Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#489680
Over ongeveer 3 weken gaan er bij ons puppies worden geboren, border collies.
Nu wil ik die straks op kvv en barf afspenen. Hoe kan ik dit het beste doen. Mijn eigen honden krijgen bibi en zelfsamengesteld. Maar hoe kan ik dit het beste doen bij mijn puppies?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#489691
Lette schreef: Over ongeveer 3 weken gaan er bij ons puppies worden geboren, border collies.
Nu wil ik die straks op kvv en barf afspenen. Hoe kan ik dit het beste doen. Mijn eigen honden krijgen bibi en zelfsamengesteld. Maar hoe kan ik dit het beste doen bij mijn puppies?
Ik ben begonnen met 3 1/2 week met balletjes tartaar (omdat Donna ontzien moest worden het beste is vanaf 4 weken) met 4 weken aten ze gemalen kippenvleugel en allerlei gemalen vlees soorten, met 6 weken aten ze het vlees in stukjes gesneden (dus niet meer gemalen) maar de vleugels wel gemmalen, als eerste zijn ze hele kippen nekken gaan knagen en daarna karkassen.
Door Lette
#489704
Zou ik ook ipv van gemalen vlees bibi kunnen geven en daarna als ze iets ouder zijn stukjes vlees geven en daarna bv kippennekken.
Vanaf welke leeftijd kan je ook groentemix gaan geven?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#489750
Lette schreef: Zou ik ook ipv van gemalen vlees bibi kunnen geven en daarna als ze iets ouder zijn stukjes vlees geven en daarna bv kippennekken.
Vanaf welke leeftijd kan je ook groentemix gaan geven?
Ik geef helemaal geen groenten mix, hier krijgen ze wel groenten resten die overblijven van ons eigen eten en daar krijgen ze pas ook wat van sinds ze een week of twaalf zijn. Ik denk dat groenten bij pups niet als onderdeel van de voeding meegeteld moet worden, als je wat wilt geven geef het dan als iets extra's
Door Lette
#489861
Tuurlijk, zowiezo is het op mijn site te volgen. Maar ik zal het ook hier neer zetten. ;D
Door Lizzy
#489895
Ik pak er even wat linkjes bij uit de Barfplaats bieb:

Voor zwangere en net bevallen honden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16164

Zelf samenstellen voor pups volgens Lonsdale: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4489

Zelf samenstellen voor pups volgens Eliasen (hier heb ik persoonlijk het allerminst mee): http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4488

Zelf samenstellen voor pups volgens Ian Billinghurst: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4487

Ik zou zelf wel groentemix geven aan pups.
Door Lette
#489902
Thanks, Ik dacht zelf ook om groentemix te geven zowiezo om ze eraan te laten wennen.

De moeder krijgt op dit moment alleen kvv omdat ik niet het risico wil lopen dat ik iets verkeerd doe.

Maar kan ik gewoon met ongeveer 3½ week beginnen met bibi? en welke percentage van hun lichaamsgewicht mogen de pups hebben?
Laatst gewijzigd door Lette op za 11 feb 2006, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hilde
#497861
Ha Lette,

ik verwacht rond twaalf maart een nestje schotse collies. Misschien dat we nog het een en ander aan ervaringen uit kunnen wisselen. Ik maak al wel twee jaar de maaltijden zelf, maar nu zo met de pups is het wel weer heel spannend.

Hilde
Door Lette
#498294
Ik stel normaal wel altijd samen voor mijn oudere honden, maar ik wil geen risico's nemen met mijn zwangere teef en haar toekomstige pups vandaar dat ik nu even tijdelijk kvv voer.
Maar ik vind het leuk om ervaringen met je uit te wisselen, het is zeker allemaal flink spannend
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503069
Lette schreef: Ik stel normaal wel altijd samen voor mijn oudere honden, maar ik wil geen risico's nemen met mijn zwangere teef en haar toekomstige pups vandaar dat ik nu even tijdelijk kvv voer.
Maar ik vind het leuk om ervaringen met je uit te wisselen, het is zeker allemaal flink spannend
Ik heb nu mijn eerste nest op barf gehad en ook mijn eerste idee was o jee laat ik de teef maar op kvv zetten en de pups ook afspenen op kvv, ik heb besloten dat niet te doen omdat ik er eigenlijk vertrouwen in heb dat ik mijn honden goed voer en dat als dat zo is dit ook goed genoeg moet zijn voor een zwangere en zogende teef en voor opgroeiende pups. Ik vind zelfs dat mijn honden met barf beter eten dan met een kvv dus waarom zou je je zwangere teef minder goed voer geven en dat geld ook voor de pups. Als mijn zwangere teef en de pups het er niet goed op hadden gedan zou dat voor mij een reden zijn om met barfen te stoppen. Ik moet zeggen dat het mij beter is bevallen om met barf af te spenen.
Door Lette
#503233
Ik wil combinatie barf kvv gaan doen om de pups af te spenen.
Je hoeft toch geen puppypap te geven, je kan toch gelijk of kvv geven of iets gemalen vlees
Door Laura2004
#503240
Lette schreef: Ik wil combinatie barf kvv gaan doen om de pups af te spenen.
Je hoeft toch geen puppypap te geven, je kan toch gelijk of kvv geven of iets gemalen vlees
Ik ben geen fokker en ik heb nooit puppies afgespeend op Barf oid, maar ik weet wel dat ik pas geleden op BP heb gelezen dat dat niet nodig is ;)
Door arnold
#503242
Hallo

Ik heb ook mijn drachtige teefje en de pups, nu zeven weken, volledig op een zelf samen gesteld menu gehad.
En ik moet zeggen dat het prima is gegaan.
De pups waren zwaarder dan gemiddeld bij een bouvier en de pups doen het prima op een mix van gemalen kipkkarkas met rundergehakt / pens / spiervlees.
Ik geef nu echter ook 1 keer per dag een bakje brokken omdat de twee die al verkocht zijn ook op een brokken menu komen en ik ze toch wil laten wennen aan brokken.
Waarschijnlijk zullen er wel meer op brokken komen.

Arnold
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door