerd hebben en het dus per definitie beter weten.

De opmerking dat een wolf ook maar 6 jaar wordt, is leuk hoor maar we hebben het over honden niet over wolven, honden als in gedomesticeerde carnivoren die van de wolf afstammen en die qua vertering gewoon eender zijn aan alle andere carnivoren, ingesteld op het eten van rauw vlees en bot.

Maar ja dat is vaak verspilde adem aan die mensen dus moet je er eigenlijk niks mee.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 18 feb 2006, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door