Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door magda
#48822
::)Hallo,
Mijn hond Boffie, een bastaard groenedaler,daar lijkt ze op, Heeft jongehondenschurft.
Zij is vanaf haar 2e maand vastgebonden geweest, en is genegeerd.
: Ik woon al 23 jaar in Frankrijk dus ik schrijf soms de dingen niet goed en gebruik misschien verkeerde woorden.
Toen ik hoorde van mijn buurmeisje dat ze haar niet altijd te eten gaven, was de maat vol en heb ik gevraagd of ik haar niet mocht hebben. >:(
Tot mijn grote opluchting mocht dat en nu heb ik haar sinds een maand.
Ik dacht al meteen dat het schurft was al die vieze kale plekken maar ik wist het niet zeker.
Een vriendin van mij vertelde me dat ze haar hond, die
Demodex had ,met graan voeding en rauw vlees genezen was.
Vraag is dat mogelijk?
Ik ben op haar advies granen en mais gaan koken en
ben haar rauw vlees gaan geven. Maar de schurft rukt op overal komt het tevoorschijn.
Ben naar de dierenarts gegaan veertien dagen terug en
die zag het voor gewone schurft aan en heeft haar daar voor behandeld.
Gevolg: steeds meer lelijke kale plekken.
Gisteren ben ik terug gegaan, andere vet en andere
diagnose: Demodex.
Dus hetzelfde als de hond van mijn australische vriendin
Alleen bij mij schijnt het niet te helpen dat dieet.
vraag; Misschien heeft het tijd nodig?
Andere vraag. Hoeveel rauw vlees moet ik haar per dag geven?
Ik hoop dat iemand mij hier over inlichten kan

Vriendelijke dank Magda
Door avalon
#48832
Hoi Magda,
Alleereerst welkom op de barfplaats. Met granen zou ik wat voorzichtig zijn, het veroorzaakt nogal eens jeuk bij honden. Mijn hond krabde zich eerst ook best veel en was dun behaard, nu een jaar later zit ze echt heel mooi in haar vacht. Ze krijgt hoofdzakelijk compleet versvlees. Ik kan je niet helpen met de hh voor jouw hond, maar dat kaunnen er hier genoeg mensen wel ;)

Als je alleen kompleet vers vlees geeft moet je na een week of 6 toch wel resultaten beginnen te zien, dacht ik.

Hier vind je ook wat over demodexhttp://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f ... 5#msg47275
Laatst gewijzigd door avalon op di 03 feb 2004, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#48839
Hoi Magda
Welkom op Barfplaats en Boffie is maar een bofkont met jou als baasje ;) Vandaar misschien Boffie??
Over Demotex heeft Avalon jou al een link gegeven, hoplijk heb je hier iets aan en over de voeding kan Lizzy je heel goed adviseren dus....wacht even op haar advies
want ik ben nog niet zo ervaren weet je dus.....zal je helpen ;D
Lizzyyyyyyyyyyy!
Door Truus
#48840
[quote="Truus"]
Hoi Magda
Welkom op Barfplaats en Boffie is maar een bofkont met jou als baasje ;) Vandaar misschien Boffie??
Over Demotex heeft Avalon jou al een link gegeven, hoplijk heb je hier iets aan en over de voeding kan Lizzy je heel goed adviseren dus....wacht even op haar advies
want ik ben nog niet zo ervaren weet je dus.....zal je helpen ;D
Lizzyyyyyyyyyyy!

Nog een ;D.Paullllllllllllllllllllll
[/quote]
Door Paul_Barte
#48884
(Renate je link werkt niet)

Magda,

Demodex is NIET te genezen, het is een erfelijke ziekte.

Echter........bij een hond die 100% lekker in zijn vel zit en voldoende weerstand heeft opgebouw wordt de demodex onderdrukt en openbaart deze zich niet.

Vergelijk het een beetje met een koortslip, alleen als je zwak, ziek of misselijk bent komt je koortslip opzetten maar als je lekker in je vel zit heb je nergens last van.

Een dieet heeft altijd heel veel tijd nodig...demodex is hardnekkig en als het verdwijnt is dat een langdurig proces.

Geef de hond alleen nog maar een complete verse vleesvoeding maar dan ZONDER GRAAN.
Geen hondenkoekjes, geen brokken, geen brood en geen pasta's!!!!!

Wat onder een complete verse voedimng wordt verstaam kun je lezen in de bieb op dit forum en bij het zelf samenstellen.
Geef extra visolie en borageolie.

EERST heel goed inlezen en vergeet niet het brokkendocument!!!
Door magda
#48905
Demodex is niet te genezen? en de vet zei van wel!
Ze heeft een bioptie genomen van de huid en het onderzocht.
Ik mocht ook kijken in de microscope en ik zag enge
langwerpige beesten met poten!
Een parasiet zei ze die krijgen we weg met wassingen.

Ze noemde het Demodex.

Magda

Graag nog meer reacties s.v.p
Door Paul_Barte
#48919
Ja en dan wassen met Ectodex of Tac-Tic tot je jezelf en de hond hebt vergiftigd, 200 anti-biotica kuren later en tig spuiten prednison tot de ontdekking komen dat het geen bal heeft geholpen :-\ :-\

(p.s. EN een gloednieuwe Reanault Laguna hebt verspijkert)
Door Lizzy
#48924
Hoi Magda,

Ik heb in een ander onderwerp een keer het e.e.a. overschreven uit twee boeken geschreven door dierenartsen. Het is wel in het Engels. Ik weet niet of dat een probleem is? Ik moet het toch nog een keer vertalen, dus laat me weten als het wel een probleem is. Dan probeer ik zo snel mogelijk te gaan vertalen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 90;start=0

De Engelse tekst staat op pagina 1

Overigens hebben we 2 (minimaal) super deskundigen op het gebied van Demodex op het forum. Wendy en Ivonne. Allebei ervaringsdeskundig... Zij hebben de demodex zeer goed onder controle dmv rauwe/verse voeding. Ik weet niet of ze ook nog supplementen geven. Ik stuur hen beide wel even een Prive Bericht met de vraag of ze naar jouw onderwerp kunnen kijken.

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#48940
hallo magda,
allereerst welkom.
qyan, inmiddels bijna 18 maanden, heeft ditmaal voor de 4x demodex.
eerste keer was met 3 maanden en iedere keer met wat tussenpozen dat het goed ging.
echter, zoals paul zegt, iedere keer als de werstand door wat voor reden dan ook keldert (ziek zijn, medicijn gebruik, stress) slaat de demodex weer toe.
ook de erfelijkheid speelt dus een rol, vaak missen ze de weerstand tegen deze mijt en dat falen is het meest toch erfelijk.
zeer belangrijk dus om een goede voeding te geven, maar misschien ook nog wat supplementen om de weerstand verder op te bouwen.

de ectodex zal je hond van buiten genzen, maar niet van binnen.
zoals gezegd heeft qyan het nu dus voor de 4 x. waarschijnlijk omdat hij 3 maanden binnen heeft gezeten vanwege zijn poten (stress, frustratie), maar ook gebruik van rymadil (cortisonen) zullen helaas hun bijdrage hebben geleverd.

buiten de ectodex doen wij met demodex het volgende met qyan:
- indien er sprake is van open plekken ed, beginnen we pas met ectodex als die plekken dicht zijn, anders doet het de hond te veel pijn. de open wonden behandelen we eerst met teetrea zodat qyan ervan af blijft en calendula. pas als de wonden dicht zijn = etterige natte plekken, gaan we behandelen.
- verder een complete diepvriesvleesvoeding met weinig graan (carnibest of bibi)
- van bibi of carnibest (voer zelf carnibest) kruidenmix. dit is de maaginhoud en erg gezond.
- zalmolie, goed voor huid en vacht
- teunisbloemolie, maar beter borageolie, maar dara kan qyan niet tegen.
- echinacea/ cats claw
- vitamine c- ester c.
advies: geen granen meer bijgeven.

heeft je hond ookal puisten, natte etterige plekken ed?
is het al ver verspreid over het lichaam?
is het de droge lokale vorm met alleen kale plekken.

succes en groetjes wendy
Door qyan
#48944
[quote="Lizzy"]
Hoi Magda,

Ik heb in een ander onderwerp een keer het e.e.a. overschreven uit twee boeken geschreven door dierenartsen. Het is wel in het Engels. Ik weet niet of dat een probleem is? Ik moet het toch nog een keer vertalen, dus laat me weten als het wel een probleem is. Dan probeer ik zo snel mogelijk te gaan vertalen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 90;start=0

De Engelse tekst staat op pagina 1

Overigens hebben we 2 (minimaal) super deskundigen op het gebied van Demodex op het forum. Wendy en Ivonne. Allebei ervaringsdeskundig... Zij hebben de demodex zeer goed onder controle dmv rauwe/verse voeding. Ik weet niet of ze ook nog supplementen geven. Ik stuur hen beide wel even een Prive Bericht met de vraag of ze naar jouw onderwerp kunnen kijken.

Groetjes, Lizzy
[/quote]

heb al geantwoord lizzy ;D
maar onder controle hier, niet echt he :-\
maar dat heeft andere oorzaken. ben er stellig van overtuigd dat als qyan niet binnen had hoven zitten en zonder rymadil had gekund het er ook niet was geweest.
maar ja, we kunnen niet alles hebben he ;)
Door magda
#48951
Dag Paul Barthe

Wat eng zeg het is inderdaad Ectodex!

Ik vond het al zo giffitig ruiken,maar ik dacht:"nou daar kunnen die parasiten de lol mee op."

Dus er mee ophouden?
O, ik ben ter goeder trouw.
Het woord van een veterinaire tegen dat van u, maar mijn australische vriendin,die ook in frankrijk woont sinds kort, zegt min of meer hetzelfde.

Alleen zei voedde haar hond wèl met granen èn met rauw vlees,want een hond in de natuur als die zijn prooi
doodt eet eerst de inhoud van de maag leeg.
Daar zitten grassen en granen en weet ik wat in.
Alleen vlees lijkt me nogal eenzijdig.
Bedoel, zij hebben toch ook hun vitaminen nodig?
In vlees zit toch niet alles?
En echineaforce of zoiets mag dat ook niet?
Want ik geef haar elke ochtend 10 druppeltjes
En een theelepel, een grote, een franse theelepel
met levertraan.
Ook niet goed?
Hoevéél vlees dan voor een hond van 20 kilo?
enfin Ik geloof dat ik u geloof.
Dank u
Magda
Door Lupa
#48958
beste magda volg de adviesen van Paul en Lizzy!
demodex is inderdaad niet te genezen omdat het erfrlijk is, maar het is wel te onderdrukken door de hond gezond te maken en sterk
Door magda
#48967
Mag ik nog iets vragen?
Ik weet niet of deze reacties weggewist worden, want ik ben echt een groentje op internet niveau, maar ik zou dit graag aan enkele mensen willen laten lezen, ik probeer het al de hele tijd te printen, maar het lukt me niet.
Verder wil ik reageren op dat vriendelijke voorstel
om te vertalen uit het Engels, maar dat hoeft niet want ik lees redelijk Engels. Ik dank u ervoor. Magda
En ik ben me rot geschrokken toen ik dat las dat het
wel 4 keer in korte tijd terug kan komen.
Nee de wonden zijn niet open. De huid is de ene dag wit en droog en de andere dag heeft het een andere kleur en soms is er wondvocht zichtbaar.
De vet zei dat het door water verergerde.
Mijn hond leeft buiten.
Ze kan niet binnen, ze is onzindelijk, altijd gewend
buiten te zijn, ik heb haar zelfs nog aangelijnd omdat ze
de vrijheid nog niet aan kan.
Ik heb een goed hondenhok voor haar,maar tegen regen kan ik haar niet echt beschermen.

Ik moet hier over nadenken.
Frankrijk is Nederland niet Je kan niet dezelfde dingen vinden op voedings gebied b.v

Okay Misschien tot morgen, zeker tot morgen
Magda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48970
In frankrijk verkopen ze volgens mi geen kompleet versvoer,dus zal je moeten gaan barfen.
Misschien helpt het om eens boven in de site te kijken naar de menu;s van alle honden zodat je een indruk hebt wat je moet voeren.Als je dat gaat doen open dan zelf daar een topic wat je hem wilt gaan voeren dan hoor je vanzelf of het goed is of wat je moet veranderen.
Door qyan
#48971
[quote="magda"]
Dag Paul Barthe

Wat eng zeg het is inderdaad Ectodex!

Ik vond het al zo giffitig ruiken,maar ik dacht:"nou daar kunnen die parasiten de lol mee op."

Dus er mee ophouden?
O, ik ben ter goeder trouw.
Het woord van een veterinaire tegen dat van u, maar mijn australische vriendin,die ook in frankrijk woont sinds kort, zegt min of meer hetzelfde.

Alleen zei voedde haar hond wèl met granen èn met rauw vlees,want een hond in de natuur als die zijn prooi
doodt eet eerst de inhoud van de maag leeg.
Daar zitten grassen en granen en weet ik wat in.
Alleen vlees lijkt me nogal eenzijdig.
Bedoel, zij hebben toch ook hun vitaminen nodig?
In vlees zit toch niet alles?
En echineaforce of zoiets mag dat ook niet?
Want ik geef haar elke ochtend 10 druppeltjes
En een theelepel, een grote, een franse theelepel
met levertraan.
Ook niet goed?
Hoevéél vlees dan voor een hond van 20 kilo?
enfin Ik geloof dat ik u geloof.
Dank u
Magda

[/quote]

magda, zie mijn antwoord hierboven.

ectodex niet mee stoppen!!!
je moet je hond idd niet alleen vlees voeren.
een complete diepvriesvleesvoeding is aan te raden.
hier zit alles in en is net zo compleet als brokken, alleen dan nog gezonder.
althans, weet niet waat je woont en of je aan een complete diepvriesvleesvoeding kunt komen?
daar hoef je echt niets bij te voeren.
echonacea zeker geven, ondersteunt alleen maar de weerstand, mee doorgaan dus
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door